Groot Uitlaat Probleem

Technische vragen over alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Goog
Gast
Reactions:

Groot Uitlaat Probleem

Bericht door De Goog »

Ooit heb ik me voorgenomen om met m'n eerste echte berichtje op dit forum niet gelijk met een probleem te komen, maar nu zit ik met iets.... Svp niet lachen graag.
Het geluid van m'n Cobra Speedster longs is net over de top. Vandaar dat ik wat rvs staalwolsponsjes van de Action om de demper heb gewikkeld. Ik zag hier op het forum dat dat zou helpen.
Er is erg weinig ruimte tussen demper en de pijp. Met twee sponsjes eromheen gewikkeld ging demper 1 moeizaam terug op z'n plek. Bij demper 2 ging het mis. Omdat het tweede sponsje niet goed meeging naar binnen, heb ik de demper weer eens stukje teruggehaald. Daarbij raakte sponsje 1 kennelijk beklemd tussen het dikkere eind van de demper en de uitlaat, en wel zodanig dat de demper nu muurvast in de uitlaat zit. Alleen met de grote pijpentang krijg ik er nog een beetje rondgaande beweging in.
Ik denk dat ik de demper wel verder naar binnen kan slaan, maar dan krijg ik 'm er de rest van mijn (of zijn) leven niet weer uit.
Stel dat ik de demper naar binnen sla, is het dan een probleem dat de ene uitlaat meer gedemp is dan de andere? En bovendien is mijn probleem van teveel lawaai dan niet goed opgelost :verdrietig:
Of heeft iemand een goed idee om de demper er weer uit te krijgen? Groetjes van De Goog.
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Kokkie »

Hallo Huub,

Heb je er een foto van?
Kan me voorstellen dat je, als je nog bij de demper kan komen, er iets aan vast kan maken (inhaken, of mbv een las) en dan de demper met een blok er weer uit kan "meppen"..

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Jaap
Member
Reactions: 16
Berichten: 253
Lid geworden op: 10 apr 2014, 21:04
Contacteer:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Jaap »

Gewoon gaan rijden zou ik zeggen. Ik heb ook ooit eens bij een paar "open" uitlaten staalwol met een ijzerdraad om de binnenste dempers gewikkeld en ben vervolgens op vakantie gegaan. Na drie weken rondje Frankrijk en 5000 km verder bleek er bij thuiskomst dus totaal geen staalwol meer in de uitlaten te zitten. Het Hans en Grietje effect. Met een metaaldetector kon je precies onze route terugvinden:-) Er is ook van dat speciale doek in de handel dat je om je dempers kunt doen. Hier heb ik mij verder niet in verdiept en heb ondertussen al weer een andere schoorsteen onder de Wilde zitten. Kan volgens mij (maar is spreek alleen uit ervaring) geen kwaad. Maaaar, misschien denken de echte techneuten er anders over.

Grtz,
Jaap
0
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Knaks »

Staalwol brandt idd erg goed. Flink warm stoken zal een hoop oplossen.
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Kokkie »

...dan moet er nog wel wat lucht bij kunnen komen...en dan fikt het idd goed.
Weet nog dat er een stukkie staalwol uit de uitlaat stak, nou...dat fikte hartstikke mooi.
(Vond die deutsche polizei met zn meetapparatuur ook wel lachen)
Afbeelding
Maar als het "keivast" ingeklemd zal dat branden wel mee/tegen vallen.

Mike.
0
Gebruikersavatar
De Goog
Gast
Reactions:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door De Goog »

Ik had al even de gasbrander op zo'n pluk staatwol gezet om te zien wat er gebeurt. Normaal verteert het spul dan door de hitte. Maar deze sponsjes zijn van rvs. Dat is toch een stuk taaier dan gewone staalwol. Het staalwol wordt wat minder veerkrachtig, maar het 'verdwijnt' niet door de hitte.
Groet, Huub
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Kokkie »

je hebt staalwol en staalwol....je moet de "fijne" hebben.
Die je kan "uittrekken". Niet die hele grove.

"Fijne:"
Afbeelding

"Grove:"
Afbeelding
0
Gebruikersavatar
De Goog
Gast
Reactions:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door De Goog »

[img]file:///U:/MijnDocumenten/MijnAfbeeldingen/spons.JPG[/img]

Deze zit erin
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Kokkie »

haha...zo gaat dat niet Goog....je verwijst nu naar een foto op je pc. En daar kunnen wij niet in komen..(moet ook niet).

Effe anders doen. Als het niet lukt, stuur 'm maar ff naar mij via onderstaande mail-link.

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Thefons »

Kun je met een punt tang nog bij het staalwol? En er dan zo veel mogelijk uit trekken? Dan de wol vasthouden en de demper weer ietsje terugslaan, wat mogelijk weer ietjes ruimte geeft om weer wat meer van de staalwol weg te trekken en dan weer de demper er naar achteren uit trekken tot je voldoende ruimte hebt.
Ook kan het helpen om de buitenkant te verwarmen en dan de demper er proberen uit te krijgen.
En als laatste: grof geweld. Met die pijpentang net zolang blijven wrikken terwijl je kracht maar achteren erop houd. Als je mazzel hebt zit aan de binnenkant nog een dun kool laagje dat hierdoor weg schuurt en je demper iets losser maakt
Ik heb short cobra's gehad waarin ik big city thunder dempers had geplaatst. Speciaal voor duitsland had ik de originele dempers gehalveerd zodat ze NA de big city's in de uitlaat pasten en die ook met staalwol omkleed. Net als jij kreeg ik zon vastzittende demper door de wol, en uiteindelijk met the force moeten werken om hem eruit te krijgen. Die truck met de wol staat of valt met de hoeveelheid ijzerdraad die je gebruikt om het goed vast te zetten. Succes!
Plaats reactie