Toevoeging in brandstof en tanken 98

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Toevoeging in brandstof en tanken 98

Bericht door Willem Polman »

Van een techneut vernam ik dat het voor onze motoren verstandig zou zijn een middel toe te voegen aan de brandstof i.v.m. vervuiling e.d. en tevens vanwege de kleppen e.d. zou het verstandiger zijn i.p.v. euro 95, te tanken euro 98 of vergelijkbaar....wie heeft er een reactie op??
0
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Toevoeging in brandstof en tanken 98

Bericht door gerben termignoni »

Willem,

De wilde "vervuilt" alleen als hij verkeert staat afgesteld of als er erg veel korte ritjes mee gemaakt worden.
95 en 98 staan voor het octaangehalte en is eigenlijk alleen van belang bij motoren met een hogere compressie, en daar valt de wildstar absoluut NIET onder.
Lekker blijven rijden dus met de goedkoopste benzine.

Gerben
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Toevoeging in brandstof en tanken 98

Bericht door Knaks »

Mijn fiets loopt met de HC zuigers het best op een mix van 95 en 98......
Gebruikersavatar
Adje
Gast
Reactions: 2
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:02
Contacteer:

Re: Toevoeging in brandstof en tanken 98

Bericht door Adje »

Willem Polman schreef:Van een techneut vernam ik dat het voor onze motoren verstandig zou zijn een middel toe te voegen aan de brandstof i.v.m. vervuiling e.d. en tevens vanwege de kleppen e.d. zou het verstandiger zijn i.p.v. euro 95, te tanken euro 98 of vergelijkbaar....wie heeft er een reactie op??
Ik heb ook zo iets gehoord, maar iemand anders zei ook dat het het zelfde spul is als petrolium????
0
SREU#0139
Afbeelding

"The Jazz"
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Toevoeging in brandstof en tanken 98

Bericht door Rebel57 »

Er zijn idd toevoegingen te koop om koolaanslag in de cilinder te verwijderen. Maar zoals eerder gezegd heeft een goed afgestelde motor nagenoeg geen last van koolaanslag.
Het rijden van alleen maar korte stukjes geeft meer vervuiling, ik zou ipv een toevoeging aan de brandstof eerder een keer een wat grotere afstand rijden en waar mogelijk even het gas open draaien.
Weet nu dat de topsnelheid veel hoger is dan de teller kan aanwijzen :bloos:

Maar kan ook wat beheersder door de motor, als deze door en door op temperatuur is, gewoon in de 3 of 4e versnelling op max toerental te rijden.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Beertje
Gast
Reactions:

Re: Toevoeging in brandstof en tanken 98

Bericht door Beertje »

Het verschil in 92, 95 en 98 heeft te maken met het octaan getal, en is belangrijk bij hoge compressie motoren of speciaal opgevoerde, om het zg kloppen tegen te gaan. Je motor is afgesteld op een bepaald type benzine, kloppen geeft aan date er een verkeerde timing cq zelf ontbranding van het mengsel. Om het octaan getal omhoog te krijgen, wordt vaak MTBE, TAME of andere chemicalien toegevoegd aan benzine A-92
Petroleum is iets anders en is een meer diesel gerelateerd product, lijkt veel op kerosine, heeft hoger vlampunt en zeker niet iets om bij te mengen naar mijn idee.
Naar mijn idee moet je motor(als je er geen gekke dingen mee hebt gedaan) gewoon goed lopen op 95, anders is er wat anders aan de hand.
Denk ook dat als je kleine afstanden rijdt je problemen krijgt door vervuiling, en 98 gebruiken lost hier niets op.
ALs je nog wat van dat spul nodig hebt, om 98 of meer te maken, ik kom in juni weer naar Nederland..... :27: :27: :27: :27:
Groeten
Ronald
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Toevoeging in brandstof en tanken 98

Bericht door RockEDstar »

Ronald, op je Midnight Star?
0
Gebruikersavatar
Ger
Gast
Reactions:

Re: Toevoeging in brandstof en tanken 98

Bericht door Ger »

En die midnights rijden perfect op euro 95 :)
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Toevoeging in brandstof en tanken 98

Bericht door RockEDstar »

95, 98, V-power, Ultimate 98, geen probleem in de MS
0
Gebruikersavatar
Beertje
Gast
Reactions:

Re: Toevoeging in brandstof en tanken 98

Bericht door Beertje »

Zoals het er nu uitziet kom ik in de tweede helft van Juni naar Nederland terug.
Rij dan via Ventspils. Liepaja langs de kust naar Klaipeda en daar neem ik de ferry naar Kiel, duurt ongeveer 21 uur :boos1:
Dan hoef je tenminste niet door Polen. Vervolgens Kiel, Hamburg, Enschede ..... Middelharnis En dat allemaal op 95 :24:
Als ik terug ben ga ik zeker met een aantal Ride-outs mee....kijk er helemaal naar uit.
Maar eerst de boel naar Nederland..

Ronald
Plaats reactie