rempomp stuk?
rempomp stuk?
heb vandaag proefritje gemaakt met wat minder remvloeistof,helaas ook nu ging de achterrem weer aanlopen,heb nu alle vloeistof eruitlaten lopen,dit is natuurlijk niet de bedoeling hoewel hij met zo weinig vloeistof nog steeds remt.Gerben en ik hebben de remklauw helemaal gekontroleerd en alles schoongemaakt volgens ons mankeert daar niets aan,werkte allemaal goed.denk nu toch dat rempomp stuk is maar volgens kleine jan gaan die nooit stuk.ik denk dat op de een of andere manier de druk niet terug kan waardoor wrijvingswarmte de vloeistof uitzet en weer gaat remmen?iemand een suggestie en misschien een goeie rempomp heeft liggen,gr.kees
0
SREU#0456
You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Re: rempomp stuk?
Hoi Kees, als je de remcilinders hebt schoongemaakt cq gangbaar gemaakt. Dan ligt het probleem wellicht aan de hoofdremcilinder (rempomp zoals jij die noemt). Dit is echter niet zo zeldzaam dat daar problemen kunnen komen. Meestal wordt dit veroozaakt door slecht of achterstallig onderhoud. Het vervangen van de hoofdremcilinder is niet nodig.
Door vuil in de hoofremcilinder komt de zuiger niet geheel meer terug waardoor er druk op de remklauw blijft ontstaan.
Oplossing:
haal de hoofdremcilinder uitelkaar op een SCHONE werkplek. Let op de volgorde (werkpl handboek vanaf 4-35)
Maak alle onderdelen schoon met spiritus (niets anders) . Blaas de openingen evenschoon met perslucht. Controleer de rubberen cupjes op scheuren indien nodig deze vervangen.
Montage: smeer de cupjes in met remcilinderpasta ( verkrijgbaar in elke automaterialen zaak) Zet het binnenwerk weer in elkaar en controleer of de zuiger soepel kan bewegen.
Bij het ontluchten moet je remleiding op de hoofdremcilinder even los houden totdat er alleen maar vloeistof uitkomt. Zet dan de leiding vast en draai de ontluchtingsnippel op de remklauw los en ontlucht de rest zoals je dat al eerder hebt gedaan.
Als je deze klus niet zelf kan doen dan wil ik dat wel voor je doen
suk6
ps: teveel aan remvloeistof kan het nooit zijn!!!
Hoofdremcilinder kit: bestelnummer: 4BP-W0042-50
Door vuil in de hoofremcilinder komt de zuiger niet geheel meer terug waardoor er druk op de remklauw blijft ontstaan.
Oplossing:
haal de hoofdremcilinder uitelkaar op een SCHONE werkplek. Let op de volgorde (werkpl handboek vanaf 4-35)
Maak alle onderdelen schoon met spiritus (niets anders) . Blaas de openingen evenschoon met perslucht. Controleer de rubberen cupjes op scheuren indien nodig deze vervangen.
Montage: smeer de cupjes in met remcilinderpasta ( verkrijgbaar in elke automaterialen zaak) Zet het binnenwerk weer in elkaar en controleer of de zuiger soepel kan bewegen.
Bij het ontluchten moet je remleiding op de hoofdremcilinder even los houden totdat er alleen maar vloeistof uitkomt. Zet dan de leiding vast en draai de ontluchtingsnippel op de remklauw los en ontlucht de rest zoals je dat al eerder hebt gedaan.
Als je deze klus niet zelf kan doen dan wil ik dat wel voor je doen
suk6
ps: teveel aan remvloeistof kan het nooit zijn!!!
Hoofdremcilinder kit: bestelnummer: 4BP-W0042-50
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: rempomp stuk?
Johan ik ga het proberen ,heb hem al los gehaald heb ook de indruk dat hij goed werkt maar ja eerst maar uitelkaar halen en kijken hoe het er uit ziet vanbinnen,bedankt voor je reaktie en als het niet lukt hoor je het nog wel en kunnen we het misschien samen even doen wil wel graag mee as. zondag gr.
0
SREU#0456
You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...