Dit jaar toch een ingang gevonden bij de RDW, mede door een zeer gedreven en erg prettige keurmeester van de RDW Zwolle.
Officieel zou men een compleet afgebouwde en gespoten motor niet accepteren voor een zelfbouw keuring, maar deze keurmeester heeft daar toch een modes voor gevonden. Ook het feit dat het hele bouwproces erg goed gedocumenteerd was met rekeningen en foto,s heeft de RDW doen besluiten om er toch een VIN nummer aan toe te kennen.
VIN nummer, onderzijde van het frame.
Met de nodige inspanning van twee keurmeesters, ondergetekende en een vierde persoon is het nummer uiteindelijk op een niet storende plaats in het frame gestanst.
Nu moet ik de motor nog klaar maken voor de wegtoelating, lees kenteken. Dit gaat gebeuren in Lelystad. Maar dan moet er nog heel wat gebeuren. Daar gebruik ik deze winter voor. De keurmeester uit Zwolle had de nodige tips, waar men mogelijk in Lelystad problemen mee zou hebben.
1. luchtfilter
2. knipperlichten achter.
3. koplamp, geen stadslicht.
4. handvatten, te scherp.
5. spiegels.te klein.
6. uitlaat?? mag 106 dB hebben.
7. rem-koppelingshendels, niet afgerond.
Dus daar zit nog wel wat werk aan. Ik ben daar dus alvast mee begonnen, ook wat spullen besteld en kan mogelijk van Jaap nog wat lenen, luchtfilter bv .
Handgrepen en spiegel al klaar.
De spiegels gaan straks weer terug de handgrepen blijven zitten. Die voelen ook prettiger aan en door een en nader te combineren en te verzagen ziet het er ook nog aardig uit.
Hier de oude handgreep rechts. De ISO grip aangeschaft omdat die ook lekker in de hand liggen, maar dat paste niet met het interne gas. Dus die gaan op marktplaats, nieuw.
Wordt weer vervolgd!! (welterusten)