Kleppen/zuigers/veren

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Verkeerde bladzijde ?

Bericht door MOD »

Absoluut niet :this: Deze zagen er na 63.000 km nog zeer goed uit haast geen aanslag, denk dat je de afgelopen jaren aardig wat extra olie en benzine hebt verstookt Kokkie ;)
Ga kijken of ik er nog foto´s van heb.
Kokkie schreef:Haha....dankejewel...

Mod, zagen jouw zuigers en kleppen er ook zo "aangeslagen" uit toen?

Kokkie
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Verkeerde bladzijde ?

Bericht door Rebel57 »

Kokkie schreef:Aaah...mooi Rebel...
Zou je dat mee kunnen nemen naar de clubavond?
Of kom je daar niet..
Volgens mij heb ik van die slijppasta nodig en zo'n steeltje...
Zou het heel fijn vinden om ook een klep-veer-tang te mogen lenen en een zuigerveer-tang.
Heb ik ook nog zo'n verstelbare buis nodig om de zuiger weer in de cilinder te plaatsen?
Of nog andere dingen die ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt,

Kokkie
Ja zal ik meenemen, maar een klemband om de zuiger in de cilinder te zetten heb je niet nodig deze worden alleen bij bv automotoren gebruikt
Bij je Star gebeurt dit met het handje :)

Als je toch bezig bent, vervang dan ook de seals die over de klepsteel zitten
part nr 4KM-12119-00-00 SEAL,VALVE STEM
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3756
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Verkeerde bladzijde ?

Bericht door Kokkie »

rebel57 schreef:Als je toch bezig bent, vervang dan ook de seals die over de klepsteel zitten
part nr 4KM-12119-00-00 SEAL,VALVE STEM
Jazeker...al 8 besteld...

Ook alle pakkingen, zuigerveren en clips om de zuiger vast te zetten nieuw.

En alvast bedankt voor het meenemen van de spulletjes volgende week...

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Adje
Gast
Reactions: 2
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:02
Contacteer:

Re: Verkeerde bladzijde ?

Bericht door Adje »

Zo zo goed bezig zeg, daar kunnen we wat van leren.
0
SREU#0139
Afbeelding

"The Jazz"
Gebruikersavatar
Slagûr
WSFH-Support
Reactions: 86
Berichten: 576
Lid geworden op: 20 feb 2010, 22:23
Contacteer:

Re: Verkeerde bladzijde ?

Bericht door Slagûr »

Leuk topic om mee te lezen.
Ook met al die foto's erbij krijg je een mooi beeld van jouw klus.
Petje af Kokkie dat je hieraan begonnen bent.
Succes verder!

See you Leo.
0
Afbeelding

SREU#0691 LEO.
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3756
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Kleppen/zuigers/veren

Bericht door Kokkie »

..zo...vandaag bestelling van pakkingen, seals en zuigerveren binnen gekregen. Met ook nog wat olie en filter erbij weer bijna 600 piek !!
Vrijdag hopelijk wat gereedschap van Rebel, zodat ik zaterdag beginnen kan met het slijpen van de kleppen.

Ondertussen alles schoon en pakking-rest vrij gemaakt, achterremklauw eens uit elkaar gehaald en schoon gemaakt en remolie vervangen. Ook de transmissie olie wat bijgevuld.
Heb ook de kleplifters uitgebouwd. Ze waren goed hard, en zo hoort het ook volgens mij.
Toch even opengemaakt, en van binnen keurig schoon. Ze staan nu in een bakkie benzine om ze te ontluchten.

Heb effe een vraagje over de zuigerveren:

1. De 2 olieschraap veren lijken mij hetzelfde. Er staan geen tekens op. Klopt het dat het dan niet uitmaakt hoe ik ze monteer, (vwb onder/bovenkant) in de onderste sleuf?
..edit..schijnt niet uit te maken. Overigens bij het plaatsen van deze ringen, eerst de geribbelde ring monteren en daarna de 2 olieschraapveren. Geribbelde ring moet zo geplaatst worden dat de uiteinden elkaar aan de bovenkant raken..

Afbeelding

Van de 2 zuigerveren heeft er eentje een letter "R", en er is aan de zijkant een klein stukje witte markering. Ik heb al begrepen dat de letter naar boven moet wijzen. Op de andere zuigerveer staat niets. De zijkant van deze veer is wel meer zilver van kleur. Ik kan qua vorm geen verschil ontdekken tussen deze twee.

2. Klopt het dat het voor de veer zonder markering niet uitmaakt qua onder en bovenkant?
3. Welke van deze 2 zuigerveren moet in de bovenste sleuf?
..edit...ben er achter dat de ring met de zilveren zijkant in het midden (2e sleuf) moet. Boven/onder maakt niet uit. De ring met de "R" moet in de bovenste gleuf, met de "R" naar boven...edit/edit...ondanks dat dit laatste door een Yamaha-dealer en 2 motorbedrijven is bevestigd, twijfel ik hier toch nog aan... :huilen: :kweenie: edit/edit/edit..Met zilveren buitenkant is de bovenste, de andere in het midden... klik hier

Afbeelding

Afbeelding

Weet indertussen al wel hoe de openingen van de veren op een bepaalde positie geplaatst moeten worden.

Tot vrijdag...

Kokkie
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Kleppen/zuigers/veren

Bericht door knutselsmurf »

Ik zou de lifters niet laten ontluchten in de benzine, Mike. De benzine komt dan straks in je oliecircuit en kan mogelijk te agressief zijn voor bepaalde delen in het blok.
Kerosine en/of diesel is veel gemoedelijker, schrijft het manuel ook voor.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Kleppen/zuigers/veren

Bericht door Rebel57 »

Zeker moet je niet de lifters in de benzine leggen om te ontluchten !!!!!!!
Benzine is te dun, en wordt te snel uit de lifters geperst. Dat er een paar druppels in de olie komt dat is niet zo erg dat verdampt snel.

Bij het monteren van de cilinders even op de slotopeningen van de veren letten, deze moet tov elkaar verschoven zijn en mogen Niet in het verlengde van het motorblok zitten

Er belangrijk is dat de "bus-bouten" even inspuit met wat Teflonspray voordat je de cilinderkop monteert
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3756
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Kleppen/zuigers/veren

Bericht door Kokkie »

...oeps...had even geen diesel bij de hand...ga ze dan maar opnieuw ontluchten...

Waar is die Teflon spray voor?...just curious...

Bedankt voor de tip vwb orientatie van de ringen. Dit staat in het boek, en zal ik maar aanhouden dan:

Afbeelding
0
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Kleppen/zuigers/veren

Bericht door MOD »

:top: Respect Kokkie hoe je bezig bent, weet hoe nauw het allemaal luisterd maar als je de procedures goed volgt komt het helemaal in orde. Volg je met argusogen :shock:
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Plaats reactie