Cobra Motorcycle Fuel Management

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Cobra Motorcycle Fuel Management

Bericht door Willem Polman »

Dit lijkt me een fantastisch systeem.......
Onderstaande link m.b.t. nieuw systeem van Cobra, ook voor Stratoliner. Omdat ze US specs hanteren, weet ik niet of het ook voor de Europese MS leverbaar is.

Vriend van me (ik plaatste dit al eens eerder) heeft her sinds kort op zijn HD. bijna 20 PK meer vermogen, op elk uitlaatsysteem en filter past het zichzelf aan. Rijd geweldig na plaatsing. Groot voordeel is dat er geen testbanken voor nodig zijn.......lees en spui uw mening. Kost nog net geen 300 dollar...........is dus goedkoper dan een Powercommander, inbouwen en testen. Volgens de HD dealer niet zelf te plaatsen, volgens mijn maat wel (achteraf bedacht, na 500,00 euro betaald te hebben)

http://www.cobrausa.com/fuel_compare.ph ... duct_type= Motorcycle Fuel Management

Heb van HD vernomen dat die het niet ondersteunen, in garantieperiode.
0
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Cobra Motorcycle Fuel Management

Bericht door eRJee »

Willem, let op...
De Cobra PwerPro Tuner, dus met Autotune zoals ze dat noemen, kost 599 dollar.
Dat is wel iets meer dan de 300 dollar die jij bedoeld, dan heb je de gewone uitvoering.

Ik heb me goed ingelezen (voornamelijk op USA forums) en uiteindelijk besloten om voor de PowerCommander 5 te gaan, zonder autotune.
De autotune module is voornamelijk interessant als je vaak switched van bijrijder-geen bijrijder, of bijvoorbeeld in de bergen woont en daardoor te maken hebt met verschil in luchtdruk.
Mijn ervaring tot nu toe is dat een goed geprogrammeerde PC5 meer dan voldoende is om lekker mee te rijden.
Ik heb wel een adres voor je, waar ze alvast een passende mapping er op zetten voor je.
Zelf monteren is een eitje. Plug&play!

Als ik je ergens mee kan helpen, laat maar weten.
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Cobra Motorcycle Fuel Management

Bericht door Willem Polman »

Denk dat je verhaal wel klopt. zodra mijn maat aangaf dat de bergen in zou gaan adviseerden ze dit.maar het is maar ivif dagen dat we in de bergen zitten. prijs die je noemde klopt achteraf ook.
0
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Cobra Motorcycle Fuel Management

Bericht door eRJee »

Willem Polman schreef:Denk dat je verhaal wel klopt. prijs die je noemde klopt achteraf ook.
Gelukkig maar :huilen:
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Cobra Motorcycle Fuel Management

Bericht door Willem Polman »

Zelf heb ik het niet nodig nog omdat de uitlaat orgineel is. Maar bedankt. ik weet je te vinden.
0
Gebruikersavatar
Mercenary
Gast
Reactions:

Re: Cobra Motorcycle Fuel Management

Bericht door Mercenary »

Hey,
I have got the Cobra Pro Fi2000 in my Raider, in combination with a completely open Vance and Hines 2 in 2 Big Radius exhaust.
I don't know how much more or less horse power that brought to the bike but it just goes like hell...pull the trigger and she just shoots off....it is unbelievable what kind of power and accelaration this metal tank has...
I went for the auto tune because I could not be bothered with tuning curves etc and got it from the US.

Easy installation and up to now I can only recommend it.

Cheers,

Merc :star:
Plaats reactie