Mijn project, the final countdown. In de Big Twin.
- Peter Twin
- Member
- Reactions: 134
- Contacteer:
Re: Mijn project, the final countdown.
Vandaag weer heerlijk rondgereden op de Blauwe. Heb vandaag mijn teller gekalibreerd met een GPS. Heb de motor op de teller zo,n 3 kilometer/u harder laten rijden als de GPS. Vond dat nauwkeurig genoeg en zit dan aan de veilige kant. Als ik een paar millimeter af haal van de omloopafstand kan dat wel precies, maar ik had er zo vrede mee.
Ik heb de GPS, een Etrex Legend CX voorzien van kaarten uit Mapsource en doet nu in voorkomend geval ook dienst als navigatie systeem. Met mooie kleurenkaart en voorzien van eventuele routes voldoet deze als volwaardig systeem. Ingezoomd op het stuur geklemd ook nog goed af te lezen.

Zo zit hij er op, met een clip makkelijk te verwijderen. Ik had al een 12 volt voeding in de tellercosole zitten, dus op vtg-spanning en een aantal uren op de twee batterijen.
Er zitten nu nog kaarten van 2008 in, maar ik heb inmiddels de OSM kaarten van 10-2015 binnen, dus die gaan er op.

Ik heb de GPS, een Etrex Legend CX voorzien van kaarten uit Mapsource en doet nu in voorkomend geval ook dienst als navigatie systeem. Met mooie kleurenkaart en voorzien van eventuele routes voldoet deze als volwaardig systeem. Ingezoomd op het stuur geklemd ook nog goed af te lezen.
Zo zit hij er op, met een clip makkelijk te verwijderen. Ik had al een 12 volt voeding in de tellercosole zitten, dus op vtg-spanning en een aantal uren op de twee batterijen.
Er zitten nu nog kaarten van 2008 in, maar ik heb inmiddels de OSM kaarten van 10-2015 binnen, dus die gaan er op.
Ik kan er 11 liter boven op de reserve tanken, weet nog niet wat de actieradius van de reserve is. Moet dat nog ondervinden.
Oei das een stuk kleiner dan origineel ....knutselsmurf schreef:Ik kan er 11 liter boven op de reserve tanken, weet nog niet wat de actieradius van de reserve is. Moet dat nog ondervinden.
Ja, ik denk dat ik nu een Royal Star gevoel ga krijgen.Vandaag de hele dag op de motor gezeten, ruim 250 km gereden. (niet op die 11 liter, Paul) Eerst Jaap in Wolvega even verrast op zijn werk en daarna naar Terkaple gereden. Daar woont de meester van de Streetfighters, Gerard, AKA Jerryt op het Motorforum. Mooie combinatie van nieuwsgierigheid en testkilometers. Stadsverkeer, provinciale wegen en snelweg. Moest op de snelweg wel even wennen aan het feit dat er geen scherm op zit. Andere motorbeleving, andere temperatuur en ander geluid in je helm. Maar ook dat gaat wennen, zeker als je de juiste voorbereidingen treft. Weet nu zeker dat ik naar elke Ride-out kan met de blauwe, en als ik aan het begin gewoon tank, kan ik hem ook nog zonder problemen uitrijden.
Morgen even tanken en dan weet ik ook het verbruik en kunnen we met vol vertrouwen het nieuwe seizoen in.
Morgen even tanken en dan weet ik ook het verbruik en kunnen we met vol vertrouwen het nieuwe seizoen in.
En uhhh, verrast was ik zeker Leon. Voor het eerst het kunstwerk kunnen aanschouwen. Ik moet toegeven; echte kunst moet je zintuigen prikkelen. Nou Leon: Dat is je gelukt vanmiddag. Man man,chapeau voor de kunstenaar. Perfectie tot op de vierkante millimeter. Echt a la Knutsel.
Hoop dat je er veel jaren veel reisgenot mee en van mag hebben.
Grtz,
Jaap
Hoop dat je er veel jaren veel reisgenot mee en van mag hebben.
Grtz,
Jaap
0
Getankt en voor die tijd de reserve-hoeveelheid gemeten. Loopt nu 1-18, en ik heb niet echt voorzichtig gereden. En met 1 1/2 liter reserve dus ruim 20km zoekruimte voor een tankstation. indien nodig. Dus op de dagteller uiterlijk op de 200km tanken en er is niks aan de hand. Dat is ook ongeveer de termijn dat je er even af wilt met dit toch wel comfortabele zadel.
Na die 200km staat mijn brandstofmeter op twee streepjes.
Na die 200km staat mijn brandstofmeter op twee streepjes.
Vandaag de dag vol gemaakt met het ophalen van een transportmiddel in STIJL. Want het aankomen in Rosmalen mag gerust in stijl. Leen heeft daarvoor zijn zeer stijlvolle Excalliber motortrailer beschikbaar gesteld. En als je daarvoor op je gemak voor naar Steenbergen rijdt, geniet van "jawel, de senseo van Leen en Jose en ook nog blijft lunchen, is je dag wel gevuld. En als je dan ook nog eens zonder file,s naar huis toe rijdt kan zo,n dag niet meer stuk.
Leen en Jose, alsnog hartelijk dank voor dit geheel.

Leen en Jose, alsnog hartelijk dank voor dit geheel.
Mooi cluppie toch?
0
Groet'n,
Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177