beltmoer XV1900 nakijken

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

beltmoer XV1900 nakijken

Bericht door Kleine jan »

In duidsland en ook in de usa zijn al weer een aantal gevallen bekend dat de belt moer is los gelopen .
Heb de mijne ook na gekijken en na mijn verbazing zat deze al los nog maar ner 15000km gereden met die midnight.
Dus MIDNIGHT rijders contoleer u belt moer om ergere schade te voorkomen zal in het na jaar iets bedenken dat ik deze vast blijft zitten ,en niet steeds hoeft te contoleren.

mvg kleinejan
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: beltmoer XV1900 nakijken

Bericht door Kleine jan »

Het binnen -deksel van de aandrijf pully laat je zitten en het grote buiten deksel draai je los van de xv1900
Met een stuk of 6 m inbus boutjes dan pak je het deksel er voor weg en kan je de belt pully zien en de moer ook
Het is een moer met binnen draad M22*1,25 met een dop 27 kan je hem aandraaien en deze word maar minimaal geborgd door 2 kleine inkeepjes in de moer .
Echt belachelijk ,ik ben zelf met een ander borg systeem bezig te produceren zo dat deze beter vast zit.
Zal ook hier van binnen kort foto's plaatsen die ik gemaakt heb .

mvg jan
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: beltmoer XV1900 nakijken

Bericht door Willem Polman »

Hallo Jan,

Ben je er inmiddels uit met dit probleem? Heb je foto's?
Ergens anders kun je mijn vraag over een rammel in de uitlaat lezen. Heb een US uitvoering van de MS.
Misschien weet jij er iets op? Volgens mij had je destijds ook zelf iets aangepast aan de standaarduitlaat.

Terug naar onderwerp.....ik lees vast wel iets binnekort m.b.t. de belt.
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: beltmoer XV1900 nakijken

Bericht door Willem Polman »

kleine jan schreef:Het binnen -deksel van de aandrijf pully laat je zitten en het grote buiten deksel draai je los van de xv1900
Met een stuk of 6 m inbus boutjes dan pak je het deksel er voor weg en kan je de belt pully zien en de moer ook
Het is een moer met binnen draad M22*1,25 met een dop 27 kan je hem aandraaien en deze word maar minimaal geborgd door 2 kleine inkeepjes in de moer .
Echt belachelijk ,ik ben zelf met een ander borg systeem bezig te produceren zo dat deze beter vast zit.
Zal ook hier van binnen kort foto's plaatsen die ik gemaakt heb .

mvg jan

Hallo Jan,

Heb je er al iets op bedacht? Ben benieuwd.
0
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: beltmoer XV1900 nakijken

Bericht door Keesie »

vandaag mijn midnight voorzien van nieuwe banden,tevens even naar de borgmoer gekeken en hij kon toch een paar slagjes aangedraaid worden..
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
diesel
Gast
Reactions:

Re: beltmoer XV1900 nakijken

Bericht door diesel »

denk nu waarschijnlijk toch dat ik een verkeerd merk heb gekocht. :shock:
nu weer beltmoer bij midnight,eerst de wildstar,recals voor versnelling,ook bij de voorgenoemde mn problemen versnelling.

ik hoop toch dat ik net zo probleemloos kan rijden als voorheen met de shadow en intruder. :24:

heb nu bij de ws al voorzorgen moeten treffen voor de tankontluchtig en de beltmoer.is wel slecht van yamaha vind ik.

groeten guus
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: beltmoer XV1900 nakijken

Bericht door BOLD »

Kan er ff iemand een foto plaatsen? wil t ook wel even checken, maar heb de kleine ronde deksel los...zit electronica achter, dus t zal die er achter wel zijn......maar wil t wel ff zeker weten
Willem
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: beltmoer XV1900 nakijken

Bericht door Keesie »

ja zit achter de spanningsregelaar,dat deksel ook los draaien,je kunt de regelaar voorzichtig naar voren halen
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: beltmoer XV1900 nakijken

Bericht door BOLD »

Heel goed.....niks loos gelukkig. Wat ik niet begrijp is dat die moer er af zou kunnen lopen. De deksel zit er zo strak tegen aan dat ie geen kant op kan. Bovendien zit er bij mij een ring in de deksel van een cm of 3 dik die in de poelie valt en die ook min of meer tegen zal houden mocht die er af willen lopen.....of zie ik t helemaal verkeerd? :stoer:
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: beltmoer XV1900 nakijken

Bericht door Rebel57 »

De moer raak je niet zomaar kwijt. Het grootste probleem is dat de pulley teveel speling krijgt als de moer los zit, hierdoor beschadigs de vertanding enof de as
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Plaats reactie