Nee, heb het helaas niet over mijn stoelgang...
Mijn Wild* reed altijd uitstekend. Toen een Hypercharger gemonteerd waarna hij nog beter reed. En nu, na een aantal weken houdt hij steeds in...
Heb het probleem al aangekaart bij sommigen van jullie tijdens het Hessen treffen.
Het accelereren gaat over het algemeen prima. Niks raars. Maar als ik een constante snelheid wil rijden, dan voel ik gewoon datie op een of andere manier inhoudt. Soms stottert ie dan ook, en loopt de snelheid langzaam terug. Als ik met constante snelheid rijdt, en dan het gas een heel klein beetje dicht doe, dan houdt ie errug veel in. Snelheid loopt dan langzaam ook veel verder terug als dat je zou verwachten bij die gasstand.
Als ik voor een bocht het gas dicht doe, en in de bocht weer een beetje gas wil geven, dan hapert ie soms ook.
Bougies zien er prima uit, en heb vandaag zonder tankdop gereden en dat maakte ook niks uit. Geen vacuum probleem dus.
Ik denk nu zelf (na gesprekken met een aantal WS-fans) dat hij misschien te rijk loopt. Heb het vacuum slangetje losgekoppeld van de Hypercharger, zodat de klepjes open blijven staan = meer lucht = armer lopen, maar dat maakt geen verschil, dus slangetje weer aangesloten. Extra luchtinlaat op de Hypercharger gemonteerd, maar dat hielp ook niet. Slang van luchtfilter naar carburateur nu goed gemonteerd na een tip van Rebel57, maar ook dat helpt verder niet.
Tijdens het proefrijden, na het monteren van de Hypercharger, heb ik hem flink door laten trekken. Op een gegeven moment "houdt het dan op". Motor loopt dan rauw, en accelereert niet verder. Weet niet of dat normaal is (toerenbegrenzer) of dat dat iets zegt over rijk/arm lopen. Voordat de Hypercharger was gemonteerd heb ik dit nooit geprobeerd.
Verder viel mij vandaag op dat er een dikke slang met T-stuk bovenop de carburateur zit, die nergens op is aangesloten. Ook steekt er een dun buisje onderuit de carburateur dat nergens op is aangesloten.
Kan het zijn dat de brandstof vuil is? Of gaat ie dan juist armer lopen?
Is het een idee om de Wild* naar Uithoorn te brengen voor de testbank? Dat lijkt me sowieso nuttig, maar hebben ze daar alle materialen om meteen aanpassingen te doen? Zal ze sowieso morgen even bellen.
Er zitten V&H Longshots op.
Sproeier volgens mij 187,5 (Gerben?)
Afstelling volgens de manier van Gerben Termignoni.
Rijdt 1:20
Alvast bedankt voor eventuele tips, en als er meer mensen interesse hebben in de testbank binnenkort, laat het dan maar weten, ik geloof dat ze het meest efficient werken met 3 bikes tegelijk.
Groeten,
Kokkie.