Reactie yamaha derde versnelling XV1900
Re: Reactie yamaha derde versnelling
Ik ben er inmiddels achter dat de Vin nummers (framenummers) voor motoren origineel uit de USA meer gegevens bevatten als de nummers van de Europeesche motoren. Het Europeesche nummer is veel "soberder", en bevat een hoop "nullen".
Hierdoor zijn de Europeesche vin nummers bijvoorbeeld niet of nauwelijks te checken via de zgn Vin-decoders.
Het zou zo maar kunnen zijn dat door dit verschil, het hoofdkantoor in Japan het nummer van Yogi (onterecht?) uitsluit.
Helaas heb ik de nummers van Keessie en Ruud Gortworst nog niet, en ook nog geen nummers uit Duitsland. Dan had ik kunnen zien of de coulance gevallen alleen op Europeesche nummers van toepassing was...even afwachten dus.
Het lijkt mij duidelijk dat het euvel van Yogi zonder twijfel hetzelfde is als van de motoren die tot nu toe "behandeld" zijn.
Zou heel graag willen weten of Yamaha NL hier dan anders over denkt ofzo...de foto's zijn duidelijk, en, denk ik, de tandwielen zijn desnoods beschikbaar om te worden onderzocht door Yamaha. Neem aan dat zij hier toch ook van schrikken en willen weten wat er nou aan de hand is.
Dat het dan toevallig niet in een bepaalde productiereeks ligt is jammer, maar feit is dat het wel hetzelfde euvel is en dus ook gelijk dient te worden behandeld!
En, even voor de duidelijkheid:.. Er is GEEN recall uitgegeven door Yamaha vwb dit probleem. WEL een modificatie. Dat is iets anders, en ook "logisch" dat we daar dan ook niet van op de hoogte zijn gesteld.
(Alhoewel ik me afvraag of een Recall niet beter zou zijn geweest, maar dan praat je over een afweging van beleid/politiek/geld/risicoanalyse van Yamaha.)
Hoop dat iemand iets met "mijn" info kan doen, en ben benieuwd naar de voortgang...
Hierdoor zijn de Europeesche vin nummers bijvoorbeeld niet of nauwelijks te checken via de zgn Vin-decoders.
Het zou zo maar kunnen zijn dat door dit verschil, het hoofdkantoor in Japan het nummer van Yogi (onterecht?) uitsluit.
Helaas heb ik de nummers van Keessie en Ruud Gortworst nog niet, en ook nog geen nummers uit Duitsland. Dan had ik kunnen zien of de coulance gevallen alleen op Europeesche nummers van toepassing was...even afwachten dus.
Het lijkt mij duidelijk dat het euvel van Yogi zonder twijfel hetzelfde is als van de motoren die tot nu toe "behandeld" zijn.
Zou heel graag willen weten of Yamaha NL hier dan anders over denkt ofzo...de foto's zijn duidelijk, en, denk ik, de tandwielen zijn desnoods beschikbaar om te worden onderzocht door Yamaha. Neem aan dat zij hier toch ook van schrikken en willen weten wat er nou aan de hand is.
Dat het dan toevallig niet in een bepaalde productiereeks ligt is jammer, maar feit is dat het wel hetzelfde euvel is en dus ook gelijk dient te worden behandeld!
En, even voor de duidelijkheid:.. Er is GEEN recall uitgegeven door Yamaha vwb dit probleem. WEL een modificatie. Dat is iets anders, en ook "logisch" dat we daar dan ook niet van op de hoogte zijn gesteld.
(Alhoewel ik me afvraag of een Recall niet beter zou zijn geweest, maar dan praat je over een afweging van beleid/politiek/geld/risicoanalyse van Yamaha.)
Hoop dat iemand iets met "mijn" info kan doen, en ben benieuwd naar de voortgang...
0
- The Nightrider
- Gast
- Reactions: 8
- Contacteer:
Kokkie,
Je hebt het over Grotzog moet het niet Ruud Gortworst zijn ?
Fred
Je hebt het over Grotzog moet het niet Ruud Gortworst zijn ?
Fred
0
SREU#0283

- The Nightrider
- Gast
- Reactions: 8
- Contacteer:
Kokkie,
Dan kan ik je vertellen dat de betreffende MidnightStar nu van mij is. Dit al eerder aangegeven in het gedeelte welke door Ruud Gortworst is opgestart.
