Inhouden en stotteren.....

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3755
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Inhouden en stotteren.....

Bericht door Kokkie »

Hallo alle-mamamamama-maal...

Nee, heb het helaas niet over mijn stoelgang...

Mijn Wild* reed altijd uitstekend. Toen een Hypercharger gemonteerd waarna hij nog beter reed. En nu, na een aantal weken houdt hij steeds in...
Heb het probleem al aangekaart bij sommigen van jullie tijdens het Hessen treffen.

Het accelereren gaat over het algemeen prima. Niks raars. Maar als ik een constante snelheid wil rijden, dan voel ik gewoon datie op een of andere manier inhoudt. Soms stottert ie dan ook, en loopt de snelheid langzaam terug. Als ik met constante snelheid rijdt, en dan het gas een heel klein beetje dicht doe, dan houdt ie errug veel in. Snelheid loopt dan langzaam ook veel verder terug als dat je zou verwachten bij die gasstand.
Als ik voor een bocht het gas dicht doe, en in de bocht weer een beetje gas wil geven, dan hapert ie soms ook.
Bougies zien er prima uit, en heb vandaag zonder tankdop gereden en dat maakte ook niks uit. Geen vacuum probleem dus.
Ik denk nu zelf (na gesprekken met een aantal WS-fans) dat hij misschien te rijk loopt. Heb het vacuum slangetje losgekoppeld van de Hypercharger, zodat de klepjes open blijven staan = meer lucht = armer lopen, maar dat maakt geen verschil, dus slangetje weer aangesloten. Extra luchtinlaat op de Hypercharger gemonteerd, maar dat hielp ook niet. Slang van luchtfilter naar carburateur nu goed gemonteerd na een tip van Rebel57, maar ook dat helpt verder niet.

Tijdens het proefrijden, na het monteren van de Hypercharger, heb ik hem flink door laten trekken. Op een gegeven moment "houdt het dan op". Motor loopt dan rauw, en accelereert niet verder. Weet niet of dat normaal is (toerenbegrenzer) of dat dat iets zegt over rijk/arm lopen. Voordat de Hypercharger was gemonteerd heb ik dit nooit geprobeerd.

Verder viel mij vandaag op dat er een dikke slang met T-stuk bovenop de carburateur zit, die nergens op is aangesloten. Ook steekt er een dun buisje onderuit de carburateur dat nergens op is aangesloten.

Kan het zijn dat de brandstof vuil is? Of gaat ie dan juist armer lopen?
Is het een idee om de Wild* naar Uithoorn te brengen voor de testbank? Dat lijkt me sowieso nuttig, maar hebben ze daar alle materialen om meteen aanpassingen te doen? Zal ze sowieso morgen even bellen.

Er zitten V&H Longshots op.
Sproeier volgens mij 187,5 (Gerben?)
Afstelling volgens de manier van Gerben Termignoni.
Rijdt 1:20

Alvast bedankt voor eventuele tips, en als er meer mensen interesse hebben in de testbank binnenkort, laat het dan maar weten, ik geloof dat ze het meest efficient werken met 3 bikes tegelijk.

Groeten,

Kokkie.
0
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Inhouden en stotteren.....

Bericht door eRJee »

Dag Kokkie,

Je zou je mengselschroef even kunnen checken. Misschien is deze verlopen door trilling.
3,5 slagen open zou de leidraad zijn.

Succes in ieder geval
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
wpee
Gast
Reactions:

Re: Inhouden en stotteren.....

Bericht door wpee »

Controleer het benzine nivo in je vlotterkamer eens. waarschijlijk te laag.
Als het dat niet is, controleer dan het pieppleine filtertje eens waar de benzine slang je carb ingaat, datr wil wel eens verstoppen en veel mensen weten dit niet dat er een klein filtertje zit.
Hier: http://www.wildstar-fan.de/tipsfilterimvergaser.html zie je wat ik bedoel.
Trekt je tank vacuum?
Als laatste controleer de opbrengst van de bezine pomp

Met name het feit dat je met flink doorgassen opeens problemen krijgt triggerde mij op te weinig benzine in de vlotterkamer.

We horen het graag!
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Inhouden en stotteren.....

