Ha Joop,
Hier is het verlanglijstje, als ik iets vergeten ben dan wordt het wel door andere fans aangevult:
is je wilde van voor 2001 bestel dan het oliepomp aandrijftandwiel van een 2003 model (is steviger)
Barnett drukgroep (of warrior drukgroep als je ALLEEN bigbore voldoende vindt) monteren
Dynatek 3000 ontstekingmodule op 28b en 5000 rpm (bij standaard nokkenassen) dyna 3000 is een must voor bigbore
warrior startermotor met dikke plus EN massa kabel
Een mikuni HSR 42 carburateur is een optie voor extra koppel, een mikuni HSR 45 is een optie voor meer topvermogen, een HSR 48 is GEEN optie.
Je kunt op verschillende manieren voor bigbore gaan:
de eerste optie is de bigborekit van PAtrick Racing met stalen bussen die in je cilinder geperst worden en daarna op maat gehoond worden
Alleen de bigbore zuigers bestellen en de cilinders laten honen en laten voorzien van een nikasillaag bij Powerseal in Nuenen.
vraag ook om de koppakkingen voor de bigborekit, volgens mij zitten ze bij de bigborekit meegelevert, vraag dit effe na.
Lees goed welke zuiger in welke cilinder moet en let op de uitsparingen in de zuiger, de uitsparing voor de inlaatklep is groter dan die van de uitlaatklep
Het demonteren en monteren van de cilinders staat erg goed vermeld in het werkplaatshandboek. lees dit goed na.
Niet vergeten om aan Rebel57 te vragen wat de zuigerveerspeling (pistonringgap) moet zijn, volgens mij heeft hij deze info.
Gerben
pas goed op met de vele paspennen in de cilinderkop/voet deze zij erg klein en verdwijnen zo in je carter en dat wil je echt niet meemaken...
en dat geldt ook voor de pistonpenveertjes.
yamaha speedstar cilinderkoppen vraagje
Re: yamaha speedstar cilinderkoppen vraagje
Je spreekt over een BigBore set. hoeft niet perce in combi met cil.koppen.
Zelf heb ik een BigBore set (110CI) gemonteerd wat al een geweldige hoeveelheid power opleverde.
Een advies van mij zou zijn, ook om de kosten in de hand te houden:
Dyna 3000 ( cdi module)
Mikuni HSR 42 mm +luchtfilter aanpassing (bracket)
Startmotor (Warrior)
25 mm2 bekabeling tbv startcirquit (plus en min)
Barnett drukgroep (een must)
Bigbore set ( met bussen ) 110 ci (pakkingen meebestellen)
Als je de onderdelen in huis hebt, moet er nog het een en ander gebeuren, nl je oude cilinders moeten geboord en gehoond worden waarnaar de bussen erin worden geperst (revisiebedrijf)
(Ik betaalde daarvoor ca 150 euro als ik het goed heb.)
Voordat je met montage kunt beginnen moet je ook de zuigerveren op maat maken, ik heb hiervan de specs. Het is erg belangrijk dat dit goed gebeurt!!!!
Daarna moet je de "dowels" op maat slijpen anders past de cilinder niet
Daarna kun je heel voorzichtig de veren monteren en de cilinders monteren.
Weet niet of je dit zelf wil gaan doen, maar let speciaal op oa:
-werk super schoon!!!!
-pasop dat er geen delen in het blok kunnen vallen !!!!!
-gebruik het juiste aanhaalmoment en volgorde
Als je van plan bent dit zelf te doen, wil ik je wel adviseren, assisteren.
Natturlijk is er veel meer waar je zoal op moet letten, maar het zou hier te ver voeren om daar op in te gaan.
Kan eventueel wat foto's sturen van wat werkzaamheden indien je dat interessant mocht vinden. Heb daar een uitvoerige reportage van, ooit zal ik het hele verhaal een keer op het forum zetten.
Algemene opm: zorg dat je de juist zuigerspeling krijgt en de juist zuigerveerslot opening anders is het snel afgelopen
De koppeling montage heb ik al op de site staan
Gebruik wel nieuwe goede olie+filter en vervang deze na de 1e 1000 KM
ps altijd leuk als er een nog een BigBorer bij komt, tot nu toe zijn we nog met zn 3-en
Zelf heb ik een BigBore set (110CI) gemonteerd wat al een geweldige hoeveelheid power opleverde.
