Te lage actieradius???

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Te lage actieradius???

Bericht door knutselsmurf »

https://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/437852//
Voor de lange afstandrijders onder de 1900 bezitters.


Ruim 450 km en zeer waarschijnlijk meer. Tank laten vergroten!!
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Te lage actieradius???

Bericht door SkyZip »

Leuke oplossing, maar vind de motor er niet mooier door geworden.
Gebruikersavatar
wimg
Gast
Reactions:

Re: Te lage actieradius???

Bericht door wimg »

SkyZip schreef: 23 aug 2018, 10:55 Leuke oplossing, maar vind de motor er niet mooier door geworden.
Je moet hem in het echt zien :). De manier waarop het licht valt in combinatie met de hoogte vanwaar de foto genomen is, lijkt het misschien wat vreemd, maar past uitstekend. Ik zal de komende week nog een paar fotootjes maken :).

Afbeelding

De originele en nieuwe tank vergeleken:
Afbeelding

De sierstrips zitten precies op dezelfde hoogte vanaf de onderkant.

Met vriendelijke groet, Wim
Gebruikersavatar
Hert
Gast
Reactions:

Re: Te lage actieradius???

Bericht door Hert »

Mooi of niet mooi, daar laat ik mij niet over uit. De aanpassing is super uitgevoerd! Complimenten.
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 129
Berichten: 1415
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Te lage actieradius???

Bericht door Royal Joop »

De meeste mensen willen na twee a drie uur rijden wel even de benen strekken of de blaas ontspannen, dus alleen voor echte doorzitters die perse niet willen stoppen.
Vrees trouwens dat die ook vaak alleen(2x) rijden ;-)
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
wimg
Gast
Reactions:

Re: Te lage actieradius???

Bericht door wimg »

Hert schreef: 10 sep 2018, 23:27 Mooi of niet mooi, daar laat ik mij niet over uit. De aanpassing is super uitgevoerd! Complimenten.
Dank je! :)

Mvg, Wim
Gebruikersavatar
wimg
Gast
Reactions:

Re: Te lage actieradius???

Bericht door wimg »

Royal Joop schreef: 11 sep 2018, 16:19 De meeste mensen willen na twee a drie uur rijden wel even de benen strekken of de blaas ontspannen, dus alleen voor echte doorzitters die perse niet willen stoppen.
Vrees trouwens dat die ook vaak alleen(2x) rijden ;-)
Dat si zeker waar, Joop. Het probleem was echter, na mijn ervaringen op jongere leeftijd, dat ik altijd op de verkeerde momenten zonder benzine kwam te ziutten, met de gebruikelijke commentaren van de WegeWacht vandien :).

Ik gebruik de motor tegenwoordig veel voor werk, en als ik dan Maastricht - Amsterdam, of Apeldoorn, of Zwolle doe, is het fijn als je dat kunt doen zonder je onderweg zorgen te hoeven maken het volgende tamkstation te vinden :).

Voordat de nieuwe tank erop ging, zat ik altijd al enigszins ongerust rond te kijken na een kilometer of 200, m.a.w., mijn stopgedrag werd gecontroleerd door de tankinhoud. Nu zoek ik een tankstation wanneer het mij uitkomt. Dat voelt eigenlijk wel bevrijdend :).

Verder is de motor helemaal aangepast aan mijzelf, qua zitpositie, zadel, stuur en vering, en dat maakt het rijden zonder je druk hoeven te maken over waar te moeten tanken pas echt relaxed :).

Overigens stop ik ook elke twee à drie uur - dat haalde ik niet met de oude tank en langere afstanden :). Ik rij meestal alleen, maar dat heeft meer te maken met waar ik heen rij dan wat anders :). Deed ik vroeger ook al.

Mvg, Wim
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Te lage actieradius???

Bericht door knutselsmurf »

Moet eerlijk zeggen dat de tank in het gehele plaatje wel netjes past. Bolling is nagenoeg hetzelfde als de Corbin koffers. En inderdaad, als je alleen rijdt en grote afstanden zal dat in Nederland nog wel meevallen, maar ik ben ook op plekken geweest waar ik op momenten echt op gas aan het rijden was. Dit geeft wel een gerust gevoel.!! :24: :24: :26:
Gebruikersavatar
wimg
Gast
Reactions:

Re: Te lage actieradius???

Bericht door wimg »

knutselsmurf schreef: 14 sep 2018, 21:55 Moet eerlijk zeggen dat de tank in het gehele plaatje wel netjes past. Bolling is nagenoeg hetzelfde als de Corbin koffers. En inderdaad, als je alleen rijdt en grote afstanden zal dat in Nederland nog wel meevallen, maar ik ben ook op plekken geweest waar ik op momenten echt op gas aan het rijden was. Dit geeft wel een gerust gevoel.!! :24: :24: :26:
Dank je, Léon, Het was ook de bedoeling om het zo te krijgen, en zo te horen is het gelukt :). Ik had voor de zekerheid op eBay nog een paar Yamaha Star decals gescoord een tijdje terug, in geval de lege plekken aan de zijkanten van de tank te groot zouden zijn, maar die ga ik niet gebruiken. Het ziet er volgens mij prima uit zo :).

Zelfs op de snelweg, en ik heb een hekel aan het verlaten van de snelweg om een tankstation te zoeken, zit er soms meer dan 60 km tussen opvulmogelijkheden, en dat is gewoon te veel voor de meeste reservetanks van motoren, nog afgezien van de extra tijd die het kost :). En het geeft inderdaaad een gerust gevoel :).

Komende week ga ik weer eens op pad met de motor voor werk, ik denk dat ik in totaal wel weer twee keer de tank mag gaan vullen :).

Mvg, Wim
Plaats reactie