Heren Techneuten..
Ik rij met een Hypercharger, en tijdens de testbank run in Kaatsheuvel, hebben ze mijn Wilde een iets hoger stationair toerental gegeven.
De man heeft ergens onder de Tank aan liggen te draaien met een kleine haakse schroevendraaier.
Daardoor is mijn stationeer toerental iets hoger komen te liggen.
Ik wil dit weer terug zetten. Hij moet zodanig lopen dat het net is alsof ie af wil slaan maar dan ook maar net niet...
Waar zit dat stelschroefje is dat het schroefje wat aan de achterkant van Mijn Hyper zit.
een Leek
Stationair
Re: Stationair
Tja Ger,
het is de stationairmengselschroef (3x woordwaarde) ook wel idlescrew of pilotscrew genoemd....
zit niet achterop je hyper maar aan de linkerkant van je carburateur. Helemaal indraaien en dan 3,5 slagen terug....
het is de stationairmengselschroef (3x woordwaarde) ook wel idlescrew of pilotscrew genoemd....
zit niet achterop je hyper maar aan de linkerkant van je carburateur. Helemaal indraaien en dan 3,5 slagen terug....
Re: Stationair
Een te laag stationair toerental houdt ook in dat de oliepomp langzaam draait en dus (te) weinig oliedruk levert.
Een wilde hoort ongeveer 900 rpm stationair te draaien.
Een wilde die bijna afslaat draait ongeveer 600-700 rpm.....
Gerben
De monteur heeft waarschinlijk aan de luchtmengselschroef (pms) van je carb zitten draaien.
De basisinstelling hiervan is.
Indraaien totdat je bike langzamer stationair gaat draaien.
Vervolgens uitdraaien, je bike gaat nu hoger stationair draaien en daarna weer lager.
Als je bike weer lager stationair gaat draaien dan een kwartslag weer indraaien en je zit goed. snappie hem nog :huh:
Meestal kom je dan op de door Knaks opgegeven aantal slagen uit.
Een wilde hoort ongeveer 900 rpm stationair te draaien.
Een wilde die bijna afslaat draait ongeveer 600-700 rpm.....
Gerben
De monteur heeft waarschinlijk aan de luchtmengselschroef (pms) van je carb zitten draaien.
De basisinstelling hiervan is.
Indraaien totdat je bike langzamer stationair gaat draaien.
Vervolgens uitdraaien, je bike gaat nu hoger stationair draaien en daarna weer lager.
Als je bike weer lager stationair gaat draaien dan een kwartslag weer indraaien en je zit goed. snappie hem nog :huh:
Meestal kom je dan op de door Knaks opgegeven aantal slagen uit.
Re: Stationair
Knaks schreef:Tja Ger,
het is de stationairmengselschroef (3x woordwaarde) ook wel idlescrew of pilotscrew genoemd....
zit niet achterop je hyper maar aan de linkerkant van je carburateur. Helemaal indraaien en dan 3,5 slagen terug....
Hé Knaks zie veel schroefjes, welk nr is het.
0
Staffy
Old soldiers never die, they just fade away.
Old soldiers never die, they just fade away.
Re: Stationair
He stafy,
Ik zou het ook niet weten met al die schroefjes.
Maar ik denk dat er een bij zit die je in kunt draaien en dan 3.5 weer uit.
Aan de linker kant dus ik gok op 29 of 27.
Kan ik iet winnen hier mee???
Ik draai altijd aan 30 volgens mij, deze zit onder de hyper aan zo'n beugeltje met een soort wieletje.
naar rechts meer toeren naar links minder.
Ik zou het ook niet weten met al die schroefjes.
Maar ik denk dat er een bij zit die je in kunt draaien en dan 3.5 weer uit.
Aan de linker kant dus ik gok op 29 of 27.
Kan ik iet winnen hier mee???
Ik draai altijd aan 30 volgens mij, deze zit onder de hyper aan zo'n beugeltje met een soort wieletje.
naar rechts meer toeren naar links minder.
0
SREU#0139
"The Jazz"
"The Jazz"
Re: Stationair
Nummer 40 op de tek. Zit aan de onderzijde vd carburateur vlak voor de verwarmingspluggen.
Deze kun je ook vervangen door een aan Pilotmix.screw welke een stuk langer is zodat je deze eenvoudig met de hand kunt verstellen. (Hellriser)
Maar een te laag toerental hoe mooi het misschien ook is, zou ik niet adviseren ivm de oliedruk.!!
Deze kun je ook vervangen door een aan Pilotmix.screw welke een stuk langer is zodat je deze eenvoudig met de hand kunt verstellen. (Hellriser)
Maar een te laag toerental hoe mooi het misschien ook is, zou ik niet adviseren ivm de oliedruk.!!
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Stationair
Waarom zou je aan de mix gaan draaien, deze is juist afgesteld! Daar heb je voor betaald!
Draai gewoon iets stationair terug aan de stationairstelshoef, te vinden onder je filter (nr 30 op de foto)
En niet te ver ivm oliedruk.
Wim
Draai gewoon iets stationair terug aan de stationairstelshoef, te vinden onder je filter (nr 30 op de foto)
En niet te ver ivm oliedruk.
Wim
Re: Stationair
Als je een Hyper hebt gemonteerd dan werkt die staionair schroef niet meer. dus dat gaat niet lukken.wpee schreef:Waarom zou je aan de mix gaan draaien, deze is juist afgesteld! Daar heb je voor betaald!
Draai gewoon iets stationair terug aan de stationairstelshoef, te vinden onder je filter (nr 30 op de foto)
En niet te ver ivm oliedruk.
Wim
0
Staffy
Old soldiers never die, they just fade away.
Old soldiers never die, they just fade away.
Re: Stationair
Ja sorry mannen was vergeten het nummertje erbij te zetten........rebel57 schreef:Nummer 40 op de tek. Zit aan de onderzijde vd carburateur vlak voor de verwarmingspluggen.
Deze kun je ook vervangen door een aan Pilotmix.screw welke een stuk langer is zodat je deze eenvoudig met de hand kunt verstellen. (Hellriser)
Maar een te laag toerental hoe mooi het misschien ook is, zou ik niet adviseren ivm de oliedruk.!!