Stationair

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Staffy
Member
Reactions: 48
Berichten: 1638
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:45

Stationair

Bericht door Staffy »

Heren Techneuten..


Ik rij met een Hypercharger, en tijdens de testbank run in Kaatsheuvel, hebben ze mijn Wilde een iets hoger stationair toerental gegeven.
De man heeft ergens onder de Tank aan liggen te draaien met een kleine haakse schroevendraaier.
Daardoor is mijn stationeer toerental iets hoger komen te liggen.
Ik wil dit weer terug zetten. Hij moet zodanig lopen dat het net is alsof ie af wil slaan maar dan ook maar net niet...

Waar zit dat stelschroefje is dat het schroefje wat aan de achterkant van Mijn Hyper zit.


een Leek
0
Staffy

Afbeelding

Old soldiers never die, they just fade away.
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Stationair

Bericht door Knaks »

Tja Ger,

het is de stationairmengselschroef (3x woordwaarde) ook wel idlescrew of pilotscrew genoemd....

zit niet achterop je hyper maar aan de linkerkant van je carburateur. Helemaal indraaien en dan 3,5 slagen terug....



Afbeelding
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Stationair

Bericht door gerben termignoni »

Een te laag stationair toerental houdt ook in dat de oliepomp langzaam draait en dus (te) weinig oliedruk levert.
Een wilde hoort ongeveer 900 rpm stationair te draaien.
Een wilde die bijna afslaat draait ongeveer 600-700 rpm.....

Gerben

De monteur heeft waarschinlijk aan de luchtmengselschroef (pms) van je carb zitten draaien.
De basisinstelling hiervan is.

Indraaien totdat je bike langzamer stationair gaat draaien.
Vervolgens uitdraaien, je bike gaat nu hoger stationair draaien en daarna weer lager.
Als je bike weer lager stationair gaat draaien dan een kwartslag weer indraaien en je zit goed. snappie hem nog :huh:

Meestal kom je dan op de door Knaks opgegeven aantal slagen uit.
Gebruikersavatar
Staffy
Member
Reactions: 48
Berichten: 1638
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:45

Re: Stationair

Bericht door Staffy »

Knaks schreef:Tja Ger,

het is de stationairmengselschroef (3x woordwaarde) ook wel idlescrew of pilotscrew genoemd....

zit niet achterop je hyper maar aan de linkerkant van je carburateur. Helemaal indraaien en dan 3,5 slagen terug....



Afbeelding

Hé Knaks zie veel schroefjes, welk nr is het.
0
Staffy

Afbeelding

Old soldiers never die, they just fade away.
Gebruikersavatar
Adje
Gast
Reactions: 2
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:02
Contacteer:

Re: Stationair

Bericht door Adje »

He stafy,
Ik zou het ook niet weten met al die schroefjes.
Maar ik denk dat er een bij zit die je in kunt draaien en dan 3.5 weer uit.
Aan de linker kant dus ik gok op 29 of 27.
Kan ik iet winnen hier mee???

Ik draai altijd aan 30 volgens mij, deze zit onder de hyper aan zo'n beugeltje met een soort wieletje.
naar rechts meer toeren naar links minder.
0
SREU#0139
Afbeelding

"The Jazz"
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Stationair

Bericht door Rebel57 »

Nummer 40 op de tek. Zit aan de onderzijde vd carburateur vlak voor de verwarmingspluggen.
Deze kun je ook vervangen door een aan Pilotmix.screw welke een stuk langer is zodat je deze eenvoudig met de hand kunt verstellen. (Hellriser)
Maar een te laag toerental hoe mooi het misschien ook is, zou ik niet adviseren ivm de oliedruk.!!
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
wpee
Gast
Reactions:

Re: Stationair

Bericht door wpee »

Waarom zou je aan de mix gaan draaien, deze is juist afgesteld! Daar heb je voor betaald!
Draai gewoon iets stationair terug aan de stationairstelshoef, te vinden onder je filter (nr 30 op de foto)

En niet te ver ivm oliedruk.


Wim
Gebruikersavatar
Staffy
Member
Reactions: 48
Berichten: 1638
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:45

Re: Stationair

Bericht door Staffy »

wpee schreef:Waarom zou je aan de mix gaan draaien, deze is juist afgesteld! Daar heb je voor betaald!
Draai gewoon iets stationair terug aan de stationairstelshoef, te vinden onder je filter (nr 30 op de foto)

En niet te ver ivm oliedruk.


Wim
Als je een Hyper hebt gemonteerd dan werkt die staionair schroef niet meer. dus dat gaat niet lukken.
0
Staffy

Afbeelding

Old soldiers never die, they just fade away.
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Stationair

Bericht door Knaks »

rebel57 schreef:Nummer 40 op de tek. Zit aan de onderzijde vd carburateur vlak voor de verwarmingspluggen.
Deze kun je ook vervangen door een aan Pilotmix.screw welke een stuk langer is zodat je deze eenvoudig met de hand kunt verstellen. (Hellriser)
Maar een te laag toerental hoe mooi het misschien ook is, zou ik niet adviseren ivm de oliedruk.!!
Ja sorry mannen was vergeten het nummertje erbij te zetten........
Plaats reactie