Oververhit???

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joep
Gast
Reactions:

Oververhit???

Bericht door Joep »

dag allen,
ik zit met een probleem met mijn net aangeschafte wildstar:
Als ik bijvoorbeeld in de file sta, en hij wordt lekker warm bij een buitentemperatuur van ongeveer 25 graden (zonder dat ik verder gas geef ofzo) gaat hij vreselijk beroerd stationair lopen (vaak op 1 cylinder) en kost het me moeite om hem weer op toeren te brengen.
Hij lijkt nogal te gaan tokkelen.
Mijn eerste vermoeden was, dat hij misschien te rijk staat, maar ik ben bang dat er iets anders aan de hand is... :nopompom:
Ik heb de brandstofpomp verwijderd, aangezien deze defect was, dus rij nu zonder.
Verder staat de pilotscrew op 3,5 (ingesteld op de bank) , standaard luchtfilter zonder rubberen buis, originele uitlaat met verwijderde einddempers, en dynojet kit.

wordt er niet blij van ...:-(

ik hoor graag of er mensen zijn die dezelfde ervaringen hebben...alvast dank!!
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Oververhit???

Bericht door Rebel57 »

Te rijk staan daar geloof ik niet direct in. Ik denk dat hij juist te arm staat. Het eerste zou ik de gasnaald iets minder diep zetten. Ik zeg dit omdat je schreef dat hij beroerd stationair loopt als de warm is.
Ook kun je eventueel de Pilotschroef een halve slag verder uitdraaien, niet meer dan dat.
gr Rebel57
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joep
Gast
Reactions:

Re: Oververhit???

Bericht door Joep »

dank Rebel!!
Ik heb nu het kunststof filtertje in de carb verwijderd voor een betere doorloop ivm met ontbreken van de brandstofpomp, en ook de pilot screw op 4 slagen gezet ipv 3,5.
gasnaald ga ik ook nog doen.
wordt vervolgd...
Gebruikersavatar
Joep
Gast
Reactions:

Re: Oververhit???

Bericht door Joep »

Dag heren,

nog steeds problemen met een warme motor helaas.
het lijkt heel erg op een ontstekingsprobleem, aangezien hij bij stationair heel duidelijk op 1 cylinder gaat lopen bij een warme motor.
Als ik ook maar iets gas bij geef, dan pakt hij weer 2 cylinders.
Hij ploft ook veel, en stort soms helemaal in als ik weer gas bijgeef tijdens de problemen.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat hij niet te arm staat.
  • tankontluchting gecheckt, en de terugslagklep ertussenuit gehaald.
    kleine filtertje op carb verwijderd
    Bobines doorgemeten, lijken ok.
    voor de zekerheid extra alu hitteschildje onder bobines geplaatst, maar maakt dus niet uit.
    bougiedoppen doorgemeten, lijken ok.
    kabels doorgemeten, lijken ok.
    nieuwe bougies besteld, dinsdag monteren, maar kan me niet voorstellen dat er 2 tegelijk kuren hebben.
morgen ga ik even checken of hij vonkt zodra de problemen beginnen.
jullie nog suggesties???
welke componenten kunnen nog meer storing geven bij een warme motor??

alvast dank..!!
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Oververhit???

Bericht door knutselsmurf »

Joep, heb jij je AIS verwijderd? Controleer even of je afsluitplug goed afsluit. Daar zou mogelijk een vacuumlek kunnen ontstaan. Ik vind het zo vreemd dat het hier 1 cilinder betreft, carb bedient beide cilinders. En in het hele verhaal plotseling een onbegrijpelijke elektrische storing komt ook zelden voor.
Gebruikersavatar
Staffy
Member
Reactions: 48
Berichten: 1638
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:45

Re: Oververhit???

Bericht door Staffy »

Stan, lijkt dit niet hetzelfde als bij mijn Bike ?

Toen heb jij ook alles gecontroleerd...uitgesloten en toen bleekt het niet meer te zijn dan valse lucht aanzuigen bij ..... weet ik hoe dat ding heet...
Zou dit t zelfde kunnen zijn Stan?
0
Staffy

Afbeelding

Old soldiers never die, they just fade away.
Gebruikersavatar
Bikkel
Gast
Reactions: 1
Berichten: 1728
Lid geworden op: 03 jan 2008, 19:49
Contacteer:

Re: Oververhit???

Bericht door Bikkel »

Ik weet nog dat ik het bij vochtig weer had. Een bobine die lek was was de oorzaak, normaal liep hij goed, maar bij een beetje vochtigheid ging hij oo 1 cilinder lopen.
0
SREU #0004

Afbeelding
Leef nu, je bent langer dood dan levend.
Gebruikersavatar
Leen
Gast
Reactions:

Re: Oververhit???

Bericht door Leen »

Dat probleem heb ik ook eens gehad, toen ik nog een W* bezat, een van de bobines was aan het klote deze vervangen en het probleem was opgelost.
Gebruikersavatar
Joep
Gast
Reactions:

Re: Oververhit???

Bericht door Joep »

knutselsmurf schreef: 01 sep 2018, 23:17 Joep, heb jij je AIS verwijderd? Controleer even of je afsluitplug goed afsluit. Daar zou mogelijk een vacuumlek kunnen ontstaan. Ik vind het zo vreemd dat het hier 1 cilinder betreft, carb bedient beide cilinders. En in het hele verhaal plotseling een onbegrijpelijke elektrische storing komt ook zelden voor.
AIS zit er nog op...

Ik snap het ook niet. Vanmorgen pilot screw op 2,5 gezet ipv 3,5, en het lijkt duidelijk erger.
Dus alleen bij stationair soms een stuk of 6-8 slagen op 1 cylinder, en dat dan soms wel, soms niet. Motor hoeft niet superwarm te zijn, maar bij de eerste 10 minuten rijden heb ik geen problemen.
Het enige wat ik dus nog niet aangepast heb aan de de carb, is de needle valve. Zou dat het kunnen zijn dat hij daardoor bij laag vacuum nét te weinig brandstof krijgt bij laag toerental??

bobines allebei nagenoeg dezelfde weerstand gemeten, dan moeten ze toch goed zijn?
Gebruikersavatar
Joep
Gast
Reactions:

Re: Oververhit???

Bericht door Joep »

Leen schreef: 02 sep 2018, 17:51 Dat probleem heb ik ook eens gehad, toen ik nog een W* bezat, een van de bobines was aan het klote deze vervangen en het probleem was opgelost.
dus jij had ook alleen bij stationair dat er 1 cylinder mee stopte? of ook bij hoger toerental?
en ook weerstand gemeten van de bobines?
Plaats reactie