benzine verbruik

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: benzine verbruik

Bericht door knutselsmurf »

Een mooie Spike is zeker een aandachttrekker. Ik ga er van uit dat mijn plan zeker de nodige reacties zal opleveren.
Hij is nog niet klaar, maar komt tijd, komt Spike.!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: benzine verbruik

Bericht door RockEDstar »

Je hebt gelijk Ellie, alleen jouw 650 moet er heel wat harder voor werken en dan toch dit zuinige verbruik. Toch ook prettig bij deze dure benzineprijzen.
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: benzine verbruik

Bericht door Willem Polman »

Rene62 schreef:ik heb het verbruik van mijn motor eens goed bij gehouden en kom uit op 17 liter op 290 km dat is 1 op 17,5 zit ik dan een beetje in de midde-moot of is dit nog teveel :star:

rene

Ik denk dat rebel/Johan het goede antwoord gaf (natuurlijk). Motor van mij reed voor overgaan van standaard uitlaat naar V&H longshots HS + KN open filter + aanpassing sproeier e.d. zuiniger. Daarna af laten stellen door motorbedrijf, zonder resultaat, behalve vaker gestotter. Daarna na laten kijken door Johan en terug gekregen met iets lager verbruik een geen gestotter. Wel kort daarna verkocht om andere reden.
0
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: benzine verbruik

Bericht door SkyZip »

Woon werkverkeer (30km heen en 30 terug) rijd ik met mijn DS650, 1:20
Als ik samen met mijn zoon rijd, en dus grotere afstanden afleg haal ik de 1:21/22
En dan belast ik de motor toch met 140 kilo (ik) en 90 kilo (wesley)
Uitlaatsysteem: Longshots ongedempt.

Maar ik had toch begrepen dat met een hypercharger je verbranding beter wordt? dus meer vermogen bij een lager verbruik?
Of zit ik er nu helemaal naast?
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: benzine verbruik

Bericht door Rebel57 »

SkyZip schreef:Woon werkverkeer (30km heen en 30 terug) rijd ik met mijn DS650, 1:20
Als ik samen met mijn zoon rijd, en dus grotere afstanden afleg haal ik de 1:21/22
En dan belast ik de motor toch met 140 kilo (ik) en 90 kilo (wesley)
Uitlaatsysteem: Longshots ongedempt.

Maar ik had toch begrepen dat met een hypercharger je verbranding beter wordt? dus meer vermogen bij een lager verbruik?
Of zit ik er nu helemaal naast?
Klopt het vermogen kan toenemen als je een openluchtfilter bv een Hypercharger er op zet. Door een dergelijk filter kan je motor meer lucht krijgen. Echter hiermee ben je nog niet klaar!!!!! Omdat de motor meer lucht krijgt, moet ook in verhouding meer benzine worden aangevoerd.
Dit betekent dat je ook de sproeier bezetting van de carburateur(s) moet aanpassen om een juiste benzine/luchtmengsel te verkrijgen.
Alleen een filter vervangen, gaat zeker problemen opleveren omdat het benzine/luchtmengsel (gasmengsel) te arm is.(te weinig benzine)
Gevolg is dat de motor te heet gaat worden waardoor er schade kan onstaat metname aan de uitlaatkleppen. Daarnaast zal die ook niet fijn lopen en zeker niet het verwachte vermogen leveren.

Ook bij verandering in het uitlaatsysteem moet je motor opnieuw worden afgesteld

Motoren met een enkelvoudige carburateur (bv Wildstar) bestaat er afstellen hoofdzakelijk uit het vervangen vd hoofdsproeier en het afstellen vd gasnaald en pms.
In sommige gevallen moet ook de pilotsproeieren luchtsproeier vervangen worden
Bij motoren met meerdere carburateuren zoals de Dragstar en Royalstar moet dit ook gebeuren maar moeten ook opelkaar worden gesynchroniseerd !!!!!!
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: benzine verbruik

Bericht door knutselsmurf »

