upgrade XVS 1300

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
HammR
Gast
Reactions: 2
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:14
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door HammR »

Iedereen mag van de powercommander denken wat ie wil, feit is dat ik er op de 1300 altijd veel plezier van gehad heb. Na het afstellen liep de motor aanzienlijk beter, zowel lage als hoge toeren.

Ik zal echter niet ontkennen dat de prijs aan de forse kant is.
0
Groet'n,

Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door Nightflight »

Met de huidige hoge brandstofprijzen is dat zeker iets om over na te denken.

Zoals we allemaal wel weten is het brandstofverbruik voornamelijk afhankelijk van de spasmen van je rechterhand.
Ik heb na de installatie van de O2 sensor geen significante verschillen in benzineverbruik gemerkt.
Wél heb ik een hoger verbruik bemerkt na het installeren van de uitlaat, want die moest natuurlijk gehoord worden... :fart: :fart: Ondertussen weet ik, en de mensen die achter me rijden ook, dat er wel een aardig geluid uit komt en is het benzineverbruik weer redelijk normaal... Als ik het erg gek maak, dan rij ik 1 op 18 en als ik normaal rij dan zijn resultaten van meer dan 1 op 21 geen uitzondering...
Je moet je dan afvragen of de kosten van zo'n power commander dan opwegen tegen de USD 65 van de O2 Mod...

Ik weet niet of je al op 1300tourer.com hebt gekeken, maar doe er je voordeel mee... in de "How to" section staat een stukje over de installatie van een Cobra FI2000R - Fuel Management System + andere interessante info...
Een power commander zou ja altijd later nog kunnen aanschaffen...

Geloof me, met je 1300CC kan je goed meekomen met het huidige verkeer en voor de ride-outs heb je het niet nodig. Als ik een race monster had willen hebben, dan had ik wel een andere bike aangeschaft.

Succes met het maken van de juiste beslissing...!

PS: Rene, wat was zo'n beetje jouw verbruik ?

Edit - Ja, je hebt je aangemeld bij 1300tourer.com - Nelis - member since 1 day and 19 hours....
Gebruikersavatar
HammR
Gast
Reactions: 2
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:14
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door HammR »

Mijn verbruik zat ook ongeveer tussen de 18 en 21, dat verschil is idd niet zo groot.
0
Groet'n,

Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door Stosh »

0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Lucske
Gast
Reactions: 0
Berichten: 636
Lid geworden op: 11 jan 2008, 19:22
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door Lucske »

Stan,
deze zijn zelfs van iemand uit een bekende club

grtz,
Luc
0
Afbeelding

Afbeelding

SREU nr.: #0107
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door Rebel57 »

Ik vind dat er maar eens een eind moet komen aan dat gehakketak op de MS.
Het is gewoon een hele goede motor in de Star-range
Veel dingen zijn verbetert, dit brengt ook de tijd met zich mee.
Verder zijn alle Midnights eenvoudiger in het onderhoud geworden tov de WS
Ik ben van mening dat het kietelen van een MS door er een Powercomander erop te zetten eigenlijk helemaal niet duur is.
Bij een WS is dit denk ik duurder, hierbij denk ik aan het plaatsen van bv een ander carburateur en Dyna3000

Misschien vinden veel WS rijders de MS wat lief, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Misschien is minder "Oermotor"wel een betere omschrijving
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bikkel
Gast
Reactions: 1
Berichten: 1728
Lid geworden op: 03 jan 2008, 19:49
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door Bikkel »

rebel57 schreef:Ik vind dat er maar eens een eind moet komen aan dat gehakketak op de MS.
Het is gewoon een hele goede motor in de Star-range
Veel dingen zijn verbetert, dit brengt ook de tijd met zich mee.
Verder zijn alle Midnights eenvoudiger in het onderhoud geworden tov de WS
Ik ben van mening dat het kietelen van een MS door er een Powercomander erop te zetten eigenlijk helemaal niet duur is.
Bij een WS is dit denk ik duurder, hierbij denk ik aan het plaatsen van bv een ander carburateur en Dyna3000

Misschien vinden veel WS rijders de MS wat lief, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Misschien is minder "Oermotor"wel een betere omschrijving
Helemaal mee eens Johan, ook een MS is en blijft een STAR en dat zijn mooie motoren enne smaken verschillen, de een vind hem helemaal opgebouwd mooi en de andere kaal ( elke star, drag royal, warrior, wild of midnight)
0
SREU #0004

Afbeelding
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door RockEDstar »

:bloos: :bloos: :bloos: 'K vind de Dragstar, Royal Star, de Warrior en de WildStar ook mooi, hoor, vriendjes :bloos: :bloos: :bloos: :bloos:

Je bent een STAR, je voelt je een STAR, je bent een FAN, zolang........................er maar STAR op je motorfiets staat. Ennuh,ongeacht het model, de èchte STAR zit òp de motor...was vroeger onze Wildstarfan-kreet.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
HammR
Gast
Reactions: 2
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:14
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door HammR »

Wij ook! zal er vast en zekers toppie uitzien.
0
Groet'n,

Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Gebruikersavatar
Erik
WSFH-Support
Reactions: 33
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 feb 2008, 13:03
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door Erik »

Mee eens Johan ik heb op alle star motoren veel plezier gehad, 1100 1600 EN 1900 wie weet wat er nog allemaal bij komt.
Motor rijden is gewoon machtig mooi om te doen. Dat maakt niet uit op welke star!!!!!!!!
0
Rij niet sneller dan je engelbewaarder. Je engelbewaarder neemt het stuur niet over, wanneer je rijdt als een duivel.
Plaats reactie