Voorkant verlagen

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Voorkant verlagen

Bericht door eRJee »

Wil er nog even op terug komen :bloos:
Ik heb toch wel de nodige schade ondertussen opgelopen.
(De voorvorkpoten steken bij mij 2,5 cm boven de kroonplaat uit overigens)

De onderste voorvorkbussen (kappen) slaan op de voorvork, de bevestiging van de spatborden.
Die kappen zijn ondertussen voorzien van een inham, het chroom bladert er af :boos1:
Daarnaast raakt het beugeltje waar de remolieleiding door gaat, het voorspatbord. Dit heeft inmiddels een lelijke plek in de lak veroorzaakt.
Tot slot heb ik mijn treeplanken naar voren gezet, waardoor bij het remmen+het stuur volledig naar links, het spatbord langs het rempotje schuurt. Ook hier heb ik ondertussen een lelijke beschadiging in de lak.

Conclusie: laat de voorkant van je bike op orginele hoogte om dit soort sh*t te voorkomen.
Die van mij gaat binnenkort ook weer naar origineel. Tot die tijd rustig rijden en voorzichtig met kuilen in de weg!
Van de winter dus de boel laten bijwerken door de spuiter. Duur experimentje :sorry:
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Voorkant verlagen

Bericht door gerben termignoni »

eRJee schreef:Wil er nog even op terug komen :bloos:
Ik heb toch wel de nodige schade ondertussen opgelopen.
(De voorvorkpoten steken bij mij 2,5 cm boven de kroonplaat uit overigens)

De onderste voorvorkbussen (kappen) slaan op de voorvork, de bevestiging van de spatborden.
Die kappen zijn ondertussen voorzien van een inham, het chroom bladert er af :boos1:
Daarnaast raakt het beugeltje waar de remolieleiding door gaat, het voorspatbord. Dit heeft inmiddels een lelijke plek in de lak veroorzaakt.
Tot slot heb ik mijn treeplanken naar voren gezet, waardoor bij het remmen+het stuur volledig naar links, het spatbord langs het rempotje schuurt. Ook hier heb ik ondertussen een lelijke beschadiging in de lak.

Conclusie: laat de voorkant van je bike op orginele hoogte om dit soort sh*t te voorkomen.
Die van mij gaat binnenkort ook weer naar origineel. Tot die tijd rustig rijden en voorzichtig met kuilen in de weg!
Van de winter dus de boel laten bijwerken door de spuiter. Duur experimentje :sorry:
Als je de voorkant wil verlagen doe dat dan met een setje (stugge) verlagingsveren, dit in combinatie met dikkere voorvorkolie geeft een prima resultaat en wegligging en is niet duur..

Gerben
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Voorkant verlagen

Bericht door eRJee »

Je hebt gelijk Gerben. Ik bedoelde eigenlijk ook dat je beter niet kunt experimenteren met de voorvorkpoten.
Een set progressieve verlagingsveren staan op de wishlist!
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Voorkant verlagen

Bericht door knutselsmurf »

Toch niet zo,n goed idee begrijp ik hieruit en ook niet goedkoop.
Plaats reactie