Sinds zondag hoorde ik een raar geluid onder het rijden, een metalig rammeltje en een slepend geluid, dat harder werd als ik sneller reed. Het slepende geluid heb ik gevonden en opgelost (1 remzuigertje zat vast en dus bride klauwen uit elkaar gehaald, alle zuigertjes schoongemaakt en de boel weer ingevet en in elkaar gezet) Maar vanochtend hoorde ik nog wel dat rammeltje (net of er ergens een ringetje loszit)
Om alles uit te sluiten wil ik graag de voorste pulley openmaken en controleren, dit heb ik nog nooit gedaan en dus ben ik benieuwd of iemand die dit vaker heeft gedaan mij een handje zou willen helpen?
Voorste pulley controleren.
Re: Voorste pulley controleren.
Bij de w* heb ik het ook eens gehad.
Heb toen op aanraden van Johan WD40 op de as van de pulley gespoten en het was gelijk weg.
Of dit ook mogelijk is bij de midnight star weet ik niet,maar je kunt het altijd proberen.
Heb toen op aanraden van Johan WD40 op de as van de pulley gespoten en het was gelijk weg.
Of dit ook mogelijk is bij de midnight star weet ik niet,maar je kunt het altijd proberen.
Re: Voorste pulley controleren.
Rammeltje...remblokjes die loszitten?
Verdwijnt het rammeltje als je de rem even bediend?
Kokkie
Verdwijnt het rammeltje als je de rem even bediend?
Kokkie
0
Re: Voorste pulley controleren.
Zoals ik al zei in het oorspronkelijke bericht, de remmen heb ik volledig uit elkaar gehaald, zuigertjes gangbaar gemaakt, alles opnieuw ingevet, nieuwe dot4 erin, ontlucht. Dat zit weer en remt weer perfect.Kokkie schreef:Rammeltje...remblokjes die loszitten?
Verdwijnt het rammeltje als je de rem even bediend?
Kokkie
Inmiddels heb ik ook de voorste pully open gehad, dat zit ook nog goed, wel meteen dat lelijke aluminium huis gepolijst (die behuizing zit nu in een identiteitscrisis en denkt dat hij verchroomd is :) )
Maar vandaag de fairing eraf gepakt en met een testritje bleek mijn rammel ook weg. Dus de fairing eens even gesplitst en de rammel gevonden.
De bluetooth ontvanger zat aan de radio vast met een tie rap die los was gaan zitten en klapperde daar dus tegen, maar ook was daardoor de bout die de radio vasthoudt los gaan zitten, alle bedrading lag gebundeld met tie raps overal los tegenaan. Bluetooth ding gebruik ik niet en heb ik verwijderd, radio goed vastgezet, alle bedrading en de antenne mbv ducktape rammelvrij opgehangen.
Net terug van proefritje en alles is opgelost!
Me is happy !
Re: Voorste pulley controleren.
Eind goed al goed
0
SREU#0456
You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Re: Voorste pulley controleren.
Fijn dat het opgelost is, had dat laatst ook zo'n vervelend rammeltje.
Bleek na wat speurwerk een rammeltje te zijn van mijn WIFI versterker.
Heb deze maar verwijderd want mijn bluetooth radio ontvangt zonder ook wel ....
Bleek na wat speurwerk een rammeltje te zijn van mijn WIFI versterker.
Heb deze maar verwijderd want mijn bluetooth radio ontvangt zonder ook wel ....
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
- Royal Joop
- Member
- Reactions: 131
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
- Contacteer:
Re: Voorste pulley controleren.
Ducktape is hooguit een tijdelijke oplossing!SkyZip schreef:......, radio goed vastgezet, alle bedrading en de antenne mbv ducktape rammelvrij opgehangen.Kokkie schreef:Rammeltje...remblokjes die loszitten?
Verdwijnt het rammeltje als je de rem even bediend?
Kokkie
Net terug van proefritje en alles is opgelost!
Me is happy !
0
Re: Voorste pulley controleren.
Ducktape zit in strookjes rond de draadbomen ipv de tie raps, echte ducktape blijft langer goed dan tie raps, ik maak me geen zorgen.Royal Joop schreef:Ducktape is hooguit een tijdelijke oplossing!SkyZip schreef:......, radio goed vastgezet, alle bedrading en de antenne mbv ducktape rammelvrij opgehangen.Kokkie schreef:Rammeltje...remblokjes die loszitten?
Verdwijnt het rammeltje als je de rem even bediend?
Kokkie
Net terug van proefritje en alles is opgelost!
Me is happy !
Re: Voorste pulley controleren.
Dan blijft het een feit dat je best de voorste pully mag controleren. Zal niet de eerste keer zijn dat de grote moer, maat 36 los loopt. Ik denk dat er qua techniek niet veel verschil zit tussen de 1900 en de 1600. Maar dat weet nu Stan wel.
Net voor mijn vakantie dit euvel nog opgelost bij Herbert. En het is een feit dat je er de zaak goed mee kunt beschadigen als je er mee doorrijd.
Net voor mijn vakantie dit euvel nog opgelost bij Herbert. En het is een feit dat je er de zaak goed mee kunt beschadigen als je er mee doorrijd.