Dag heren techneuten,
Ik ben vandaag nog even Hilltech geweest voor een run. Het zat me nog steeds niet lekker dat mijn motor 1.15,8 verbruikt terwijl vele van ons betere resultaten behaalde betreft benzine verbruik. Uit de run bleek al snel dat mijn motor veel te rijk stond. Ik heb wel wat adviezen gekregen wat hier aan te doen dit omdat hij zelf helaas geen tijd had. Ik heb zelf even mijn carburateur open gemaakt om te zien wat de huidige settings waren. Ik was van mening dat er een 205 sproeier in zat maar dat was niet het geval. Wat er in zat was een sproeier van 187,5 en een pilot air bleed van 1.3 en een pilot jet van 37,5. en de gasnaald stond op de derde stand.
Wat heb ik gedaan:
Ik heb een sproeier geplaatst van 185
Ik heb de originele stationair sproeier terug geplaatst dus van 37,5 naar 35
Ik heb de pilot air bleed van 1.3 veranderd in een pilot air bleed 1.5
De gasnaald heb ik laten staan.
Dit samen in combinatie met een propipe en een twin velocity luchtfilter.
Wat vinden de techneuten van deze aanpassing????
Wat het verbruik nu is weet ik nog niet!
Wel ben ik een stukje gaan rijden en de motor rijd perfect, stottert niet en gaat in elke versnelling voluit.
Vraagje te rijke afstelling
Re: Vraagje te rijke afstelling
Hee Stanneman,
Kan de link van je run niet openen...niet dat ik je van technisch hoogstaand advies kan dienen als ik het wel zie, maar ben gewoon nieuwsgierig...
Kokkie
Kan de link van je run niet openen...niet dat ik je van technisch hoogstaand advies kan dienen als ik het wel zie, maar ben gewoon nieuwsgierig...
Kokkie
0
Re: Vraagje te rijke afstelling
Stan,
de grafiek spreekt idd boekdelen en ik denk dat je acties juist zijn. Maar (helaas) een nieuwe run zal dit moeten uitwijzen. Ook om er zeker van te zijn dat ie nu niet te arm staat (veeeeeeeeel schadelijker dan te rijk voor je fiets)
de grafiek spreekt idd boekdelen en ik denk dat je acties juist zijn. Maar (helaas) een nieuwe run zal dit moeten uitwijzen. Ook om er zeker van te zijn dat ie nu niet te arm staat (veeeeeeeeel schadelijker dan te rijk voor je fiets)
Re: Vraagje te rijke afstelling
De sproeiersetting was voor een twin velocity luchtfilter goed, je had ook het gasluchtmengsel wat armer kunnen maken dmv. de stelschroef.
Net wat knaks zegt een te arm mengsel door te kleine sproeiers is schadelijker voor de motor dan anderom.
Net wat knaks zegt een te arm mengsel door te kleine sproeiers is schadelijker voor de motor dan anderom.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: Vraagje te rijke afstelling
Ik denk ook dat je met deze setting aardig goed zit.
Zoals eerdere posters zeiden is een te rijk mengels minder schadelijk dan een te arm mengsel. Echter op den duur kan een te rijk mengsel ook voor een hoop ellende zorgen.
De meeste stars met wat aanpassingen aan luchtfilters en uitlaten lopen het best met een hoofdsproeier die ligt tussen de 180 en 185. De pilotsproeier (standaard 25) is van invloed op oa het stationair bereik. Met de genoemde setting is 35 prima
Zoals eerdere posters zeiden is een te rijk mengels minder schadelijk dan een te arm mengsel. Echter op den duur kan een te rijk mengsel ook voor een hoop ellende zorgen.
De meeste stars met wat aanpassingen aan luchtfilters en uitlaten lopen het best met een hoofdsproeier die ligt tussen de 180 en 185. De pilotsproeier (standaard 25) is van invloed op oa het stationair bereik. Met de genoemde setting is 35 prima
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Vraagje te rijke afstelling
Ik heb twee jaar geleden ook een run laten maken met het zelfde luchtfilter en de zelfde carburateur settings maar toen zaten er 60er dragpipes op mijn motor en met deze combinatie liep mijn motor volgens de run goed ook was het bezine - luchtmengsel oké. Ik had toen een max power van 56.33 PK. Ik heb afgelopen winter een propipe gemonteerd en nu loopt mijn motor gewoon te rijk volgens de run. Vandaar dat ik de settings iets heb aangepast. Het max power is wel een stuk gestegen ik heb nu 67.7 pk. Dus je kan nu duidelijk zien dat het plaatsen van een andere uitlaat best veel verschil maakt.
Twin - velocity met 60-er dragpipes geeft 56.33 PK
Twin - velocity met propipe geeft 67.7 PK
Twin - velocity met 60-er dragpipes geeft 56.33 PK
Twin - velocity met propipe geeft 67.7 PK
0
SREU#0184
Re: Vraagje te rijke afstelling
Een 2 in 1 uitlaat geeft altijd een stuk vermogenswinst, wat vermogen betreft de beste keus
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM