slippende koppeling

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: slippende koppeling

Bericht door gerben termignoni »

Ha Jaap,

Ik wil je best helpen met het plaatsen van de koppeling.

Een warrior drukveer kost ongeveer 65 euro
Een Barnett drukveer ongeveer 135 dollar exclusief verzendkosten.

Zelf heb ik twee jaar met een bigborekit rondgereden samen met een Warrior drukveer zonder problemen.
Een wildstar met bigbore alle accesoires inclusief windscherm heeft door het extra gewicht en rijwindweerstand aan een warriordrukveer NIET genoeg.

Het kan ook zijn dat na 46000 kilometer je koppeling aan vervanging toe is dat kost je inclusief nieuwe stalen tussenplaten en warrior drukgroep ongeveer 250 euro.

Mischien is het handig om de koppeling aan het begin van het volgende motorseizoen te vervangen dan is het goed te combineren met een oliewissel ed.

Gerben
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: slippende koppeling

Bericht door Rebel57 »

Hey Gerben, het is beter om dat nu te doen. Oliewissel kun je beter voor zn winterslaap doen, ivm de chemische inwerking van gebruikte olie in het motorblok.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
wees
Gast
Reactions:

Re: slippende koppeling

Bericht door wees »

Krekel, Gerben,
kan mijn WS dan meteen mee genomen worden??
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: slippende koppeling

Bericht door Krekel »

wees schreef:Krekel, Gerben,
kan mijn WS dan meteen mee genomen worden??
Lijkt me een goed plan wanneer we een van de techneuten mee kunnen krijgen! Misschien kunnen we dan samen (1 zending) de spullen eerst bestellen?

Groet, Jaap.
Gebruikersavatar
wees
Gast
Reactions:

Re: slippende koppeling

Bericht door wees »

Krekel schreef:Misschien kunnen we dan samen (1 zending) de spullen eerst bestellen?

Groet, Jaap.
is goed.
i'm in.
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: slippende koppeling

Bericht door gerben termignoni »

rebel57 schreef:Hey Gerben, het is beter om dat nu te doen. Oliewissel kun je beter voor zn winterslaap doen, ivm de chemische inwerking van gebruikte olie in het motorblok.
Dat wist ik niet ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat je je bike beter uit de winterslaap kunt halen met verse olie.

Is het dan zo dat oude versmeerde olie delen in je blok aantast en nieuwe schone olie niet ?

Gerben

Gerben heeft de eerst komende weken al een "zieke" wildstar op bezoek.
Ik wil iedereen die een nieuwe koppeling wil best voorthelpen alleen dat wordt nu effe lastig :bloos: :bloos:
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: slippende koppeling

Bericht door Rebel57 »

gerben termignoni schreef:
rebel57 schreef:Hey Gerben, het is beter om dat nu te doen. Oliewissel kun je beter voor zn winterslaap doen, ivm de chemische inwerking van gebruikte olie in het motorblok.
Dat wist ik niet ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat je je bike beter uit de winterslaap kunt halen met verse olie.

Is het dan zo dat oude versmeerde olie delen in je blok aantast en nieuwe schone olie niet ?

Gerben

Gerben heeft de eerst komende weken al een "zieke" wildstar op bezoek.
Ik wil iedereen die een nieuwe koppeling wil best voorthelpen alleen dat wordt nu effe lastig :bloos: :bloos:
In gebruikte olie komen allerlei afvalstoofen te zitten oa zwavel wat zwavelzuur wordt een sterk bijtend produkt. Gelukkig is de concentratie niet zo hoog maar het zorgt wel voor aantasting van rubbers, afdichtingen en lagers. Daarnaast kan er nog wat waterresten aanwezig zijn door condensvorming.
Daarom is het beter de motor weg tezetten met schone olie en een volletanken niet af en toe te starten (condensvorming)
Verder kun je de rest van de motor (frame,bedrading, lak enz) beschermen met een beetje WD40. De accu op de druppellader zetten, of verwijderen en geladen binnen neerzetten. Een lege accu in een schuur waar de temp. onder het vriespunt komt is ten dode opgeschreven.
(lege accu=> soortelijkgewicht vd vloeistof is dan 1 (water))
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: slippende koppeling

Bericht door Rebel57 »

Ook ik wil wel de members helpen met oa de koppeling, BigBore. nokkenassen.
Omdat er meerdere Fans zijn die iets willen verbeteren aan hun Star is het misschien handig en goedkoper om dingen gezamelijk te bestellen. Maar dat moeten jullie onderling ff regelen
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: slippende koppeling

Bericht door gerben termignoni »

rebel57 schreef:Ook ik wil wel de members helpen met oa de koppeling, BigBore. nokkenassen.
Omdat er meerdere Fans zijn die iets willen verbeteren aan hun Star is het misschien handig en goedkoper om dingen gezamelijk te bestellen. Maar dat moeten jullie onderling ff regelen
Altijd mooi dat fans elkaar helpen en het scheelt ook een stuk dat jouw schuur een stukkie groter is dan de mijne..
Als er fans zijn die snelle nokkenassen willen hebben en niet hun orginele nokkies willen missen dan kan ik waarschijnlijk wel iets regelen bij Thunderbike.

Patrick Racing wil nl eerst je orginele assen en stuurt dan de snelle assen retour afzender

Gerben
Gebruikersavatar
Joop
Member
Reactions: 71
Berichten: 1310
Lid geworden op: 08 feb 2008, 19:27
Contacteer:

Re: slippende koppeling

Bericht door Joop »

rebel57 schreef:Ook ik wil wel de members helpen met oa de koppeling, BigBore. nokkenassen.
Omdat er meerdere Fans zijn die iets willen verbeteren aan hun Star is het misschien handig en goedkoper om dingen gezamelijk te bestellen. Maar dat moeten jullie onderling ff regelen
Zou dit ook graag willen bestellen, ik hoor wel.
0
Afbeelding

SREU#0150
Afbeelding
Plaats reactie