Diverse vragen '07 Roadstar Midnight Silverado
Diverse vragen '07 Roadstar Midnight Silverado
Hi, aangezien het toch allemaal wat lastig is gezien de minimale verschillen tussen een XV1600 en een XV1700 had ik een paar vragen/bedenkingen.
Banden: de huidige maxxis classic banden zijn nog niet af qua profiel maar zijn nu 8 jaar oud. Gevoelsmatig begint t rubber wat te verharden wat me weinig vertrouwen geeft in de bochten.
Origineel zit er voor 130/90R16 en achter 150/80R16 op.
Het mooiste vindt ik dan toch weer whitewall dus die hebben de voorkeur. Zou ik achter iets breder kunnen pakken zonder in de problemen te komen? Ik bedoel iets in de hoek van 170 breed, 180 max?
Dan het scherm. Er zit een Silverado scherm op. Ik had nooit een motor met scherm gereden maar dat bevalt toch wel erg goed.
Maakt het qua pasvorm nog iets uit of ik een batwing voor een XV1600 of XV1700 zoek?
Banden: de huidige maxxis classic banden zijn nog niet af qua profiel maar zijn nu 8 jaar oud. Gevoelsmatig begint t rubber wat te verharden wat me weinig vertrouwen geeft in de bochten.
Origineel zit er voor 130/90R16 en achter 150/80R16 op.
Het mooiste vindt ik dan toch weer whitewall dus die hebben de voorkeur. Zou ik achter iets breder kunnen pakken zonder in de problemen te komen? Ik bedoel iets in de hoek van 170 breed, 180 max?
Dan het scherm. Er zit een Silverado scherm op. Ik had nooit een motor met scherm gereden maar dat bevalt toch wel erg goed.
Maakt het qua pasvorm nog iets uit of ik een batwing voor een XV1600 of XV1700 zoek?
0
- Droopy
- Member
- Reactions: 145
- Contacteer:
Re: Diverse vragen '07 Roadstar Midnight Silverado
Als je een badwing zoekt bij nr1 motor kan je memphis shade kopen en deze is geschikt voor jouw motor
Reken tussen de 750 en 1000 euro voor een complete exl evt spuiten
Over de banden die zou ik zeker vervangen
Ik weet niet of je breder kan
Ik weet niet of je in de mogelijkheid bent om naar ons treffen te komen dan kan je de verschillende stars cq optie bekijken en al je vragen live te stellen ....wie weet
Reken tussen de 750 en 1000 euro voor een complete exl evt spuiten
Over de banden die zou ik zeker vervangen
Ik weet niet of je breder kan
Ik weet niet of je in de mogelijkheid bent om naar ons treffen te komen dan kan je de verschillende stars cq optie bekijken en al je vragen live te stellen ....wie weet
0
Ja, als ik het redden kan kom ik wel naar het treffen. Sowieso goed om wat inspiratie op te doen.
De batwing heeft ook nog niet zo'n haast. De banden wel aangezien ik hoop in juni een weekendje ardennen te doen met een clubje vrienden
De batwing heeft ook nog niet zo'n haast. De banden wel aangezien ik hoop in juni een weekendje ardennen te doen met een clubje vrienden
0
- Droopy
- Member
- Reactions: 145
- Contacteer:
Donderdag eind van de middag
Vrijdag hele dag
Zaterdag van 10:00 tot een uur of 3 een ride out daarna zijn we weer aanwezig
Hoop je live te ontmoeten en ook je bike te bewonderen
Groet ron ( droopy)
Vrijdag hele dag
Zaterdag van 10:00 tot een uur of 3 een ride out daarna zijn we weer aanwezig
Hoop je live te ontmoeten en ook je bike te bewonderen
Groet ron ( droopy)
0
- Grote Wim
- WSFH-Support
- Reactions: 167
- Contacteer:
Een aantal verschillen kan ik wel benoemen.Xv 1700 heeft gietwielen ipv van spaken.Achterlicht is anders,de 1700 heeft 87 pk standaard ipv van 63 pk wildstar,knipperlichten gaan na een aantal seconden automatisch uit,stuurt veel beter dan een Wldstar ik denk door die gietwielen.Zo zal ik nog wat vergeten zijn maar die zullen de kenners wel benoemen.
