komt mij ook bekend voor dat stekkertjeStosh schreef: 09 jul 2024, 23:04 Laat de monteur het stekkertje van de koppelingsschakelaar eens los trekken en ga dan een een dag rijden.
Dit is geen grap en ik spreek uit ervaring.
Horten en stoten en afslaan
Re: Horten en stoten en afslaan
1

SREU#0102

- Willem Polman
- Member
- Reactions: 22
- Contacteer:
Hi Marten, bij mij was het toch anders. Horten en stoten deed ie niet, het was compleet inhouden boven 90 km/uur in 3e en 4e. Meestal na een uur rijden, soms vrij snel na de start. Rauw geluid alsof er maar 1 cylinder werkte. Daarnaast in de 3e een soort zagend geluid, alleen bij lage snelheid, wat ook soms bij stationair het geval was. Er is veel aan gesleuteld door o.a. Roadrunner in Velp voor 900,00, maar zonder resultaat. Leon/Knutsel heeft 1 bobine en kabel vervangen, toen liep ie ineens als vanouds. Dat duurde een jaar, maar het kwam terug. Dat was nu 4 jaar geleden denk ik. Begin april heb ik bike een grote beurt laten geven door UwVoertuig in Andelst, nu Mayer motors, tevens Indian dealer. De bougies zijn vervangen, luchtfilter gereinigd en verder van alles wat bij de beurt hoort, dus niets aan het blok, of sensoren, elektra, etc. gedaan. Maar de motor ging tot ie in het vet ging, als ern speer. Heerlijk, als een naaimachientje. Alleen helaas in 3e versnelling nog steeds dat zagende wat zoemende geluid bij lagere snelheid. Bij doortrekken, wat nu dus wel kan, is het weg. Ik besprak het met Johan/Rebel, die zei dat het ook speling op de belt kan zijn, als ik hem goed begreep. Mayer zelf denk dat het ook een lager in de versnellibgsbak kan zijn en dat is een enorme klus om te repareren. Zodra ik in maart weer ga rijden, hoop ik meer te weten te komen.Marten schreef: 17 mar 2024, 12:10 Lees net het uitgebreide verhaal van Willem Polman.
En klinkt als een overeenkomst.
0
Dit soort storingen zijn vaak lastig te vinden en kan verschillende oorzaken hebben. Het genoemde stekkertje van de jiffy of koppeling is daar een van. Ook het contactslot kan een oorzaak zijn.
Andere mogelijke oorzaken zijn een defecte krukas sensor, of een te lage brandstofdruk.
Ik ga ervan uit dat er geen storingscode in het display staan. Lang niet alle storingen worden gelogd in het geheugen.
Andere mogelijke oorzaken zijn een defecte krukas sensor, of een te lage brandstofdruk.
Ik ga ervan uit dat er geen storingscode in het display staan. Lang niet alle storingen worden gelogd in het geheugen.
0
Uiteindelijk was het een gescheurde brandstofpomp.
Deze geeft een continue druk, maar toen dus niet meer.
Nieuwe pomp en loopt prima.
Deze geeft een continue druk, maar toen dus niet meer.
Nieuwe pomp en loopt prima.
0
Let op!!
Het is vaak niet de POMP, maar de pompBEHUIZING.
Dat scheelt een paar honderd euro EN een hoop ellende.
Pomp is goedkoop, behuizing is veel euro's helaas)
Kokkie
Het is vaak niet de POMP, maar de pompBEHUIZING.
Dat scheelt een paar honderd euro EN een hoop ellende.
Pomp is goedkoop, behuizing is veel euro's helaas)
Kokkie
0