Mijn Neef was net op de koffie, en vertelde als je
boven de ca. 90 pk komt, dat je dan eigenlijk op een ketting uit komt.
De kans is groot dat dan je belt een keer breekt.
Wie kan hier iets meer over vertellen.
Vermogen - pk´s
Re: Vermogen - pk´s
Ik zou je neef geen koffie meer geven, hij gaat er zo raar van praten........ :lol:
90 pk op het achterwiel of op de krukas?
Breedte van de belt
Gewicht van de motor
Toerental
....
....
Gerben heeft meer dan 100 pk op het achterwiel en beltaandrijving........
Ik zag een screaming eagle V-Rod op tv met 170 pk op het achterwiel, daar hadden ze een ketting op gezet omdat de tanden van de belt vlogen bij het short track racen......maar ja das iets anders dan 90 pk om mee te toeren, niet dan?
90 pk op het achterwiel of op de krukas?
Breedte van de belt
Gewicht van de motor
Toerental
....
....
Gerben heeft meer dan 100 pk op het achterwiel en beltaandrijving........
Ik zag een screaming eagle V-Rod op tv met 170 pk op het achterwiel, daar hadden ze een ketting op gezet omdat de tanden van de belt vlogen bij het short track racen......maar ja das iets anders dan 90 pk om mee te toeren, niet dan?
Re: Vermogen - pk´s
Ik heb nog geen enkel probleem gehad met de aandrijfbelt, en als hij mocht knappen dan hebben ze bij Hellriser een belt die extra verstevigd is..
En die 90 pk red ik wel
Het lijkt mij dat koppel/trekkracht bij lagere toerentallen meer van je belt vraagt dan pk's en die heb je bij hogere toerentallen.
de wilde van mij trekt meer dan 200NM bij 3000 rpm en de belt doet het nog steeds..
Gerben
En die 90 pk red ik wel
Het lijkt mij dat koppel/trekkracht bij lagere toerentallen meer van je belt vraagt dan pk's en die heb je bij hogere toerentallen.
de wilde van mij trekt meer dan 200NM bij 3000 rpm en de belt doet het nog steeds..
Gerben
- Royal Joop
- Member
- Reactions: 131
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
- Contacteer:
Re: Vermogen - pk´s
Vreemde neef hoor.
STRATO heeft 100pk en een belt.
In de USA rijden wat Strato's en Roadliner met 120 pk en ik lees nooit iets over problemen met de belt.
Joop, weet je zeker dat je neef geen nicht is
Maar een ketting of belt maakt in principe niets uit. Van belang is natuurlijk wel welke ontwerp eisen (criteria) men voor ogen had en wat ga je er nu mee doen. Daarnaast is de marge (over dimensioneren) meestal vrij ruim, factor 1,7 of meer.
STRATO heeft 100pk en een belt.
In de USA rijden wat Strato's en Roadliner met 120 pk en ik lees nooit iets over problemen met de belt.
Joop, weet je zeker dat je neef geen nicht is
Maar een ketting of belt maakt in principe niets uit. Van belang is natuurlijk wel welke ontwerp eisen (criteria) men voor ogen had en wat ga je er nu mee doen. Daarnaast is de marge (over dimensioneren) meestal vrij ruim, factor 1,7 of meer.
0
Re: Vermogen - pk´s
Gezien de reacties ga ik er van uit dat je neef motorkettingen verkoopt.
Re: Vermogen - pk´s
Bedankt voor de reactie´s allemaal, van Royal Joop is de beste, gaat hem nu even bellen,Royal Joop schreef:Vreemde neef hoor.
STRATO heeft 100pk en een belt.
In de USA rijden wat Strato's en Roadliner met 120 pk en ik lees nooit iets over problemen met de belt.
Joop, weet je zeker dat je neef geen nicht is
Maar een ketting of belt maakt in principe niets uit. Van belang is natuurlijk wel welke ontwerp eisen (criteria) men voor ogen had en wat ga je er nu mee doen. Daarnaast is de marge (over dimensioneren) meestal vrij ruim, factor 1,7 of meer.
trouwens rijdt nog een harley ook.
0
SREU#0150
Re: Vermogen - pk´s
Joop schreef:Bedankt voor de reactie´s allemaal, van Royal Joop is de beste, gaat hem nu even bellen,Royal Joop schreef:Vreemde neef hoor.
STRATO heeft 100pk en een belt.
In de USA rijden wat Strato's en Roadliner met 120 pk en ik lees nooit iets over problemen met de belt.
Joop, weet je zeker dat je neef geen nicht is
Maar een ketting of belt maakt in principe niets uit. Van belang is natuurlijk wel welke ontwerp eisen (criteria) men voor ogen had en wat ga je er nu mee doen. Daarnaast is de marge (over dimensioneren) meestal vrij ruim, factor 1,7 of meer.
trouwens rijdt nog een harley ook.
O je neef rijdt HARLEY, maar dat verklaart het toch, daar valt van alles af tijdens het rijden. Zal z'n riempie ook wel s breken
Ton.
0
SREU#0181 support 81
Re: Vermogen - pk´s
En er zijn nauwelijks Harley's met meer dan 90 pk op het achterwiel :lol:savage schreef: O je neef rijdt HARLEY, maar dat verklaart het toch, daar valt van alles af tijdens het rijden. Zal z'n riempie ook wel s breken
Ton.
Re: Vermogen - pk´s
Heb 90+ PK in de Lizz, maar rij nog steeds met de originele belt uit 1999
Lijkt me dus onzin.
Lijkt me dus onzin.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: Vermogen - pk´s
Wat dacht je van Cardan aandrijving !!??
Ik heb jaren gereden op een VMaX met ruim 160 pk op het achterwiel !!
En ik ken verschillende jongens die met lachgasinjectie e.d. rijden,bovenop hun toch al flink opgefokte VMaXXen.
Allemaal op de cardan, geen enkel probleem!!
Kettingen worden vervloekt , door die gasten!
Ik denk dus ook dat jou neef zich iewat vergist !!
Grtzzz,
Wilco.
Ik heb jaren gereden op een VMaX met ruim 160 pk op het achterwiel !!
En ik ken verschillende jongens die met lachgasinjectie e.d. rijden,bovenop hun toch al flink opgefokte VMaXXen.
Allemaal op de cardan, geen enkel probleem!!
Kettingen worden vervloekt , door die gasten!
Ik denk dus ook dat jou neef zich iewat vergist !!
Grtzzz,
Wilco.