Ik rijd nu tijdelijk met de Short Shots op mijn Roadstar en ik moet zeggen dat hij beter van zijn plek komt als met de Dooly's.
Als je daar dus gevolg aan geeft en dus een vlotte rijstijl hanteert, gaat het verbruik zeker omhoog.
Ik heb dat niet bijgehouden.
Afgelopen zondag getankt net voor Woudenberg en zondag thuisgekomen met een verbruik van 1:19.
Het is dan wel rustig rijden en ook naar huis heb ik rustig aan gedaan.
Als ik vol gas rijd en ik draai abrupt het gas dicht, knalt hij niet een keer, maar rommelt gewoon rustig naar een lagere snelheid.
Ik had begrepen dat de backfire-knallen een indicatie was voor een niet correcte afstelling, maar is dit ook zo??
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3754
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: benzine verbruik

Bericht door Kokkie »

knutselsmurf schreef: Ik had begrepen dat de backfire-knallen een indicatie was voor een niet correcte afstelling, maar is dit ook zo??
Lijkt mij dat knallen een indicatie is voor een te rijk mengsel. Het zou dus kunnen zijn dat je helemaal goed rijdt, of met een te arm mengsel...

Meten is weten...

...en beter als al dit vage gekwebbel...is een afspraak maken met ....
0
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: benzine verbruik

Bericht door MOD »

Kokkie schreef: ...en beter als al dit vage gekwebbel...is een afspraak maken met ....
@Kokkie :4: Reclame bureautje erbij beginnen ? En het is beter dan :20: sorry maar de juf kijkt mee :bloos:

:preek: Overigens Backfire is het gevolg van een onvolledige verbranding.
Dat kan te rijk echter ook te arm zijn, een lek op je inlaatspruitstuk, het niet goed vastzitten van de carburateur, gaatje in je uitlaat, en bij korte uitlaten zoals de shortshots is de kans op back-fire groter dan bij langere uitlaten.
Begin altijd met het reinigen van de carburateur kan ook helpen.
MOD schreef:Om het zeker te weten, laat het door ...... meten !
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: benzine verbruik

Bericht door SkyZip »

MOD schreef:
Kokkie schreef: ...en beter als al dit vage gekwebbel...is een afspraak maken met ....
@Kokkie :4: Reclame bureautje erbij beginnen ? En het is beter dan :20: sorry maar de juf kijkt mee :bloos:

:preek: Overigens Backfire is het gevolg van een onvolledige verbranding.
Dat kan te rijk echter ook te arm zijn, een lek op je inlaatspruitstuk, het niet goed vastzitten van de carburateur, gaatje in je uitlaat, en bij korte uitlaten zoals de shortshots is de kans op back-fire groter dan bij langere uitlaten.
Begin altijd met het reinigen van de carburateur kan ook helpen.
MOD schreef:Om het zeker te weten, laat het door ...... meten !
Dus met andere woorden: bij mij is het goed mis, longshots en bij iedere gasdichtdraai begin ik te knallen...
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: benzine verbruik

Bericht door Rebel57 »

SkyZip schreef:
MOD schreef:
Kokkie schreef: ...en beter als al dit vage gekwebbel...is een afspraak maken met ....
@Kokkie :4: Reclame bureautje erbij beginnen ? En het is beter dan :20: sorry maar de juf kijkt mee :bloos:

:preek: Overigens Backfire is het gevolg van een onvolledige verbranding.
Dat kan te rijk echter ook te arm zijn, een lek op je inlaatspruitstuk, het niet goed vastzitten van de carburateur, gaatje in je uitlaat, en bij korte uitlaten zoals de shortshots is de kans op back-fire groter dan bij langere uitlaten.
Begin altijd met het reinigen van de carburateur kan ook helpen.
MOD schreef:Om het zeker te weten, laat het door ...... meten !
Dus met andere woorden: bij mij is het goed mis, longshots en bij iedere gasdichtdraai begin ik te knallen...
Ja bij jou zit het helemaal niet goed :)

Zonder gekheid, wat ik hoorde bij de laatste ride-out was dat idd bij jouw motor het een en ander afgesteld moet worden.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Plaats reactie