Ga vandaag mijn brandstofvoorziening zeker stellen en schoonmaken. De carburateur vast aanpassen, needle valve wisselen, stage 2 kit monteren en het geheel schoonmaken. Moet uiteindelijk wel passen in het geheel, ondanks dat je er niet veel van zal zien.
Nu heb ik ook het inlaatspruitstuk eens bekeken. Daar heb ik een vraag over. Hij is nog niet aangepast in de binnenbochten, maar de rubber buitenzijde vertoont wel wat scheurtjes. Ik ga er van uit dat hij goed dicht is, maar zijn daar ervaringen mee?? IK neem aan dat de binnenzijde wel van een degelijker materiaal is.
Inlaatspruitstuk.
- Knutselsmurf
- Member
- Reactions: 88
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
- Contacteer:
Re: Inlaatspruitstuk.
Direct gevaar dat het gaat lekken is er niet, maar op den duur gaat dat wel gebeuren of het scheurt eraf.
het grootste deel is rubber, alleen de flensen en de hoek(T-splitsing) zijn verstevigd met aluminium
het grootste deel is rubber, alleen de flensen en de hoek(T-splitsing) zijn verstevigd met aluminium
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
- Kleine jan
- R.I.P.
- Reactions: 0
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
- Contacteer:
Re: Inlaatspruitstuk.
Deze kan je met een dremel mooi uit schuren en de bochten ronder maken heb ik eerder veel gedaan .
De lucht stroomt veel vloeiender het blok binnen.
Echter er zijn vele ws met kleine scheurtjes in het inlaat spruitstuk dit kan echter geen kwaard of deze moet afgeschuurd zijn .
succes
De lucht stroomt veel vloeiender het blok binnen.
Echter er zijn vele ws met kleine scheurtjes in het inlaat spruitstuk dit kan echter geen kwaard of deze moet afgeschuurd zijn .
succes
0
Kleine Jan & Petra
Re: Inlaatspruitstuk.
Dank voor de geruststellende info. Loop op dit moment tegen een ander probleempje op, gebaseerd op te weinig ervaring. Ik heb de houder voor de gasnaald er uit. Nu kijk ik in de zwarte houder en zie een wit stifje met een rand zitten. Daar ik met een carburateur van een Wildstar bezig ben en een manuel heb van de Roadstar ontdek ik wat kleine verschillen.
Vraag is dan ook hoe ik de naald uit de houder haal. Zit daar schroefdraad op of zit dat anders vast? Voordat ik iets kapot maak!!!
Vraag is dan ook hoe ik de naald uit de houder haal. Zit daar schroefdraad op of zit dat anders vast? Voordat ik iets kapot maak!!!
Re: Inlaatspruitstuk.
Je kunt voorzichtig met een punt tangetje dat witte deel eruit trekken ( niet wrikken). Pas op dat je het veertje niet kwijt raakt, die duwt de naald naar benedenknutselsmurf schreef:Dank voor de geruststellende info. Loop op dit moment tegen een ander probleempje op, gebaseerd op te weinig ervaring. Ik heb de houder voor de gasnaald er uit. Nu kijk ik in de zwarte houder en zie een wit stifje met een rand zitten. Daar ik met een carburateur van een Wildstar bezig ben en een manuel heb van de Roadstar ontdek ik wat kleine verschillen.
Vraag is dan ook hoe ik de naald uit de houder haal. Zit daar schroefdraad op of zit dat anders vast? Voordat ik iets kapot maak!!!
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Inlaatspruitstuk.
Hartelijk dank, carburateur is zover klaar. Nieuwe set-up: Needle-valve gewisseld voor een grotere, main-jet gewisseld voor een DJ 195(Thunder), naald gewisseld en de derde groef vanaf boven gebruikt. De standaard ringetjes laten zitten. Moet alleen een aantal van de zachte schroefjes vervangen. Is het raadzaam om de ruimte boven9eigenlijk onder) de mengsel-stelschroef af te dekken met een stukje rubber? Hoor wel eens dat die schroef verloren wordt.
Re: Inlaatspruitstuk.
Normaal gesproken hoeft dat niet. Als je hem tever moet uitdraaien om de juiste mengverhouding te krijgen, moet je er een kleinere pilot in zetten
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Inlaatspruitstuk.
Tegen de tijd dat het nieuwe project gaat rijden bel ik wel even voor een afspraak, Johan.