Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door knutselsmurf »

Met het apparaat van Johan meet je volgens mij de Co2 en aan de hand daarvan kun je met de pms schroef het mengsel beïnvloeden totdat je de juiste waarden meet.
En ik zeg niet dat de verhouding niet het belangrijkste is, maar dat de weg daar naar toe niet per definitie via de Dynabank loopt.
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Stosh »

Met het alleen vervangen van de uitlaten kan het afstellen met de pms schroef al afdoende zijn.
Als je het goed wil doen monteer je open uitlaten, open luchtfilter en pas je de carburateur aan met een kit. Maar nu worden alleen de uitlaten vervangen en een vervangfilter van k&n in het originele filterhuis. Dit is niet fout of verkeerd maar ook zeker niet optimaal. Ik ben er van overtuigd dat er veel mensen rond rijden met open uitlaten zonder verder iets aan te passen.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Reef »

Ik heb besloten om zelf de uitlaten eronder te zetten. Moet toch een keer beginnen met zelf sleutelen en dit lijkt me een goed begin :top:
Als de uitlaten eronder zitten, dan plaats ik samen met iemand een speciaal 'open' luchtfilter van K&N voor dit type uitlaat. Daarna gaan we met de stage 1 kit en nieuwe sproeiers de boel goed afstellen.... Hij heeft meetapparatuur en houdt ook rekening met het klimaat in Nederland....nat en winderig hahaha..

Als je het doet moet je het goed doen nietwaar.
0
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Knaks »

Stosh schreef:Ik ben er van overtuigd dat er veel mensen rond rijden met open uitlaten zonder verder iets aan te passen.
Dat weet ik wel zeker Stan.....
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door knutselsmurf »

Heb me daar dan toch weer eens in verdiept en het volgende gevonden.
Bij een Ottomotor is de verhouding van lucht en brandstof ideaal, als het mengsel uit 14,7 kg lucht en 1 kg brandstof bestaat. Dit wordt ook wel "stoichiometrisch mengsel" genoemd. Hierbij komt de hoeveelheid lucht die bij de verbranding toegevoerd wordt, exact overeen met de theoretische hoeveelheid benodigde lucht.
Dus Mike gaat door voor de koelkast :24: :24:
Meten doet normaal je Lambda-sonde en regelt je brandstoftoevoer, electronisch/injectie.
Bij de Wildstar meet je de Co2 waarde in de uitlaatgassen om te controleren of je een goede verbranding hebt. Je meet dus niet het mengsel voor de verbranding. Dus voor een goede afstelling moet je streven naar een lage Co2 waarde en inderdaad, zo mogelijk belast.

Heb voor het gemak dan toch maar een Co2 meter aangeschaft, kan ik ook eens wat meten in plaats van luisteren.
Gebruikersavatar
Jojo
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Jojo »

Tja je kan nooit genoeg.gereedschap hebben.
He Leon , maar dit metertje pas nog wel ergens.

En anders weet je het he, de schoenen er uit en het metertje erin.
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Reef »

Uitlaat zit erop. Nu nog even af laten stellen en :top:

Ging prima zelf ookal heb ik 0 ervaring.....
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door knutselsmurf »

Dat zeg je verkeerd, je hebt nu al ervaring. Maar rustig aan, de zaak bekijken en dan kan er weinig mis gaan. Je begint eens met een uitlaat en binnen de kortste keren heb je een motorblok open liggen!!

Veel succes en tot binnenkort mogelijk.
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Knaks »

Rdinandt schreef:Uitlaat zit erop. Nu nog even af laten stellen en :top:

Ging prima zelf ookal heb ik 0 ervaring.....
Het begint met interesse, de ervaring komt daarna ..... Je bent goed bezig denk ik ....
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Reef »

Gister ff gereden. Wat een prachtig geluid. Heb een grijns van oor tot oor gehad gedurende de hele rit. Heerlijk om te horen dat je het gas open hebt :top:

Hopelijk snel de aanmelding hier rond zodat ik kan zien wanneer er ride outs zijn.....

Was inderdaad ook super leuk om zelf te monteren, hoe simpel ook. Krijg je toch een voldaan gevoel van.
0
Plaats reactie