Ik zal mijn framenummer doorgeven en de km stand.
De reparatie is door RoadRunner in Velp uitgevoerd.
Zie onderwerp : gierende 3e versnelling
Fred
Dan kan ik je vertellen dat de betreffende MidnightStar nu van mij is. Dit al eerder aangegeven in het gedeelte welke door Ruud Gortworst is opgestart.
Ik zal mijn framenummer doorgeven en de km stand.
De reparatie is door RoadRunner in Velp uitgevoerd.
Zie onderwerp : gierende 3e versnelling
Fred
0
SREU#0283

We moeten het niet moeilijker maken als dat het is. Of we het nou "recal" noemen of "modificatie" met alle voorwaarden waarom wel of niet, er zit gewoon een slecht onderdeel in een Yamaha-motor en daar is de fabrikant verantwoordelijk voor. Alle uitvluchten die ze daar verzinnen met jaartal, KM, onderhoudshistorie vind ik erg kinderachtig. Als je je als gerenommeerd merk wil blijven profileren in de markt, die toch al onder druk staat, moet je niet zo kinderachtig doen maar gewoon je verantwoordelijkheid nemen. Maar dan moet het wel duidelijk aantoonbaar zijn dat er die luchtbel in het tandwiel gezeten heeft.
Ik vind dat we nog steeds te lief zijn, als het mijn motor was geweest had ik me allang harder opgesteld en gemeld dat ik alle consumentenprogramma's zal gaan benaderen en wat motorbladen zou gaan aanschrijven. Heb al betaald, dus niets te verliezen.
Ik vind dat we nog steeds te lief zijn, als het mijn motor was geweest had ik me allang harder opgesteld en gemeld dat ik alle consumentenprogramma's zal gaan benaderen en wat motorbladen zou gaan aanschrijven. Heb al betaald, dus niets te verliezen.
Had mijn nr al via pb naar Mike gestuurd maar bij deze:JYAVP231000000575 bouwjaar 2006 afgeleverd op kenteken 2007 inmiddels 26000 km op de teller maar bij 22000 km is de reparatie uitgevoerd in 2012
0
SREU#0456
You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Bedankt Keesie...
-We weten nu dat alle NL-coulance-gevallen motoren waren "uit Nederland", en niet geimporteerd.
-Ik kom ook veel gevallen tegen op US forums. Voorzover ik daar kan zien werd daar ook alles onder coulance gerepareerd.
Hieronder een link naar een bericht met meer links naar die gevallen:
DelphiForums 3. Gear problems
-We weten nu dat alle NL-coulance-gevallen motoren waren "uit Nederland", en niet geimporteerd.
-Ik kom ook veel gevallen tegen op US forums. Voorzover ik daar kan zien werd daar ook alles onder coulance gerepareerd.
Hieronder een link naar een bericht met meer links naar die gevallen:
DelphiForums 3. Gear problems
0
Kweet niet of deze link al genoemd was?
http://www.starbikeforums.com/forums/sh ... php?t=2832
of Google
http://www.starbikeforums.com/forums/sh ... php?t=2832
of Google
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 22
- Contacteer:
Het is duidelijk dat er iets goed fout zit in de 3e versnelling in al die gevallen, ongeveer zelfde bouwjaren. Ik schrik er steeds meer van. De bike van Yogi heeft als het goed is dezelfde nummering als die van de USA, omdat het een USA bike is. Die van mij en diverse anderen is ook uit de USA zelf. Ja, ik weet het, allemaal komen ze er vandaan, maar de nummering lijkt dus anders. Ik ben bang dat de druk op Yamaha echt opgevoerd moet worden. Ik sluit me aan bij Leon en voel de pijn van Johan, niet alleen in de portemonnee. Pech is pech, maar hier heeft Yamaha een verantwoordelijkheid. De club met zoveel leden moet gewicht in de schaal kunnen leggen. En inderdaad, waarom zouden we niet de krant erbij betrekken? Dat is geen misdaad. Bovendien, wij doen nu wel braaf en analytisch en dat moet ook (goed voorbereiden, om goed beslagen ten ijs te komen. Maar er hoeft er maar 1 te flippen, ook buiten de club en het komt in de krant. Dat mag Yamaha zich best aantrekken. Ik denk dat ze de impact van o.a. Facebook hier ook erg onderschatten.
0