Wie weet tot vrijdag.
Wie weet tot vrijdag.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
116db
.**.
SREU#0131
- Grote Wim
- WSFH-Support
- Contacteer:
Een aant
al verschillen kan ik wel benoemen Roadstar Silverado 1700 heeft gietwielen ipv van spaken.Achterlicht is anders,de 1700 heeft 87 pk standaard ipv van 63 pk wildstar,knipperlichten gaan na een aantal seconden automatisch uit,stuurt veel beter dan een Wldstar ik denk door die gietwielen.Zo zal ik nog wat vergeten zijn maar die zullen de kenners wel benoemen.
Wie weet tot vrijdag.
Wie weet tot vrijdag.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
116db
.**.
SREU#0131
Hallo Wim,
Dus als ik het goed begrijp is het een XV1600 met grotere cilinderinhoud en een paar kleine cosmetische "upgrades" en zijn de meeste onderdelen dus uitwisselbaar waaronder batwing, valbeugels, etc.
Zijn er nog aanraders qua merk/type banden? Ik zoek iets in de origineel geleverde maten (150/80R16 achter en 130/90R16 voor) in Whitewall uitvoering. Er zitten nu Maxxis Classic op. Deze zijn in 2018 gemonteerd, de DOT-code heb ik nog niet nagekeken maar sowieso tijd om ze te vervangen.
Aangezien er veel buurtgenoten zijn hier; zijn er nog aan-/afraders voor bedrijven om de banden te laten vervangen? Ik hoor goede dingen over Lowlands (Zwolle), Wildeman (Zwolle) en Bisschop (Punthorst).
Dus als ik het goed begrijp is het een XV1600 met grotere cilinderinhoud en een paar kleine cosmetische "upgrades" en zijn de meeste onderdelen dus uitwisselbaar waaronder batwing, valbeugels, etc.
Zijn er nog aanraders qua merk/type banden? Ik zoek iets in de origineel geleverde maten (150/80R16 achter en 130/90R16 voor) in Whitewall uitvoering. Er zitten nu Maxxis Classic op. Deze zijn in 2018 gemonteerd, de DOT-code heb ik nog niet nagekeken maar sowieso tijd om ze te vervangen.
Aangezien er veel buurtgenoten zijn hier; zijn er nog aan-/afraders voor bedrijven om de banden te laten vervangen? Ik hoor goede dingen over Lowlands (Zwolle), Wildeman (Zwolle) en Bisschop (Punthorst).
Grote Wim schreef: 19 mei 2026, 10:13 Een aantal verschillen kan ik wel benoemen.Xv 1700 heeft gietwielen ipv van spaken.Achterlicht is anders,de 1700 heeft 87 pk standaard ipv van 63 pk wildstar,knipperlichten gaan na een aantal seconden automatisch uit,stuurt veel beter dan een Wldstar ik denk door die gietwielen.Zo zal ik nog wat vergeten zijn maar die zullen de kenners wel benoemen.
Wie weet tot vrijdag.
0
- Grote Wim
- WSFH-Support
- Contacteer:
Laaste jaren op Metzler gereden top band.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
116db
.**.
SREU#0131
- The Shadow
- Member
- Reactions: 16
- Contacteer:
Hoi Wim
kom jij vrijdag of zaterdag ??
Ben ook van plan om even te komen op vrijdag, ik heb een overnachting op vrijdag
misschien tot vrijdag of zaterdag
Ben ook van plan om even te komen op vrijdag, ik heb een overnachting op vrijdag
misschien tot vrijdag of zaterdag
0
- Grote Wim
- WSFH-Support
- Contacteer:
Ik ook tot dan.The Shadow schreef: 19 mei 2026, 19:09 Hoi Wim
Ben ook van plan om even te komen op vrijdag, ik heb een overnachting op vrijdag![]()
misschien tot vrijdag of zaterdag![]()
0
.
116db
.**.
SREU#0131
116db
.**.
SREU#0131