Het 240 project.

Met verslagen van de technische avonturen van "onze" Knutselsmurf Leon
Grote Wim
WSFH-Support
Reactions: 161
Contacteer:

Re: Het 240 project.

Bericht door Grote Wim »

Geweldig vakwerk Leon diepe buiging.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Bericht door knutselsmurf »

Zo, alle huishoudelijke klusjes weer gedaan. ( moet wel iedereen te vriend/vriendin houden) Dus de werkbank maar weer eens leeg gemaakt voor de bouw van de uitlaten. Pascal kiest voor chroom, dus chroom gaat het worden.
Dus eerst de bochten aan de bovenzijde bij de aansluiting op de cilinders maar eens ingeslepen. Dit om met de uiteinden zo,n 2 cm verder van het blok af te krijgen. Ander moeten de dempers erg ver naar achteren en dat was nou net niet de bedoeling.
Daarna de uiteinden op lengte gemaakt en iets omhoog gezet.
En het resultaat is voor mij erg bevredigend en ik denk in lijn met de wens van Pascal.

De hitteschilden hangen er nog los voor. Moet daar nog even een oplossing voor verzinnen om ze demontabel te maken.
En ik denk dat als ik de bevestiging van de pijpen klaar heb, de RVS klemmen, die eigenlijk wel storend zijn, niet nodig zijn.

En zicht op het achterwiel was de tweede wens. En ook dat is gelukt, denk ik. Nog een gepolijste remschijf en een remklauw, zilvergrijs gespoten en dat is het dan.
Joop
Member
Reactions: 117
Contacteer:

Bericht door Joop »

Mooi.!!!
0
Afbeelding

SREU#0150
Afbeelding
Reef
Member
Reactions: 88
Contacteer:

Bericht door Reef »

Het zou bijna jammer zijn dat er een spatbord op moet ;)
0
Lucske
Gast
Reactions: 0
Contacteer:

Bericht door Lucske »

:top: Mooi werk Leon ;)
0
Afbeelding

Afbeelding

SREU nr.: #0107
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Spatbord verhult niet zo veel, Ralph, hooguit een stuk van de band. Al het Bling, Bling blijft in het zicht.
En wat me erg meevalt van de carbon dempers dat het helemaal niet storend is. Her donkere carbon zit op de plaats waar normaal het zwarte deel van het frame zit, loopt nu mooi door.
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Erg mooi! Vakmanschap!
0
Reef
Member
Contacteer:

Bericht door Reef »

Laatje uiteindelijk de achterbrug nog poedercoaten Leon?
0
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Ik heb alleen een slijpplek waar het remanker vast gezeten heeft. Verder is er nog wat herstel spuitwerk aan het frame, daar waar het oude spatbord/zadel heeft gezeten. Al deze plekken ga ik in de primer zetten en bij spuiten, ook de achterbrug. Daar moet ik ook de blokkering van het remanker nog in maken. En verder fris ik de rest van het frame nog even op, met name onder de plaats van het oude zadel. Die framebuizen komen straks met het nieuwe, smallere zadel ook in het zicht.
Reef
Member
Contacteer:

Bericht door Reef »

Ah, kijk aan...wist anders nog een goedkoop adres ;) zadel ook bij deltacustoms gehaald? Ik heb een zadel van thunderbike 2e hands ergens (bekend adres ;) ) vandaan getoverd, maar helaas past deze niet bij mijn verlengde tank (kappen), dus of ander zadel of dit zadel aanpassen....of tankkappen eraf. Wel jammer dat ik hiermee aan de slag moet. Verkeerd ingeschat.
0
Plaats reactie

Terug naar “Knutsel(s) Hut”