Orginele uitlaat aangepast en nu een mooi diepe roffel

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
lex
Gast
Reactions:

Re: Orginele uitlaat aangepast en nu een mooi diepe roffel

Bericht door lex »

of zoiets , ik geef maar wat suggesties.
d.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 32
Berichten: 1391
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Orginele uitlaat aangepast en nu een mooi diepe roffel

Bericht door eRJee »

Ik heb vannacht :sukkel: via Ebay USA een Roadhouse slip-on weten te bemachtigen.
Volgens mij rijdt Gerrold hier ook mee toch?
Na wat filmpjes te hebben bekeken en beluisterd vind ik hier toch wel een heel mooi geluid in zitten. Het schijnt dat er ook performance dempers voor te krijgen zijn, daar nog maar even naar op zoek.
http://youtu.be/EYLxllwSsws
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 129
Berichten: 1415
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Orginele uitlaat aangepast en nu een mooi diepe roffel

Bericht door Royal Joop »

Er zijn er meer met die uitlaat. bijvoorbeeld ik :-)

Ik heb nog nooit iets gelezen of gehoord over performance dempers voor deze slip on.
Dus als je meer info hebt, dan hoor ik het graag.
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 32
Berichten: 1391
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Orginele uitlaat aangepast en nu een mooi diepe roffel

Bericht door eRJee »

Is goed Joop, ik hou je op de hoogte.
Ze bestaan echt, nu nog even uitzoeken waar ze nog te koop zijn.

Heb jij ook iets gedaan met je afstelling middels een Fuelpack o.i.d.?
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Orginele uitlaat aangepast en nu een mooi diepe roffel

Bericht door RockEDstar »

D&D Roadhouse bestaat niet meer, heb ik begrepen, Ron. Ik heb een totale uitlaat van V&H en tot op heden geen reden gehad om een Fuelpak of Powercommander aan te schaffen. De 1900 loopt zoals altijd en maakt net zoals met een Roadhouse ''wat'' meer lawaai. Ook de benzine-consumptie is hetzelfde gebleven en is, denk ik, zuiniger. Maar dit komt omdat de neiging om het gas open te draaien minder is geworden vanwege het geluid. Wel denk ik erover om, van de winter, toch een Quiet Baffle voor de Propipe Chrome aan te schaffen

Maar Stratocello heeft een Powercommander op zijn 1900 en ik geloof ook Roberto. Dus die kunnen er meer over zeggen.
0
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 129
Berichten: 1415
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Orginele uitlaat aangepast en nu een mooi diepe roffel

Bericht door Royal Joop »

eRJee schreef:Is goed Joop, ik hou je op de hoogte.
Ze bestaan echt, nu nog even uitzoeken waar ze nog te koop zijn.

Heb jij ook iets gedaan met je afstelling middels een Fuelpack o.i.d.?
Nee, dat is ook niet nodig omdat alleen het laatste stukje van de uitlaat (na de lambda sonde en elektrisch gestuurde regelklep) vervangen wordt.
Het wordt wel wat anders als je de gehele uitlaat vervangt en/of sonder lambda sonde etc gaat rijden.
Hoewel Ed en ik ken nog velen dat gewoon doen.
De motoren zijn allemaal ruim bemeten kwa vermogen en we gebruiken daar veelal maar een klein deel van dus dat beetje extra brandstof of te kort aan zuurstof heeft wel effecten maar zijn blijkbaar niet dusdanig dat de gevolgen ernstig zijn. Ik zou het zelf niet zo snel doen hoor en gaan voor goed spul en goede oplossingen.
MAAR, zo'n setje moet je ook instellen en dan begint de zoektocht om alle variabelen te vinden en tenslotte de vraag wil je dat tie meer vermogen heeft of extra zuinig is. Stja..... welke keus je maakt is blijkbaar voor de levensduur van je bike niet echt relevant.

Tenslotte, ik heb zelf Stratoliner (import XV1900 uit de USA) en die is standaard al wat anders als de hier in Europa rondrijdende XV1900.
Andere uitlaat, (grotere) luchtinlaat etc. wel 10% meer koppel en vermogen maar voldoet niet aan EuroIII (maar mag hier wel legaal rondrijden :-)) alle motoren die voor Europa gemaakt/geleverd worden moeten aan de recente Europese Emissie eisen voldoen. Als je een motor importeer is dat niet direct van belang. Eigenlijk ook wel vreemd.

Een heel verhaal. Maar haal er maar uit wat je wil :-)
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 32
Berichten: 1391
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Orginele uitlaat aangepast en nu een mooi diepe roffel

Bericht door eRJee »

:top: duidelijk verhaal...

Ik kom nog niet veel verder met het vinden van de Performance demper. Er staan verhalen genoeg op van mensen die ze gemonteerd hebben, maar daar blijft het nog even bij...
Wordt vervolgd :29:
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Orginele uitlaat aangepast en nu een mooi diepe roffel

Bericht door knutselsmurf »

Wat zou die performance demper dan moeten doen?? Heb je daar een afbeelding van of weet je wat het verschil moet zijn met de originele??
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Orginele uitlaat aangepast en nu een mooi diepe roffel

Bericht door RockEDstar »

Volgens mij heb ik ze wel eens gezien bij Phatperformance maar dan alleen voor de Raider
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Orginele uitlaat aangepast en nu een mooi diepe roffel

Bericht door RockEDstar »

Joop, de Propipe Chrome voor de 1900 heeft van Vances&Hines een voorziening voor aansluiting van de O2-sensor( de lambda-sensor) meegekregen. Dat houdt volgens mij in, dat het electronisch geregelde brandstof-injectie-huishouden(de ECU) gewoon zijn werk doet. Ik merk dan ook geen verandering in het stationair-lopen, geen inhouden bij het accelereren en een normaal benzineverbruik. Wat er nu wel ontbreekt, door het verwijderen van de standaarduitlaat, is de catalysator maar dat gemis(nu méér CO2-uitstoot)vang ik wel een beetje op door V-Power te tanken en een dag minder de 1900 te gebruiken.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie