Start probleem Wildstar Johan
Re: Start probleem
En als de stator/dynamo kapot is dan is dat wellicht ook te zien aan de naald van de snelheidsmeter. Als tijdens het rijden die naald soms ineens helemaal naar 0 slaat en nog meer van die ongecontroleerde bewegingen maakt dan klopt er hoogstwaarschijnlijk iets niet aan de dynamo. (heb ik ook een keer meegemaakt)
0
- Bor(is) de Wolf -
SREU#0126
SREU#0126
Re: Start probleem
Niks gemerkt aan de snelheidsmeter. Alles normaal. Ondertussen andere accu besteld.
Re: Start probleem
Idd gokken is dokken. Maar de accu is ondertussen een jaar of 4. Heb m nog is een nacht opgeladen heeft 13v nu, maar nog altijd het zelfde. Zal dus toch niet aan de dynamo liggen denk ik. Ga mijn mast nog is controleren. Mss ligt daar het probleem. En ik kan alleen volt meten en niet de Ampere dus
Re: Start probleem
Ik heb wel een keer gehad dat er een stekkertje los zat die bevindt zich onder het zadel aan de rand van de tank. Bij mij is die groen. Toen ik die checkte en aanduwde, toen deed die het weer....proberen waard wellicht
0
Re: Start probleem
Groene stekker onder je tank is die van de tanksensor. Al knip je die er af, moet hij nog steeds starten. Dit heeft een andere oorzaak. Na de accu komt het startrelais aan de beurt, daar zit een 30 amp zekering in. En een reserve, soms.
En als die goed is kan ook je startrelais zelf de geest gegeven hebben. Dit kun je testen door die kort te sluiten. Men nemen een punttang, daarin een stalen spijker( Moet de startstroom door kunnen laten) en drukken die op de beide aansluitpunten van het startrelais. Dan moet hij met een nieuwe accu, ondanks de eventuele slechte dynamo toch starten.
Rode lijn is de spijker. Startrelais zit achter het linker deksel, net achter de zekeringkast. Op de twee messing punten zitten twee kabels, een rode vanaf je accu en een zwarte naar je startmotor, bevestigd met twee boutjes. De spijker op de twee boutjes drukken. Niet schrikken, kan flink vonken!!
Mocht die het zijn, ik heb startrelais op voorraad.
SUCCES!!
Waar woon je Johan??
En als die goed is kan ook je startrelais zelf de geest gegeven hebben. Dit kun je testen door die kort te sluiten. Men nemen een punttang, daarin een stalen spijker( Moet de startstroom door kunnen laten) en drukken die op de beide aansluitpunten van het startrelais. Dan moet hij met een nieuwe accu, ondanks de eventuele slechte dynamo toch starten.
Rode lijn is de spijker. Startrelais zit achter het linker deksel, net achter de zekeringkast. Op de twee messing punten zitten twee kabels, een rode vanaf je accu en een zwarte naar je startmotor, bevestigd met twee boutjes. De spijker op de twee boutjes drukken. Niet schrikken, kan flink vonken!!
Mocht die het zijn, ik heb startrelais op voorraad.
SUCCES!!
Waar woon je Johan??