Spuit 11 hier: ik heb hetzelfde probleem wel of het lijkt erop.
Bij koude motor start de bike bijna altijd na een korte klik direct. Juist bij warme motor moet ik vaak 2 x klikken.
Ik merkte een verschil met de accu die ik een paar jaar terug kocht bij Accucentrale Tiel. We hadden toen een clubvoordeel daar. Leuke accu. Alleen het eerste en tweede jaar prima, daarna toch wel een start issue. Soms 3 x klikken. Voornamelijk na een terrasstop, dus nog wat warme motor. Ik heb altijd een druppelaar gebruikt. Bij Yamaha dealer Roadrunner in Velp heeft men veel van deze accu's in een bak liggen. Iedereen stapt weer over / terg naar de Yuasa. Zal en reden voor zijn. De specs daarvan zijn ook heel goed, voor wat ik er van begrijp. Zitten toch wel verschillen in dus. Ik had al die jaren mij oude Yuasa aan de druppelaar en dit jaar laten testen. Volgens meting nog correct. Dus die er maar weer in gedaan. Start issue blijft, dus is vast een benzinepomp of injectie issue. Ik las bij Lex namelijk iets over de afstelling, die te rijk was. Kan het niet gewoon daarmee te maken hebben of de bike wel of niet meteen start. Dus combinatie lucht, brandstof, luchtfilter (vuil, schoon, verkeerd) en bougies? Ik ga wel een nieuwe Yuasa plaatsen in iedergeval.
ms 1900 STARTEN
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 20
- Berichten: 1334
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
- Contacteer:
- RockEDstar
- Gast
- Reactions: 0
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
- Contacteer:
Re: ms 1900 STARTEN
Willem, ik heb die problemen niet gehad. Ik wil niet beweren dat een Yuasa het probleem gaat oplossen, hoor. Wel weet ik dat de kwaliteit van de accu bepalend kan zijn voor het vlot starten van die 1854 cc's. Ik merk bij auto's , zowel diesel als benzine, dat daar hetzelfde geldt.
0