Bericht door Rebel57 »

Mengselschroef (PMS) zou eruit kunnen zijn getrilt. Ook zou er een vacuum lek de oorzaak kunnen zijn Dit even controleren door een beetje WD-40 op de aansluitingen van de manifold spuiten met een draaiende motor. Loopt het toerental iets op, dan sluit er iets niet goed af..
Aangezien je een 187,5 sproeier erin hebt zitten, lijkt het geen sproeier probleem te zijn. Wat wel kan, is dat je last hebt van zgn Sticky Valve's. Dit wordt veroorzaakt door koolaanslag waardoor klepstelen en zuigerveren blijven hangen.
Dit is echter goed te verhelpen. Er bestaan allerlei middeltjes hiervoor, meestal meng je dit door de brandstof.(automaterialenzaak)
Kijk eens op het Roadstarclinic forum, in de USA gebruikt men het product SeaFoam ( niet in ned. verkrijgbaar)

Ook wat Wpee zei kun je controleren.

Hou ons op de hoogte van dit euvel!!!!!!
suk6
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kuper
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 jan 2008, 12:05
Contacteer:

Re: Inhouden en stotteren.....

Bericht door Kuper »

Kan ook nog een vervuild luchtfilter zijn, of dat er olie in zit wat wel eens vaker voorkomt heb ik weleens gelezen op het forum.

Dit is eenvoudig en snel te controleren.

Tis maar een suggestie hoor.
0
"The Iron Horse"

WSFH SREU#0118
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Inhouden en stotteren.....

Bericht door gerben termignoni »

Ha Kokkie,

Ik ga met het verhaal mee over de vlotterbakhoogte van Wpee,

Een lek van het intake manifold is een mogelijkheid. ik heb na het flowen van je inlaatmanfold alle pasvlakken en O-ringen goed schoongemaakt en alles na montage gecheckt op lekkage toen was alles ok.

Het stotteren in de hogere toerentallen is inderdaad je begrenzer (rond de 90 km/u in de tweede versnelling)
het checken van je vlotterbakhoogte is effe een truukje wat je moet kennen.

Er zijn nl nog wel een paar dingen die je problemen kunnen veroorzaken oa:

Brandstoffilter verstopt
Een gasschuif die niet soepel loopt
Membraan van je gasschuif gescheurd/versleten
Vacuumhuishouding van je gaschuif verstopt.
vlotterbaknaaldje wat blijft hangen (wordt je carb niet meer gevuld met benzine)

Allemaal kleine dingen die makkelijk te verhelpen zijn, kunnen we ook effe samen naar kijken...

Gerben
Gebruikersavatar
Twin
R.I.P.
Reactions: 9
Berichten: 1065
Lid geworden op: 03 jan 2008, 22:25
Contacteer:

Re: Inhouden en stotteren.....

Bericht door Twin »

Kan het ook nog zijn dat Kokkie de verkeerde benzine heeft getankt?
91 inplaats van 95 of 98.
0
Twin

In den beginne was er niets................ en zelfs dat ontplofte!

Afbeelding

SREU#0142
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Inhouden en stotteren.....

Bericht door RockEDstar »

Das slim Adwin. Pingelen noemt men dat, geloof ik. Maar waar in Nederland heeft men nog 91 octaangehalte?
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3755
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Inhouden en stotteren.....

Bericht door Kokkie »

In Hessen hebben ze dat..haha

Maar nee hoor, er stond echt 95 of 98 op de pomp Adwin..

Overigens had ik de klachten al voor Hessen, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ook allemaal bedankt voor de tips, heb wat na te kijken zo te lezen. Alleen is mijn technische kennis/zelfvertrouwen vwb carburateur uit elkaar halen en beoordelen niet hoog genoeg.

Moet dan toch maar ff bij Gerben langs in het oooosten denk ik.

Ik houd jullie op de hoogte,

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Inhouden en stotteren.....

Bericht door Stosh »

RockEDstar schreef:Das slim Adwin. Pingelen noemt men dat, geloof ik. Maar waar in Nederland heeft men nog 91 octaangehalte?
Zeg nou niet dat hij slim is, dan gaat hij straks nog meer info geven!! :lol: :huh: :lol:
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Plaats reactie