Johan, Gerben,
Bedankt voor de gegevens ik zie dat jullie iets van mening verschillen, misschien dat dit komt omdat ik het bouwjaar niet vermeld had.
Ik zie dat Gerben in een PB een verschil maakt tussen van voor en na bouwjaar 2001 mijn motor is van 2004.
Wat is jouw ervaring daarmee Johan.
Dyna 3000
Re: Dyna 3000
Leen,
Het bouwjaarverhaal heeft te maken met het type aandrijftandwiel dat de oliepomp aandrijft, de latere bouwjaren hebben een sterker type tandwiel vandaar ook het verschil in toerentalbegrenzer (4750 rpm of 5000 rpm)
Die tip van Johan over te veel voorontsteking in combinatie met TPS is een goede.
Gerben
Het bouwjaarverhaal heeft te maken met het type aandrijftandwiel dat de oliepomp aandrijft, de latere bouwjaren hebben een sterker type tandwiel vandaar ook het verschil in toerentalbegrenzer (4750 rpm of 5000 rpm)
Die tip van Johan over te veel voorontsteking in combinatie met TPS is een goede.
Gerben
Re: Dyna 3000
Zolang je geen plannen hebt om over de 4750 Rmp grens te gaan zou ik me geen zorgen maken over het oliepomp verhaal.
Mocht je in de toekomst dat wel willen, dan komen er nog wat andere dingetjes bij.
Bijvoorbeeld, nokkenassen, klepveren en het oliepomp tandwiel
Mocht je in de toekomst dat wel willen, dan komen er nog wat andere dingetjes bij.
Bijvoorbeeld, nokkenassen, klepveren en het oliepomp tandwiel
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Dyna 3000
Johan,
Echt een goede Tip van je om een stukje uit de accubak te halen dat scheelt enorm veel werk als je wilt veranderen.
Bedankt hiervoor
Echt een goede Tip van je om een stukje uit de accubak te halen dat scheelt enorm veel werk als je wilt veranderen.
Bedankt hiervoor
Re: Dyna 3000
Leen,
Ik hoop dat je er meer van snapt dan ik :doh: , van de voorgaande mails van onze tuningspecialisten
En ben vervolgens heel benieuwd hoe je 'm vindt rijden na deze aanpassingen.
Heb namelijk praktisch dezelfde combinatie (standaard blok, ander luchtfilter en V&H ProPipe HS) en Gerben gaat die brommer van mij een dezer dagen ook met een Dyna 3000 wat kietelen
Pingel
and the Gray Lucky Bastard ( die niet gaat pingelen....)
Ik hoop dat je er meer van snapt dan ik :doh: , van de voorgaande mails van onze tuningspecialisten
En ben vervolgens heel benieuwd hoe je 'm vindt rijden na deze aanpassingen.
Heb namelijk praktisch dezelfde combinatie (standaard blok, ander luchtfilter en V&H ProPipe HS) en Gerben gaat die brommer van mij een dezer dagen ook met een Dyna 3000 wat kietelen
Pingel
and the Gray Lucky Bastard ( die niet gaat pingelen....)
0
SREU#0308
Re: Dyna 3000
Ik weet hoe het bij Leen is, maar mijn Wildstar loopt als een speer (met dank aan Gerben!) Dyna 3000 geïnstalleerd en een andere frontpully.
Duidelijk meer trekkracht onderin aanwezig en vervolgens kan je 'm langer doortrekken (hoger max. toerental). Schakelmomenten vind ik ook wat gunstiger.
Groeten,
Pingel
Duidelijk meer trekkracht onderin aanwezig en vervolgens kan je 'm langer doortrekken (hoger max. toerental). Schakelmomenten vind ik ook wat gunstiger.
Groeten,
Pingel
0
SREU#0308
Re: Dyna 3000
Pingel,
Gaf bij mij ook een perfect beeld eigenlijk hetzelfde als jij omschrijft en een toename van 5 PK na het afstellen bij Ruud Fredriks in Goes.
Gaf bij mij ook een perfect beeld eigenlijk hetzelfde als jij omschrijft en een toename van 5 PK na het afstellen bij Ruud Fredriks in Goes.
Re: Dyna 3000
Pingel, wat is de wijziging geweest op de pully, vertanding :huh: ?????
Re: Dyna 3000
Dat vroeg ik m'n eigen ook al af?knutselsmurf schreef:Pingel, wat is de wijziging geweest op de pully, vertanding :huh: ?????
0
SREU#0150