RDW klaar maken van de Blauwe.

Met verslagen van de technische avonturen van "onze" Knutselsmurf Leon
Gebruikersavatar
Wolf
WSFH-Support
Reactions: 50
Berichten: 711
Lid geworden op: 15 jan 2008, 23:33
Contacteer:

Re: RDW klaar maken van de Blauwe.

Bericht door Wolf »

Leon, SUCCES met alle werkzaamheden!!
0
- Bor(is) de Wolf -
SREU#0126
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: RDW klaar maken van de Blauwe.

Bericht door knutselsmurf »

We gaan weer verder. Alle overige klussen klaar dus in alle rust verder met de Blauwe. Vandaag de interne gashendel passend gemaakt.
Afbeelding
Rechts de oude handgreep, RDW afgekeurd, is te scherp. Links de nieuwe.
Moest wat afgezaagd, een mooie blauwe einddop op gezet en passend gemaakt op de interne gashendel. Daarboven ligt de volgende klus, stadslicht in mijn koplamp maken.
Afbeelding
Links, het zwarte deel moet meedraaien en rechts, het grijze deel is het vaste deel van het stuur.

Afbeelding
En dat paste verrassend goed!!
De spiegels zijn natuurlijk echte RDW spiegels, die worden straks weer vervangen door de mooie ,kleine spiegels.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: RDW klaar maken van de Blauwe.

Bericht door knutselsmurf »

We gaan weer verder. Script gelezen van de RDW, dus weer meespelen met het RDW toneelstuk.
Afbeelding
Afbeelding
Stadslicht ingebouwd in de koplamp.
Afbeelding
Ook de Xenon uitgebouwd, er komt LED in. De hoogfrequente spanning van de Xenon gaf soms storing op de elektronica van knipperlicht-automaat.
Verder de uitlaten aangepast. Ik had daar halve maantjes ingelast om de uitlaatgassen en dus de aanslag van mij achterwiel af te houden.
Afbeelding

Maar daarmee gaan ook de Db's naar links. En daar staat straks de Db-meter voor de statische meting.

Afbeelding
Dus nu er pijpjes ingelast, zodat alles rechtstreeks naar het wegdek gaat, dus ook het geluid. Baat het niet, dan schaadt het niet. Na de goedkeuring(??) gaan ze er weer af, ziet er niet uit.
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: RDW klaar maken van de Blauwe.

Bericht door Reef »

Vind je die pijpjes niet mooi Leon ;)
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: RDW klaar maken van de Blauwe.

Bericht door knutselsmurf »

Nee, die gaan er echt af na goedkeuring.!!
Gebruikersavatar
Slagûr
WSFH-Support
Reactions: 81
Berichten: 572
Lid geworden op: 20 feb 2010, 22:23
Contacteer:

Re: RDW klaar maken van de Blauwe.

Bericht door Slagûr »

Petje af voor jouw geduld en blijvende positivietijd.
Succes ermee!
0
Afbeelding

SREU#0691 LEO.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: RDW klaar maken van de Blauwe.

Bericht door knutselsmurf »

En ik had ook een mooie kentekenplaat houder/achterlicht.
Afbeelding
Maar omdat de kentekenverlichting iets te dicht op de plaat zit geeft dat weer problemen.Ze kunnen het nummer dan niet goed lezen, ook niet zonder bril.Gaat men in Lelystad niet goedkeuren.
Afbeelding
Dus nu ziet hij er zo uit.
Dacht hem te kunnen aanpassen, maar.....
Afbeelding
De mallen voor een nieuwe zijn al klaar.
Iets meer werk, maar geen gezeik meer in de toekomst.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: RDW klaar maken van de Blauwe.

Bericht door knutselsmurf »

Vandaag, lekker weer, dus tijd voor een Db meting. Uitlaten waren voor mijn gevoel klaar voor de test. Dus eerst de Blauwe gestart, althans geprobeerd. Die had daar nog wel enige moeite mee, staat al een jaar stil.
Daarna de testopstelling klaar gezet, volgens de regels van de RDW. Db meter nog even gekalibreerd en gestart. Even warm gedraaid en (illegaal) een stukje gereden.
Motor op zijn plek, meter aangezet en op "hold"gezet. Dan onthoud hij de hoogste meting.
En hoger kreeg ik hem niet!!
Afbeelding
Dat wekt vertrouwen.
Is nog geen garantie, RDW heeft andere apparatuur en doet ook nog een dynamische meting. Maar ik mag 106 Db hebben, dus de uitlaten zijn klaar voor mij. :24: :24:
Gebruikersavatar
Joop
Member
Reactions: 63
Berichten: 1303
Lid geworden op: 08 feb 2008, 19:27
Contacteer:

Re: RDW klaar maken van de Blauwe.

Bericht door Joop »

Petje af maar weer!!! :top:
0
Afbeelding

SREU#0150
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: RDW klaar maken van de Blauwe.

Bericht door knutselsmurf »

In de aanloop naar de keuring ook de details aandacht gegeven. Mijn accu staat in een mooie accubak en wordt aan de bovenzijde afgesloten door mijn eigen 95 kilo. Maar de wetgeving spreekt over bevestiging dus daar maar gevolg aan gegeven. Je krijgt uiteindelijk voor €379 een tweede kans voor de eerste indruk. Dus alles voor een goede eerste indruk. Ook meteen de overige elektra even netjes "opgeruimd".

Met zadel.

Zonder zadel, afdekplaat met touwtje??

Aan het touwtje de aansluiting voor de druppellader.

Onder de afdekplaat de accu, alle componenten zitten onder de kunststof kap.

Schakelaartje is van de blauwe verlichting in de voorste frame buis.
Daar ligt ook een USB aansluiting om de telefoon en navigatie te laden.
De dikke zwarte slang is de beluchting van het olie reservoir, loopt naar de achterste cilinder. Daar gaan dan de oliedampen naar toe.
De dunne is de beluchting van de tank.
De bruine slang op de voorgrond is de carterventilatie. Komt van de achterste cilinder. Maar voor de keuring mag dat zo niet, moet aangesloten worden op je luchtinlaat om de gassen te verbranden. Dat wordt de volgende aanpassing.
Plaats reactie