Hallo allemaal, ik heb ook af en toe een moeilijke start. Al van alles gecontroleerd, maar nu vraag ik me af : moet de solenoid uitkomen en uit gedrukt blijven? Die van mij drukt pulserend (in /uit). Is dit wel normaal.
Gr. Pieter.
Startproblemen.
Re: Startproblemen.
Ik zou als eerste even kijken naar de conditie van de accu. Het feit dat de solenoid pulseert kan te maken hebben met de staat vd accu.
Tijdens het starten wordt er een grote stroom uit de accu onttrokken hierdoor daalt de klemspanning.
Persoonlijk vindt ik de standaard accu te zwak alsmede ook de plus en de min kabel.
Ik gebruik liever de Motobat MBTX 20U ( 21 Ah) ipv de Yuasa YTX20HL-BS (18Ah)
Tijdens het starten wordt er een grote stroom uit de accu onttrokken hierdoor daalt de klemspanning.
Persoonlijk vindt ik de standaard accu te zwak alsmede ook de plus en de min kabel.
Ik gebruik liever de Motobat MBTX 20U ( 21 Ah) ipv de Yuasa YTX20HL-BS (18Ah)
0
Re: Startproblemen.
Iid de motobat accu heb ik er al in,maar het probleem blijft. Kan het uit het relais komen dat hij wel de startmotor bekrachtigt maar niet de solenoid goed aanstuurt. De zwarte draden vd solenoid zijn vd spoel,zou ik die kunnen meten bij het starten:?
Wat doen de groene draden?
Gr Pieter
Wat doen de groene draden?
Gr Pieter
0
Re: Startproblemen.
Johan, ook ik moet naar een nieuwe accu.
Bedoel jij..Motobatt MBTX20UHD of de
MBTX20U Accu Quadflex AGM
0
Staffy
Old soldiers never die, they just fade away.
Old soldiers never die, they just fade away.
Re: Startproblemen.
De MBTX20U heeft dubbele accupolen en de MBTX20UHD enkele. ze passen beide. De eerste is soms makkelijk voor andere aansluitingen.
De HD versie komt overeen met de accu voor de Yamaha
Deze accu's zijn veel sterker dan de standaard accu
De HD versie komt overeen met de accu voor de Yamaha
Deze accu's zijn veel sterker dan de standaard accu
0
Re: Startproblemen.
JA ,ik heb het bij mijn motor gevonden wat het start probleem is.
Het was de kabelschoen van de plus draad op de startmotor, deze zat voor het gevoel wel goed vast maar de draad zag wat grijs.
Nu heb ik eerst de draad en de kabelschoen met een staalborstel schoon gemaakt en vervolgens met een zware soldeerbout de boel gesoldeerd. Ook de draad lekker vol laten lopen met het tin. Soldeer vet verwijdert ,gemonteerd en hij start als nooit te voren. Kost niets en een goed resultaat.
Succes. Gr Pieter
Het was de kabelschoen van de plus draad op de startmotor, deze zat voor het gevoel wel goed vast maar de draad zag wat grijs.
Nu heb ik eerst de draad en de kabelschoen met een staalborstel schoon gemaakt en vervolgens met een zware soldeerbout de boel gesoldeerd. Ook de draad lekker vol laten lopen met het tin. Soldeer vet verwijdert ,gemonteerd en hij start als nooit te voren. Kost niets en een goed resultaat.
Succes. Gr Pieter
0