Een advies van mij zou zijn, ook om de kosten in de hand te houden:
Dyna 3000 ( cdi module)
Mikuni HSR 42 mm +luchtfilter aanpassing (bracket)
Startmotor (Warrior)
25 mm2 bekabeling tbv startcirquit (plus en min)
Barnett drukgroep (een must)
Bigbore set ( met bussen ) 110 ci (pakkingen meebestellen)
Als je de onderdelen in huis hebt, moet er nog het een en ander gebeuren, nl je oude cilinders moeten geboord en gehoond worden waarnaar de bussen erin worden geperst (revisiebedrijf)
(Ik betaalde daarvoor ca 150 euro als ik het goed heb.)
Voordat je met montage kunt beginnen moet je ook de zuigerveren op maat maken, ik heb hiervan de specs. Het is erg belangrijk dat dit goed gebeurt!!!!
Daarna moet je de "dowels" op maat slijpen anders past de cilinder niet
Daarna kun je heel voorzichtig de veren monteren en de cilinders monteren.
Weet niet of je dit zelf wil gaan doen, maar let speciaal op oa:
-werk super schoon!!!!
-pasop dat er geen delen in het blok kunnen vallen !!!!!
-gebruik het juiste aanhaalmoment en volgorde
Als je van plan bent dit zelf te doen, wil ik je wel adviseren, assisteren.
Natturlijk is er veel meer waar je zoal op moet letten, maar het zou hier te ver voeren om daar op in te gaan.
Kan eventueel wat foto's sturen van wat werkzaamheden indien je dat interessant mocht vinden. Heb daar een uitvoerige reportage van, ooit zal ik het hele verhaal een keer op het forum zetten.
Algemene opm: zorg dat je de juist zuigerspeling krijgt en de juist zuigerveerslot opening anders is het snel afgelopen
De koppeling montage heb ik al op de site staan
Gebruik wel nieuwe goede olie+filter en vervang deze na de 1e 1000 KM
ps altijd leuk als er een nog een BigBorer bij komt, tot nu toe zijn we nog met zn 3-en
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: yamaha speedstar cilinderkoppen vraagje
What can I say more
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: yamaha speedstar cilinderkoppen vraagje
Beter een kleine die steigerd dan een grote die weigerd
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: yamaha speedstar cilinderkoppen vraagje
MOD schreef:Overigens als ik het goed heb heeft Bikkel nog de complete setting thuisliggen. (snelle nokkenassen en HC zuigers titanium klepstoters en klepveren van Patrick Racing) Goei spul joh.
Helaas al verkocht
0
SREU#0121
Re: yamaha speedstar cilinderkoppen vraagje
Rebel, Gerben en Mod,rebel57 schreef:What can I say more
bedankt voor jullie reactie, benijdenswaardig zoveel verstand
jullie van deze materie hebben. Heel mooi om te lezen.
Probeer eerdaags kontakt op te nemen met Rebel, of
ik een keer langs mag komen met m´n maat Nol.
En Erjee ook bedankt :boos1: :boos1:
Hoop toch dat het allemaal goed gaat lukken, en dat we
mekaar op de hoogte houden
groetjes Joop.
0
SREU#0150
Re: yamaha speedstar cilinderkoppen vraagje
Shit straks kan Erjee me bijhoudeneRJee schreef:MOD schreef:Overigens als ik het goed heb heeft Bikkel nog de complete setting thuisliggen. (snelle nokkenassen en HC zuigers titanium klepstoters en klepveren van Patrick Racing) Goei spul joh.
Helaas al verkocht
Gerben denk dat ik jouw bike dan maar ga kopen goedkoper dan zelf een Bigbore erop monteren
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: yamaha speedstar cilinderkoppen vraagje
Shit straks kan Erjee me bijhouden
Gerben denk dat ik jouw bike dan maar ga kopen goedkoper dan zelf een Bigbore erop monteren [/quote]
Een bigbore zal je ongeveer 1000 euri kosten dus als ik het goed begrijp dan vind je de fiets van mij minder waard
Gerben
Gerben denk dat ik jouw bike dan maar ga kopen goedkoper dan zelf een Bigbore erop monteren [/quote]
Een bigbore zal je ongeveer 1000 euri kosten dus als ik het goed begrijp dan vind je de fiets van mij minder waard
Gerben
Re: yamaha speedstar cilinderkoppen vraagje
Een bigbore zal je ongeveer 1000 euri kosten dus als ik het goed begrijp dan vind je de fiets van mij minder waardgerben termignoni schreef: Shit straks kan Erjee me bijhouden
Gerben denk dat ik jouw bike dan maar ga kopen goedkoper dan zelf een Bigbore erop monteren
Gerben[/quote]
Kan me allemaal niks schelen als jullie me voorbij komen, als ik Erjee maar voorblijf
0
SREU#0150