Power Commander 5 voor de Midnightstar

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Power Commander 5 voor de Midnightstar

Bericht door eRJee »

Nee Nelis, ik ben nog niet op de testbank geweest.
Ik heb de PC besteld en in eerste instantie laten voorprogrammeren met een "standaard" mapping, uiteraard gebaseerd op mijn luchtfilter en uitlaatsysteem.
Daar loopt de motor al erg goed op, en zodra het weer het toe laat zal ik alsnog de testrun laten uitvoeren voor de fijnafstelling.

Klopt, het doorvoeren van de stekkers onder de zadelbevestiging en de tank was even gepruts, maar met wat geduld, wat gevloek en muziek op de achtergrond is het toch gelukt!

Merk jij ook een aanzienlijk verschil?
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik
WSFH-Support
Reactions: 33
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 feb 2008, 13:03
Contacteer:

Re: Power Commander 5 voor de Midnightstar

Bericht door Erik »

Denk er aan dat de bekabeling wel goed vast zit onder de tank, cilinders zijn best wel warm naar een aantal km. Tank los maken, dan kun je hem zo iets draaien.
0
Rij niet sneller dan je engelbewaarder. Je engelbewaarder neemt het stuur niet over, wanneer je rijdt als een duivel.
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Power Commander 5 voor de Midnightstar

Bericht door eRJee »

Ik heb rubber slang gekocht, ingesneden en daar de kabel doorgevoerd.
Hittebestendig en goed beschermd.
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
roberto
Gast
Reactions:

Re: Power Commander 5 met Autotune

Bericht door roberto »

idd da's alles de check was €46

roberto schreef:Heb de ''map'' (voor vervangings demper en K&N luchtfilter) zelf gedownload en dmv de laptop in de powercommander geladen, is echt heel eenvoudig de powercommander heeft nl een usb aansluiting. Daarna een dyno bank gezocht (Kaatsheuvel) en alles bleek perfect te staan, niks meer aan doen was de melding.
Een goeie 95 pk en een toch wel giga koppel van 242Nm bij 2200toeren per minuut.
Ik heb me laten vertellen dat een standaard mappen nog behoorlijk kan afwijken, omdat geen enkele motor gelijk is.
Jouw ervaringen zijn duidelijk wel goed geweest en is ook zeker de moeite om te proberen. As ik het apparaat los bestel ben ik voor een 300 euro klaar.
Testen en afstellen zal geen 150 euro kosten lijkt me? Een gemiddelde run kost een paar tientjes volgens mij.
Wat een koppel inderdaad! Verder niets aangepast, behalve luchtfilter, uitlaat en Power Commander?[/quote]
Plaats reactie