Tank Beluchtings problemen!!

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilco
Gast
Reactions:

Tank Beluchtings problemen!!

Bericht door Wilco »

Sinds Twee weken heb ik opeens een tank beluchtings probleem!!
Eind vorige week stopte mijn Star opeens met lopen !!???
Na wat nadenken schoot het vacuum probleem tebinnen, en opende ik mijn tankdop!!
En ja hoor, ik moest zelfs behoorlijk trekken om de dop van de tank af te krijgen!!

Nu hadden wij enkele dagen later de Zeeland rit van The Lions.
Dus ben ik gaan rijden met mijn reserve sleutel in de tankdop, en iedere paar km, opende ik even mijn tankdop zodat er geen vacuum kon ontstaan!!
Uiteraard leverde dit vragen op van degene die rond mij reden, en uiteindelijk trok iemand het beluchtingsslangetje los achter de zijdeksel waar je zekeringen zitten!!
Daar zit blijkbaar een kunstof behuizinkje waarin de beruchte terugslagklep zich bevind!!

Eind goed , al goed,......... zou je denken!!

Die dag dus idd nergens meer last van gehad, en van de week ben ik ook dagelijks naar mijn werk gereden zonder problemen!!
Gisterenochtend ( Zaterdag) kom ik echter bij mijn Star, en tot mijn afgrijzen zie ik een deuk rechts bovenop de tank.
Ik open onmiddeljk mijn tankdop, en ja hoor..... weer zat die nogal vast, vanwege een bijna vacuum gezogen tank!!!!!
Gelukkig sprong de deuk grotendeels terug toen ik de tankdop eraf haalde, maar er zit nog steeds een deuk in de tank!!

Maar hoe zou dat nu kunnen, maanden lang dagelijks rijden en niets aan de hand , en nu opeens dit!!!!!
Bovendien is het slangetje losgetrokken ...????

Hopelijk heeft iemand een tip!!??

Grtzzz,
Wilco.
Gebruikersavatar
Harry
Member
Reactions: 3
Berichten: 374
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:01
Contacteer:

Re: Tank Beluchtings problemen!!

Bericht door Harry »

Wilco,
Ik heb hetzelfde probleem gehad, ook een deuk in de tank..
Wat je kan doen: Het teller-paneel op je tank losschroeven en voorzichtig wegklappen. Daaronder zit de aansluiting en slang voor de beluchting van de tank. Die slang loopt onder de tank door tot naast de accubak. Controleer of die niet verstopt zit. Ik heb het terugslagklepje en laatste eind slang losgehaald en schoongemaakt onder de kraan.
De deuk heb ik er vrijwel geheel uitgetrokken met een ontstopper die ik ooit in Frankrijk had gekocht. Ziet er uit als een soort fietspompje op een grote rubberen voet. Met een beetje beleid lukt dat heel aardig..

groet Harry
0
Make my day!!

SREU#0133
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Tank Beluchtings problemen!!

Bericht door Stosh »

Hoi Wilco, je schrijft dat het slangetje is losgetrokken achter het linker zijkapje. Het kan natuurlijk ook zijn dat de slang onder je tank ergens klem zit of dichtgedrukt wordt! Heb je de tank onlangs gedemonteerd?
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Wilco
Gast
Reactions:

Re: Tank Beluchtings problemen!!

Bericht door Wilco »

Ik heb daarnet het instrumenten paneel verwijderd.
De slang van de beluchtingsnippel afgehaald, en gechecked.
Slang zit nergens klem en is door te blazen!!
Maar de nippel zelf, die op de tank zit....??
Daar heb ik een fietspomp opgezet, en geprobeerd hem door te blazen, zit potdicht !!
Ook met een héél dun stukje ijzerdraad kom je er niet doorheen!!
Zoals eerder aangegeven, wanneer je je tank hebt laten spuiten o.i.d. okay, dan snap ik dat er iets in kan zitten, maar ik heb niets gedaan,. behalve tanken en rijden !!

Wie het weet, mag het zeggen!! :huh:

Grtzzz,
Wilco.
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Tank Beluchtings problemen!!

Bericht door Stosh »

Maar je tank is wel gespoten en ook verchroomd! Je hebt het wel niet zelf gedaan, maar hoelang is dat geleden?!?
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Wilco
Gast
Reactions:

Re: Tank Beluchtings problemen!!

Bericht door Wilco »

Tank is niet gespoten, ja, in de fabriek, maar daarna niet meer!!
Ook is hij niet verchroomd, dat is nl. geplakt!!
Bovendien, zeg nu zelf, na een paar jaar zou het best kunnen dat "opeens" dat terugslagklepje dichtzit !!
Maar dat zomaar opeens "spontaan" die nippel op de tank dichtgaat??
Héél apart!!
Maar wat ik nog véél erger vind: hoe krijg je hem weer open!!??
Want ik durf nu niet meer te gaan rijden, omdat ik als de dood ben dat dat hele kleine deukje dat er nu in mijn tank zit , straks opeens een
HEEL GROTE DEUK is!!
Zijn er niet gewoon "ouderwetse" tankdoppen te koop??
Vroeger zat er altijd een beluchtingsgaatje in de tankdop, dan heb je dit soort geneuzel niet !!

Grtzzz,
Wilco.
Gebruikersavatar
Adje
Gast
Reactions: 2
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:02
Contacteer:

Re: Tank Beluchtings problemen!!

Bericht door Adje »

Heb dit probleem ook gehad, zie topic tank zuigt iets vacium.
Met veel geduld en met een dun ijzerdradje vrotten.
En met de tankdop los en de compresser op de nippel en door bazen maar.
En het laatste wat ik nog gedaan heb is de tankdop goed ingespoten met wd 40 en met de compresser goed schoon spuiten.
Dat terugslagklepje onder de accu natuurlijk als eerste verwijderd.
hopelijk heb je er iets aan.
0
SREU#0139
Afbeelding

"The Jazz"
Gebruikersavatar
Adje
Gast
Reactions: 2
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:02
Contacteer:

Re: Tank Beluchtings problemen!!

Bericht door Adje »

0
SREU#0139
Afbeelding

"The Jazz"
Gebruikersavatar
Wilco
Gast
Reactions:

Re: Tank Beluchtings problemen!!

Bericht door Wilco »

Ik heb geen compressor in de buurt, dus ik heb het met een fietspomp geprobeerd!!
Ook heb ik WD 40 gebruikt, en ik heb ongeveer 40 minuten met een klein paper-clipje zitten poeren in dat nippeltje !!
Ik heb het zelfs nog andersom geprobeerd: met mijn mond op de tankopening, en blazen maar.
In de hoop natuurlijk dat ik lucht hoorde ontsnappen via het nippel, maar helaas!! :kweenie:

Ik zal wel eens kijken of de luchtslang op mijn werk erop kan, die gaat tot 20 Bar ofzo!!!

Grtzzz,
Wilco.
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Tank Beluchtings problemen!!

Bericht door Kleine jan »

Er zijn meerdere oorzaken mogelijk :bloos: ,kom maar eens langs en ik zal het probleem verhelpen. Zo als ik dit al bij meerdere motoren heb gedaan :24: :24: :24: :24: :24: :24: :24: :24:
:24: :24:
0
Kleine Jan & Petra
Plaats reactie