afmeting buddyzadel

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BasStar
Gast
Reactions: 12
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 apr 2020, 17:31
Locatie: Twente
Contacteer:

afmeting buddyzadel

Bericht door BasStar »

Ik heb het gevoel dat mijn buddy zadel een stuk groter is dan standaard....
Daardoor past het gewone zadel er niet goed op, en heeft de vorige eigenaar het buddyslot behoorlijk uitgeragd waardoor hij niet meer sluit.
De afmeting van mijn buddydeel zijn:
Hoogte is ruim 10cm
breedte achter is ruim 30cm
breedte voor is bijna 20cm en de totale lengte is 37 cm...
Zijn dit de normale maten?
IK hoor het graag!
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: afmeting buddyzadel

Bericht door knutselsmurf »

Ik kan op de foto al zien dat je buddy seat groter is als normaal. Ik weet niet wat ze met je rijderszadel gedaan hebben, maar dat is volgens mij nog steeds de belangrijkste van de twee. Ook qua sluiting moet je eigen zadel wel goed passen. Maar zo op afstand kan ik er eigenlijk niet veel concreets over zeggen. En cm zegt me niet zo veel, ik moet het zien.
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3754
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: afmeting buddyzadel

Bericht door Kokkie »

Haal het buddyzadel er eens af en kijk dan eens of je zadel dan wel goed past...

Zadel erop en af gaat wel vaker wat lastiger bij Wildstar.
Een flinke tik op de voorkant van het zadel, icm gelijktijdig draaien aan de sleutel wil nog wel eens helpen om 'm eraf te krijgen.

Alstie eraf is, kijk dan eens of het mechanisme op de motor nog soepel werkt, dan weet je in ieder geval dat het daar wellicht wel of niet aan ligt.

Doe eens een foto van dat uitgeragde slot...misschien kunnen we daaraan wat zien.

Kokkie
0
Gebruikersavatar
BasStar
Gast
Reactions: 12
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 apr 2020, 17:31
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: afmeting buddyzadel

Bericht door BasStar »

Afbeelding
0
Gebruikersavatar
BasStar
Gast
Reactions: 12
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 apr 2020, 17:31
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: afmeting buddyzadel

Bericht door BasStar »

de sluiting ging vanmorgen nog wel via het contactslot, maar werkt nu ook niet meer.
Ook het sluiten is ermee gestopt....
0
Gebruikersavatar
BasStar
Gast
Reactions: 12
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 apr 2020, 17:31
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: afmeting buddyzadel

Bericht door BasStar »

wanneer het voorste deel op de motor zit, krijg het de buddy niet meer op de motor.
en wanneer de buddy er al op zit, wil het voorste deel niet meer in de achterste beugel waar die in moet schuiven.
Is de kabel te smeren of moet ik daar iets anders mee doen?...het mechanisme werkt nu niet meer waardoor het zadel niet sluit.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: afmeting buddyzadel

Bericht door knutselsmurf »

Heeft wel aandacht nodig, Bas. Maar er is niets aan veranderd, maar doordat je buddy zadel groter is geworden heeft je eigen zadel te veel spanning in het slot. Dat geeft ook weer extra slijtage in je contactslot, omdat de bediening van je zadel met de sleutel moet gebeuren.
Ik zou het hele traject eens uitbouwen en goed inspecteren/repareren. En ja, je woont niet om de hoek anders had ik er wel even naar gekeken,. Ga je de buddy ook gebruiken, dus ga je met een passagier rijden??
Gebruikersavatar
BasStar
Gast
Reactions: 12
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 apr 2020, 17:31
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: afmeting buddyzadel

Bericht door BasStar »

klopt, mijn zoon gaat graag mee op de motor, dus de buddy is een must..haha.
Mocht ik het niet voor elkaar krijgen, dan neem ik contact met je op......is wel een mooi ritje en heb nog wel een paar vragen.
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3754
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: afmeting buddyzadel

Bericht door Kokkie »

Schroef even dat mechanisme er uit.
Goed schoonmaken, wd-40, en kijken of de kabel vanaf je contactslot naar het zadelslot overal "vrij" langsloopt.
Binnenkabel ook ff lekker inspuiten.
Kijk dan, met gedemonteerd zadel-slot-mechanisme, nog eens of het zo zwaar gaat om te bedienen.

Ik begreep nog niet helemaal van je of het slot het wel of niet doet zonder buddy-seat.

En... ondertussen misschien hier op het forum alvast even vragen of iemand een originele buddyseat kan missen om het uit te proberen/kopen.

Succes...

Kokkie
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: afmeting buddyzadel

Bericht door knutselsmurf »

Hier altijd welkom en op de meeste vragen over de Wild/Roadstar heb ik wel een antwoord. Ik heb zelf geen origineel buddyzitje meer, maar ik rijd maandag even naar Jaap, Wolvega. Dar neem ik er wel even een mee, kan er gemeten worden!!
Plaats reactie