kelk luchtfilter

Technische vragen over alles wat met luchtfilters te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: kelk luchtfilter

Bericht door Yogi »

v2-remco schreef::wave: Hallo allemaal, ik ben opzoek naar een nieuw luchtfilter voor mijn wilde. ik heb er nu een luchtfilter van K&N opzitten, gewoon een kaal ovaal filter (een kleintje) maar ik wil graag een nog kleiner filter er op zodat mn blok meer in het zicht is. nou zie ik regelmatig op foto's van custum bikes van die mooie old-skool kelkjes. en dat is wat ik eigenlijk zoek. dus niet een kompleet filter aan de zijkant maar alleen maar een open kelk. nou weet ik dat die voor de show zijn en op zo'n bike zijn ze vaak gemonteerd zonder enige vorm van een filter, maar je hebt ze ook met filterwerking. met een roostertje ofzo. de zogenaamde ''bijenogen'' zijn ook erg mooi. heb er even geen foto van maar ja ziet dan alleen een bol staand rooster op de luchtinlaat (rond of ovaal)
iemand een idee waar deze kelkjes of ''bijenogen'' te krijgen zijn?

v2-Remco
Hé Remco,

Op de groningen ride out heb ik met Djee gesproken. Hij heeft zo'n kelkje en er zelf een filtertje achter gemaakt. Zag er erg mooi uit. Inderderaad mooi old skool en veel zicht op het blok. Misschien kun je hem eens een pb tje sturen en vragen waar en hoe hij dat heeft geregeld. Succes
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Kuper
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 jan 2008, 12:05
Contacteer:

Re: kelk luchtfilter

Bericht door Kuper »

Zie hier.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"The Iron Horse"

WSFH SREU#0118
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: kelk luchtfilter

Bericht door gerben termignoni »

Baron Customs heeft ze in het assortiment.
Velocity stack heten die dingen..
Errug mooi :top: :top:

Gerben

http://www.baronscustom.com/catalog/dis ... index.html
Gebruikersavatar
Kingster
Gast
Reactions:

Re: kelk luchtfilter

Bericht door Kingster »

he remco dit is inderdaad het kelkje die ik er ook op heb zitten en hij bevalt mij super
alleen moet je er dan ook meteen een dino jet kidje bij op zetten anders gaat je wilde er heel raar van lopen
een monteur van motoport leek heeft hem voor mij af gesteld in ik ben er zoals ik al zij zeer content mee

ik rij nu met met een 185,r spoeier ( de grootste van de set )

en gerben nog bedankt voor de link naar de site van baron ik on hem niet vinden daar ik hem via marktplaats heb gekocht

o ja het roostertje heb ik gemaakt van het ijzer gaasje wat op je orginele lucht filter zit


:star: :star: :star: :star: :star: :star: :star: :star: :star: :star: :star: :star: :star: :star: :star:
Gebruikersavatar
Chameleon
Star Friend
Reactions: 20
Berichten: 574
Lid geworden op: 02 jan 2008, 11:46
Contacteer:

Re: kelk luchtfilter

Bericht door Chameleon »

Hier staat duidelijk : NIET voor dagelijks gebruik !!!!!!! :shock:
http://www.baronscustom.com/page/downlo ... BA-2221-00 INSTALLATION GUIDE&PHPSESSID=1667989a9221ff68d60669bb67811ea9

Dus zint eer je begint.
0
Crossbone aka Chameleon
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: kelk luchtfilter

Bericht door gerben termignoni »

De filterwerking van een dergelijke kelk is nihil.
Ook met een Gaasje ervoor ontkom je er niet aan dat er behalve lucht ook deeltjes in de verbrandingskamers terecht komen die je daar niet wilt hebben, dat is ook de reden waarom ik er geen kelk op heb geschroeft, ondanks dat ze het meeste vermogen geven.

Gerben
Gebruikersavatar
Kuper
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 jan 2008, 12:05
Contacteer:

Re: kelk luchtfilter

Bericht door Kuper »

De Kelk is dus funest om er langdurig mee te rijden :sukkel: Just for the fun in de livingroom :shock: Do not used this on your bike :verdrietig:
0
"The Iron Horse"

WSFH SREU#0118
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 32
Berichten: 1391
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: kelk luchtfilter

Bericht door eRJee »

Ach, dat valt best allemaal mee...
Gewoon geen zandpaadjes nemen :shock:
0
SREU#0121
Afbeelding
Plaats reactie