plaats weerstand LED verlichting

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door Ouweruiter »

Leon, Ik heb nog even jouw suggestie uitgeprobeerd m.b.t het stadslicht, maar ik zie geen enkele verandering wanneer ik de voorrem in knijp. Zowel alleen het stadslicht als stadslicht tezamen met dimlicht geven geen verandering in intensiteit. Ik heb ook nog zonder licht de voor- en de achterrem tegelijk in geknepen en vervolgens de achterrem alleen los gelaten, maar dan heb ik hetzelfde effect: eerst normaal brandend remlicht en vervolgens zwak brandend als de achterrem los is en ik de voorrem nog heb in geknepen.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door knutselsmurf »

En als je de het stadslicht lampje er uit haalt, zou dat verschil maken??
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door Ouweruiter »

Had ik ook nog aan gedacht en moet ik uitproberen als ik thuis ben. Zit nu weer op m'n werk.
0
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door Ouweruiter »

Leon, nog even jouw suggestie geprobeerd, maar het effect blijft hetzelfde! Het is op zich allemaal niet zo heel spannend, want de remlicht aan de achterrem reageert normaal en ik ben in de gewoonte om ze allebei te gebruiken en dan vaak alleen de achterrem. Aan de andere kant is constant met licht aan rijden ook niet geheel overbodig, want je zult ze de kost moeten geven die als een blinde malloot achter het stuur van een auto zitten en alleen maar met zichzelf bezig zijn. Dan is een extra lampje om te laten zien dat jij er ook nog bent, niet zo heel erg. Of wat?
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door knutselsmurf »

Geen ramp, natuurlijk, maar dit soort situaties zetten mij wel aan het denken. En ik houd van oplossingen, wil graag alles weten. Dus ik ga dit topic nog eens lezen en het schema erbij pakken.
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door Ouweruiter »

Ik denk er net zo over, alleen hierin moet ik m’n meerdere erkennen! De kennis en ingeniositeit houdt een keer ergens op en dat is voor mij hier. Ben overigens wel benieuwd of jij nog een spitsvondige geste uit een hoge hoed kunt toveren! Tot die tijd denk ik dat het wel prima is,...maar ik had het graag anders gezien.
0
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door Ouweruiter »

Leon, ik heb een mogelijk euvel ontdekt! Ik was net bezig met het verplaatsen van het Spyball alarm naar een voor mij geschiktere plek, zie ik een kabeltje in dat circus wat enigszins kaal leek. De isolatie was inderdaad deels weg en met gedeeltelijk wegstrippen van e.e.a zag ik dat het bewuste kabeltje gecorrodeerd was tot de aansluiting aan de bestaande kabelboom. Brak ook meteen af! Zo te zien gaat het om de massa-aansluiting, want hij zat aan de zwarte kabel die richting de stekker van het achterlicht etc. gaat. Ik heb op een gegeven moment alle stekkers van het alarm losgetrokken en gekeken of-ie het nog doet, maar alles werkt behalve het starten. Dat doet-ie niet. Ik wil eigenlijk die zooi er tussenvandaan hebben en de normale situatie herstellen, maar ik vermoed dat dat nog niet gaat meevallen. Er zi een behoorlijke bos draad aan het alarm. Weet jij of er van de fabriek af een startonderbreking op zat.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door knutselsmurf »

De Spyball is een alarm af fabriek. Die "regelt" ook de startonderbreking. Is niet zo moeilijk. Op het schema wat je hebt ontvangen staan alle draden op van het alarm, allemaal zwart. Kastje alarm is nr 31.De Free-push schakelaar, nr 53 wordt onderbroken door het alarm. Die onderbreking opheffen, dus weer herstellen geeft de oplossing voor het wel starten. Voor de rest een zwarte naar een ongeschakelde plus, naar rood , nr 2, de voeding van het alarm en twee kabels naar je knipperlichten, dus naar groen en bruin.
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door Ouweruiter »

Een schema heb ik er niet bij. Ik ben de derde eigenaar en heb wel het certificaat van het alarm erbij. Is inderdaad een hele bos zwart!
0
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door Ouweruiter »

Of bedoel je het schema wat je me gemaild hebt??
0
Plaats reactie