Ander zadel voor de midnightstar 1900

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geekie
Member
Reactions: 10
Berichten: 248
Lid geworden op: 05 mar 2009, 17:51
Contacteer:

Ander zadel voor de midnightstar 1900

Bericht door Geekie »

Wie o wie kan mij de verschillen aangeven tussen een Ultimate zadel en een Mustang zadel.
Het standaard zadel is niet bevordelijk voor de billen zowel voor bestuurder als bijrijder.

Graag reacties
0
SREU#0384
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leen
Gast
Reactions:

Re: Ander zadel voor de midnightstar 1900

Bericht door Leen »

Geekie,

Ik weet het verschil niet maar ik heb op de Wildstar een Ultimate zadel en het verschil met het standaard zadel is enorm, veel minder pijn onder in de rug.

Volgens mij rijd Mr. Faak (Marius) met een Ultimate op zijn midnightstar, mogelijk kun je hem de vraag eens stellen wat hij voor een verschil merkt tussen de standaard en dit zadel en wat de overweging was om voor Ultimate te kiezen.
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Ander zadel voor de midnightstar 1900

Bericht door Rebel57 »

Iedereen die een zadel heeft van Ultimate is erg tevreden. Ik denk dat je daar een hele goede keus in zal maken
prima service daar
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marion
WSFH-Support
Reactions: 26
Berichten: 325
Lid geworden op: 22 feb 2008, 09:53
Contacteer:

Re: Ander zadel voor de midnightstar 1900

Bericht door Marion »

Wij hebben ook een ultimate zadel, deze zitten inderdaad voortreffelijk!! Wij kunnen honderden kilometers zonder pijn aan de billekes !!

Grtjes Erik en Marion
0
Live the life you love, Love the life you live ...
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Ander zadel voor de midnightstar 1900

Bericht door RockEDstar »

Hans je kunt ook je zadel aan laten passen bij sommige bedrijven. Harder of zachter. Men gebruikt dan de schaal van je eigen zadel. Is een stuk goedkoper. Ik heb geen last van mijn standaard zadel. Ligt ook aan je houding op de motor. Achterover hangen(onderuit cruizen) aan het stuur geeft rugproblemen. Aktief(iets voorover) aan het stuur zitten helpt al heel goed. Maar die aftermarket-zadels zijn wel veel mooier.
0
Gebruikersavatar
Bult
Gast
Reactions:

Re: Ander zadel voor de midnightstar 1900

Bericht door Bult »

Leen schreef:.................het standaard zadel is enorm, veel minder pijn onder in de rug.
Ik had altijd last van mijn onderrug en met zo'n Ultimate rij ik naar Slowakije heen en terug en dan stap ik ernog fluitend van af.

Aanrader !!!
Gebruikersavatar
Bult
Gast
Reactions:

Re: Ander zadel voor de midnightstar 1900

Bericht door Bult »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: Ander zadel voor de midnightstar 1900

Bericht door Nightflight »

Het standaard Yamaha zadel was ook niets voor mij.... Al na 150km begon het te branden, niet fijn als je dan nog een lang stuk moet rijden (voor mij toen naar Kroatie)... Heb toen besloten een ander zadel te kopen en na me goed ingelezen te hebben heb ik besloten tot de aanschaf van een Ultimate... Waarom een Ultimate ? Omdat ik toch af en toe berichten van mensen tegenkwam die niet zo positief waren over het Mustang zadel en eigenlijk geen negatieve berichten over het Ultimate zadel....
De hele set kostte me wel een rib uit mijn lijf, maar zoals met veel goede aankopen, kijk je daar niet meer naar om zodra je het voordeel ervan proeft..... Alleen maar genieten...

Zoals o.a. Buld en Marion al aangaven; je rijdt er zo honderden kilometers mee weg op een dag.... Aan de andere kant, er zijn er ook genoeg binnen de club die op het standaard zadel honderden kilometers op een dag wegrijden....
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 32
Berichten: 1391
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Ander zadel voor de midnightstar 1900

Bericht door eRJee »

Nightflight schreef:er zijn er ook genoeg binnen de club die op het standaard zadel honderden kilometers op een dag wegrijden....
Of nog dunner en platter dan een originele :kweenie:
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
roberto
Gast
Reactions:

Re: Ander zadel voor de midnightstar 1900

Bericht door roberto »

Het toeval wil dat ik nog een Mustang zadel set heb liggen voor de MidnightStar dan,
omdat ik nu solo rij zit er achter een bagage rek en heb ik een solo seat gemonteerd.
Mustang set heeft er op gezeten en we waren er beiden goed over te spreken.
Plaats reactie