remprobleem opgelost

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

remprobleem opgelost

Bericht door Keesie »

na van alles te hebben vervangen denk ik dat het probleem nu is opgelost,maar ik heb in de verkeerde richting gezocht.toen Rebel op een gegeven moment oppperde om het dekseltje van het potje eens los te houden ging mij een lichtje op want hij doelde natuurlijk op druk die terug moest kunnen gaan.toen ik de forwardcontrols er op ging zetten moest je (volgens tekening)een boutje uit het motorblok halen en een langer boutje er weer in met een klein afstandshoudertje waar dan het rempotje aan gemonteerd werd.op deze manier word er veel hitte doorgegeven en bovendien is in deze situatie mijn potje zeer dicht bij de cilinder komen te staan en ook nog dicht bij mijn uitlaat die fors dikker is dan bv standaard.het vermoeden rees op dat de remvloeistof en evt lucht in het potje zo warm werd dat het teveel tegendruk gaf waardoor er geen druk terug kon en door remmen en vrijvingswarmte de remolie steeds warmer word en de boel gaat langzaam aan blokkeren.heb nu mijn potje op een andere plaats gemonteerd en div proefritjes gemaakt(ook vandaag nog even)en had geen last meer,ik hoop dat het zo blijft ook met warm weer maar heb er wel vertrouwen in :)weet iemand trouwens waar je die chrome rempotcovers kan krijgen?,en een mooiere oplossing voor dat stukje remleiding,gr.
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
wpee
Gast
Reactions:

Re: remprobleem opgelost

Bericht door wpee »

hmm, die had ik zelf niet kunnen verzinnen.
Maar wel aannemelijk, gelukkig maar en een les voor andere "ombouwers" in de toekomst.
Veel rijplezier met de forwards.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: remprobleem opgelost

Bericht door Rebel57 »

Nou kijk daar hebben we het forum voor toch, fijn dat het probleem nu opgelost is.
Daar leren we allemaal weer van.
groet
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: remprobleem opgelost

Bericht door gerben termignoni »

:top: :top: :top:

Gerben
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: remprobleem opgelost

Bericht door knutselsmurf »

Goede zaak, Kees, we hadden het er zaterdag al over gehad. En inderdaad, je verzint het niet, maar achteraf wel logisch. Meet even de diameter van de slang en ook de lengte. Kan ik even meedenken over een esthetische oplossing.
Plaats reactie