Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Knaks »

Rdinandt schreef:Krijg je toch een voldaan gevoel van.
Zie het onderschrift van ons aller Knutselsmurf ..... :27:
Gebruikersavatar
DBJohn
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door DBJohn »

Ook ik heb ooit open uitlaten en een open luchtfilter geplaatst zonder mijn carburateur aan te passen.
Dit was verre van ideaal tijdens het rijden. Uiteindelijk ben ik van de standaard sproeier (dacht 160) naar 205 gegaan. Gas naald een stapje omhoog gegaan en vervolgens alleen Co2 afgesteld (via meet apparatuur op mn werk). Dit alles zonder op een testbank te staan.
Mijn verbruik is nooit onder de 1 op 20.
Ik weet niet of je wat aan deze info hebt maar mij werd zelfs indertijd gezegd dat als je openuitlaten en filter ging plaatsen je sproeiers zelf aan moest passen.
Maar dit zouden de echte techneuten beter kunnen omschrijven over waarom dit zo is.

Succes met je filter en uitlaten.
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Reef »

Thanks for the tip. Al tips zijn welkom.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door knutselsmurf »

Het enige verschil met het gewoon zelf doen en via allerlei verkooppunten zit hem waarschijnlijk in de naald. Sproeiers zijn hetzelfde, en logisch nadenken met wat hulp is ook niet verkeerd.
Al dat denkwerk met daarbij de ervaringen maakt dat er bedrijven zijn die een set samenstellen, die de lading dekt. Binnen die lading kun/moet je fijntunen. Dat kan dan weer met meetappasratuur, maar dat hoeft niet per se een Dynabank te zijn.
Ik hoef niet te weten hoeveel PK er geleverd wordt en ik hoef ook geen mooie schema,s met mooie curve,s. Maar dat laatste is heel persoonlijk.
Wat ik wel wil is dat er een motor staat die goed "aan het gas hangt", een goede verbranding heeft en dus niet te veel verbruikt. En dat laatste ligt ook voor een groot deel aan je rechterhand.
Gebruikersavatar
Joop
Member
Reactions: 63
Berichten: 1303
Lid geworden op: 08 feb 2008, 19:27
Contacteer:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Joop »

En niet een te kleine sproeier nemen, want te arm is te warm!!!!,
dat weet ik uit ervaring :20:
0
Afbeelding

SREU#0150
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Stosh »

Die sproeier is totaal niet de belangrijkste, de hoofdsproeier heb je alleen maar nodig bij vol gas. En wanneer rijden wij met vol gas????

Start eerst eens in het stationair gebied en vergroot de stationair sproeier van 35 naar 37,5
Stel nu je motor met de pms schroef tot dat je motor goed stationair loopt.
Begin met 2 slagen open.

Gebruik je een dynojet naald dan heb je zes posities waar je de clip kan zetten
Zet om te beginnen de clip op de 4e positie vanaf de stompe kant.
Ga nu kijken hoe de motor reageerd op het gas met deze stand.
Houd de motor in plaats dan een ringetje onder de naald en probeer opnieuw tot dat de motor lekker fel reageerd op het snel open draaien van het gas

Heb je een dynojet naald Plaats dan een hoofdsproeier van 175 of 180

De motor moet nu in alle versnellingen lekker doortrekken en een normaal benzine verbruik hebben
Dit is wat je allemaal zelf kan doen zonder meetapparatuur en wil je weten of je je huiswerk goed hebt gedaan ga dan naar een dynojetbank.

Maar stationair en naaldgebied is bij onze carburateur de belangrijkste en dan komt pas de hoofdsproeier.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door knutselsmurf »

Kijk, daar zaten we op te wachten, ervaringskennis. Daar kun je een goede start mee maken, heb ik in het verleden ook gedaan.
Ik ga me overigens ook bekwamen op de stap hierna, controle van de handelingen. Goed is goed, natuurlijk, controle is nooit slecht. Heb mezelf een goed werkende CO/Co2 meter aangeschaft met uiteraard een temperatuurmeter in de tip. Zo kun je zien wat eventueel nog beter kan, een goede verbranding en met het verstellen van de PMS de verandering van waarde,s en temperatuur. Want zoals Joop al zei, armer is warmer en wordt dan uiteindelijk te heet.
Plaats reactie