Rook uit de uitlaat

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlexV
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 sep 2016, 13:28
Contacteer:

Rook uit de uitlaat

Bericht door AlexV »

Beste mede star rijders,

Ff een vraagje, heeft iemand ervaring met rook uit de uitlaat na het dicht draaien van de gashandle?
Dus als ik rij en het gas los laat komt er wat blauwe rook uit de uitlaat. Ben er mee op de test bank geweest en hij heeft de juiste benzine/lucht mengverhouding. 73bhp en 149nm.
In dat opzicht alles goed. Daar zeiden ze dat het waarschijn de klepgeleiders iets uitgesleten zijn. Nu de vraag is dat niet wat snel? Er staat 32000 miles op de teller.
Iemand ook zo iets mee gemaakt?
Reparatie kost ongeveer 1800 euries.
Hoor het wel
Gr van Alex
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Rook uit de uitlaat

Bericht door knutselsmurf »

Klepgeleiders vervangen voor gouden, zeker. lekkere prijs, €500 per uur of zo. Zijn hydraulisch, als die uitslijten heeft dat een oorzaak. Als je die oorzaak niet wegneemt gebeurt het bij nieuwe weer.
Ook nog voor een "waarschijnlijke" reparatie. Met dit soort reparatie's heb ik slechte ervaringen, gelukkig niet persoonlijk.
Kleplifters vervangen kan je toch makkelijk zelf?? Staat gewoon in het manuel.!!
Na 120.000 nog steeds geen nieuwe lifters in mijn Roadstar. Bij wie ben je geweest???
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Rook uit de uitlaat

Bericht door Kokkie »

Zie topic "stoppen met roken"

Effe uit mn hoofd, smerig aangekoekte kleppen waarschijnlijk door "lekkende" zuigerveren.

Na vervangen zuigerveren en schoonmaken van kleppen geen last meer van gehad.

Kokkie
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Rook uit de uitlaat

Bericht door knutselsmurf »

Kijk, dat klinkt als een meer voor de hand liggende oorzaak. Heb je de carterventilatie inmiddels van je luchtfilter afgehaald. Ook daar ligt een mogelijke oorzaak van je vervuiling.
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Rook uit de uitlaat

Bericht door Rebel57 »

voordat je begint aan een serieuze sleutelactie, zou ik eerst even wat gaan meten!! Het roken van de uitlaat kan meerdere oorzaken hebben. Compressie verlies door vast zittende zuigerveren, (eenvoudig te meten) of lekkage langs de klepstelen, ook eenvoudig te meten. Echte slijtage van veren en of klepgeleiders staat op de allerlaatste lijst

Ik ben geen member meer, maar men mag me altijd bellen.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
AlexV
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 sep 2016, 13:28
Contacteer:

Re: Rook uit de uitlaat

Bericht door AlexV »

Heren bedankt voor de reacties en tips.
Het enige wat veranderd heb is het luchtfilter en daar ook de carter ontluchting weer in aangebracht, ik zal deze eens verwijderen om te zien of het dan weg is. Bij de orginale filter zit dit toch ook het zelfde?
Pks en koppel zijn goed dan zouden de zuigerveren toch niet versleten of vuil zijn.
Ben bij motorport Rockanje geweestdie gaven aan dat een pakking set al 5 a 600 euries is, iemand een beter adres hiervoor?
Hoor het graag.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Rook uit de uitlaat

Bericht door knutselsmurf »

Vettigheid in je verbrandingscircuit kan rook veroorzaken en met een te hoog olieniveau komt er al gauw veel vettigheid, lees olie e.d in je cilinders. Verbrande olie gaan op termijn je kleppen vervuilen je kleppen. En over welke benodigde pakkingen praat je dan??
Voor de controle van je kleplifters heb je niet echt een pakking-set nodig. En volgens jouw conclusie na de test zou het niet aan je zuigerveren liggen. Eerst goed vaststellen wat er nodig is en 1 ding tegelijk.
Ik zou beginnen met je carterventilatie om te leggen, eenvoudig, zonder kosten en mogelijk de oplossing.
je kan natuurlijk ook kiezen voor een "waarschijnlijke" reparatie bij de motorzaak. Misschien dat er nog een aantal "waarschijnlijke " reparaties gaan volgen.
Gebruikersavatar
AlexV
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 sep 2016, 13:28
Contacteer:

Re: Rook uit de uitlaat

Bericht door AlexV »

Knutsel, waar moet ik die ontluchting dan laten?
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Rook uit de uitlaat

Bericht door knutselsmurf »

Naar onderen. Meeste gaan onder het frame, achter de achterste cilinder voor de accu langs naar beneden. Volg de slang van de tankbeluchting. Die zit voor boven op je tank, onder je dashboard.
Onderzijde frame zit een ring gelast, daarbij in steke en daarna op lengte afknippen.Liefst een beetje schuin, zodat er wat onderdruk ontstaat door de rijwind.
Gebruikersavatar
AlexV
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 sep 2016, 13:28
Contacteer:

Re: Rook uit de uitlaat

Bericht door AlexV »

Heren, ik denk en hoop het euvel gevonden te hebben. Dankzij de tip van knutsel ben ik gaan kijken hoe de carterventilatie zat. Bleek dat ik mn eigen baksel van een luchtfilter verkeerd in elkaar gezet had waardoor de ontluchting geblokkeerd was. Deze kan nu weer ademen.
Morgen ff testen of het weg is.
Hou jullie op de hoogte.
0
Plaats reactie