Hallo allemaal, ik heb een vraagje over de MS.
Ik heb mijn motor 3 weken geleden afgetankt (niet helemaal tot het randje) op de bok gezet met de wielen van de grond.
Druppellader aangesloten en wachten op beter weer.
Nu druppelt er soms een beetje benzine uit het ontluchtingsslangetje onder aan de motor. Kan niet veel kwaad denk ik maar nogal vervelende lucht als ik de garage in loop. Iemand een idee hoe dat zou kunnen komen?
Groetjes Leo.
Iedereen gefeliciteerd met de verjaardag van onze mooie WSFH
en verder....van alles te lezen:
- Nieuwjaarsreceptie / ALV / Van de Voorzitter
- WSFH Pinkster Treffen
en verder....van alles te lezen:
- Nieuwjaarsreceptie / ALV / Van de Voorzitter
- WSFH Pinkster Treffen
Lekkage
Re: Lekkage
Als je aftankt, staat je motor schuin/scheef.
Zodanig (dat is zo ontworpen) dat je tankdop op het hoogste punt zit.
Als je 'm op de bok zet, en dus vertikaal, komt de brandstof dichter bij je tankdop, en ook de ontluchtings/afvoerslangetje.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat het daar door komt.
Misschien ff wat benzine er uithalen, EN het slangetje ff doorblazen zodat er geen brandstof meer inzit.
(Dat wordt ff op de knieën, oogjes dicht, lipjes tuiten.... even aan wat anders denken , en.....d'r ff een filmpje van maken
)

Zodanig (dat is zo ontworpen) dat je tankdop op het hoogste punt zit.
Als je 'm op de bok zet, en dus vertikaal, komt de brandstof dichter bij je tankdop, en ook de ontluchtings/afvoerslangetje.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat het daar door komt.
Misschien ff wat benzine er uithalen, EN het slangetje ff doorblazen zodat er geen brandstof meer inzit.
(Dat wordt ff op de knieën, oogjes dicht, lipjes tuiten.... even aan wat anders denken , en.....d'r ff een filmpje van maken

0
Tís een vrachtwoggel chauffeur. Staan altijd recht hé..... 
Vorige week haalden ze bij ons nog 500 ltr. diesel uit de tank ongevraagd !!, terwijl ze lag te slapen.
En hier op het terrein s'-nachts een katalisator onder een auto vandaan, ook weer 3000 euri lichter........
Vorige week haalden ze bij ons nog 500 ltr. diesel uit de tank ongevraagd !!, terwijl ze lag te slapen.
En hier op het terrein s'-nachts een katalisator onder een auto vandaan, ook weer 3000 euri lichter........
0

SREU#0150

Bedankt Kokkie, idd toch nog 1½ liter eruit gehaald om het niveau onder de vulring te krijgen met rechtop staan. Weer wat geleerd. Probleem lijkt opgelost.
Tot snel..
Tot snel..
1

SREU#0691 LEO.