Uitlaat ingebrand door motorkleding

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paularends
Gast
Reactions:

Uitlaat ingebrand door motorkleding

Bericht door paularends »

Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een wildstar. Het probleem is dat ik met mijn pak regelmatig de bovenzijde van de uitlaat raak. De uitlaat is nu dus redelijk zwart ingebrand. Is er een mogelijkheid dit te verwijderen en evntueel te beschermen zodat het niet meer voorkomt. Alvast bedankt.
Paul
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Uitlaat ingebrand door motorkleding

Bericht door Yogi »

Ik heb mijn uitlaten ingewikkeld met glasvezelband. Werkt perfect maar moet wel bij je bike passen. Staat niet op een full loaded. Voor het schoonmaken geen idee want dat hoef ik dus nooit te doen :24:
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Uitlaat ingebrand door motorkleding

Bericht door Knaks »

Paul,

met benzine en een stukkie fijn staalwol moet je een heel eind komen. Ik vraag me wel af met wat voor een pak en hoe jij op je fiets zit want de uitlaat raken is moeilijk.

Beschermen zodat het niet meer voorkomt? Net zoals Yogi zegt, als je een chromen pijp wilt dan kan dat niet. Gewoon je poot verder naar buiten zetten denk ik.......
Gebruikersavatar
paularends
Gast
Reactions:

Re: Uitlaat ingebrand door motorkleding

Bericht door paularends »

Met staalwol?? Geeft dat geen krassen, of ben ik mijn chroom niet helemaal kwijt? Wat de zitpositie betreft... Ik denk dat het gebeurt bij het stilstaan voor stoplichten e.d., want tijdens het rijden wordt het inderdaad moeilijk.
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Uitlaat ingebrand door motorkleding

Bericht door Knaks »

Black-Bikerke & C° schreef:Er bestaat zeer fijn staalwol, dit moet je hebben, als ik me niet vergis nummer 000
Juist :top:
Gebruikersavatar
Lanaiba
Gast
Reactions:

Re: Uitlaat ingebrand door motorkleding

Bericht door Lanaiba »

Gewoon in de korte broek op de motor, word je pijp niet zwart en als je de uitlaat raakt trek je direct terug.


Schoenvegen etc op de uitlaat poets ik weg met chroompoets maar dat zit er altijd maar kort op, misschien word dat bij jou moeilijker want als ik het goed begrijp zit het er al wat langer op dus dat word doorpoetsen.

Succes
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Uitlaat ingebrand door motorkleding

Bericht door Stosh »

Ik heb het ook wel eens gedaan met een brillo sponsje! ( De uitlaat dan )
Het is staalwol met van dat rood zeep erin en dan gebruiken met veel water!
Bij mij een goed resultaat zonder krassen en het ingebrande regenpak was helemaal verdwenen..
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Uitlaat ingebrand door motorkleding

Bericht door MOD »

:stoer: Ik behaal hier goede resultaten mee, je kan eerst de brandvlekken laten weken met wat (was) benzine en dan met deze Luster Pads op poetsen. Geen krassen en je ziet er niks meer van. :24:

Afbeelding
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
paularends
Gast
Reactions:

Re: Uitlaat ingebrand door motorkleding

Bericht door paularends »

Bedankt voor de tips!! Ben gisterenavond aan het poetsen gegaan met witte scotch brite, peut en chroompoets en na een goed uurtje, weer een glimmend uitlaatje! En dat zonder krassen! Nu nog zorgen dat ik mijn kleding bij die uitlaat vandaan kan houden.... :24:
Plaats reactie