Banden voor standaard fiets

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wpee
Gast
Reactions:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door wpee »

En hoe zijn de banden bij nat wegdek?

Mijn achterband is nu bijna weg (tot op slijtnokje), bij nat wegdek heb ik het idee dat ik soms glij. Ik denk door de lange slag klappen van het blok. Bij droog weer leg ik hem op het floorboard zo te zeggen, met de oren door het gras zeggen ze hier :), geen probleem. Misschien heb ik gewoon te weing vertrouwen maar ik wil op mijn eigen fiets niet uitproberen hoe ver ik kan gaan om het zomaar te zeggen.
Van de zomer had ik op een (edit) NAT recht stuk weg gewoon een powerslide in de 2. Met een standaard W* dus. Ik wist niet hoe snel ik van het gas ging.

Cupping is normaal, had ik op mijn Shadow VT 750 ACE ook, en niet een beetje. Daarmee remde ik hard de bocht in tot halverwege. met de W* heb ik het ook heel erg, Tsja is ook zwaarder aan de voorzijde dus de relatief snelle bochten vreten dan ook aan de banden. Je kunt er niets tegen doen. Hooguit een keer een ander merk proberen. Mijn voorband is ook "driekhoekerig" afgesleten, met name linkerzijde ja. Raar maar bijna iedereen heeft het links erger dan rechts. Denk dat het komt door de rotondes en door de linkerbochten die je sneller durt te nemen omdat ze ruimer zijn (je rijdt aan de buitenkant van de bocht immers).
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door Rebel57 »

Banden zijn er in vele soorten, maar ga niet zomaar op de Looks af !! De Wildstar is een zware motor waarbij ook zware eisen aan de soort band horen. Te noemen zijn bv de gewichtsklasse en de juiste bandenspanning. Helaas rijden er heel wat fans op hun Star rond waarbij de bandenspanning niet klopt. Dit betekend vaak onnodige extra slijtage en een onvoorspelbaar weggedrag. Wil je een bredere achterband monteren, dan doe je dat meestal voor de Looks en niet om het weggedrag te verbeteren. De door Yamaha geadviseerde band is er een die door hen uitvoerig zijn getest onder diverse omstandigheden. Als je toch iets anders wilt proberen, let dan heel goed op de specificaties (zie uitleg op de technischepagina van onze site)

Ben je van mening dat je motor toch een wat onzeker weggedrag heeft, controleer dan ook eens de vering en eventuele speling op de voorvork en achterbrug. Zelf heb ik een iets dikkere voorvorkolie erin gedaan, wat een beter weggedrag opleverde.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bartman
Member
Reactions: 108
Berichten: 1199
Lid geworden op: 13 jan 2008, 14:45
Contacteer:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door Bartman »

Wim,
White walls schoonmaken een probleem??
Een heel goed middel hiervoor is Cetamet W15.
Komt weg bij Epenhuysen Chemie NV Kilkade 2-6 3316BC Dordtrecht
telefoon 078-6550550 10ltr kost 18,50 euro en dan nog 1 op 5 verdunnen
Je hebt dan voor de rest van je leven genoeg.
0
Groeten Bartman.
Drive wise - drive Wildstar.

SREU#0222
Afbeelding
Gebruikersavatar
bikerwim
Gast
Reactions:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door bikerwim »

bartman schreef:Wim,
White walls schoonmaken een probleem??
Een heel goed middel hiervoor is Cetamet W15.
Komt weg bij Epenhuysen Chemie NV Kilkade 2-6 3316BC Dordtrecht
telefoon 078-6550550 10ltr kost 18,50 euro en dan nog 1 op 5 verdunnen
Je hebt dan voor de rest van je leven genoeg.
Bedankt bart ik zit met hetzelfde probleem dank voor de tip. :top:

Misschien een idee om hiervoor een aparte link bijv schoonmaaktios wildstar ( is geen technische gedeelte) maar eenieder is misschien
wel drukker met poetsen dan sleutelen. Ik heb in de afgelopen tijd veel schoonmaak tips voor bij zien komen en als ik ze nodig heb moet ik ze opspeuren. Misschien is een linkje makkelijk.
Gebruikersavatar
Grote Wim
Gast
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door Grote Wim »

Gebruik al jaren de Dunlop White-Wall banden.
Die van mij blijven wel mooi wit hoe kan dat dan Wim.
Ik denk een kwestie van bij houden.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
Jan-kleinjan
Gast
Reactions: 0
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:49
Contacteer:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door Jan-kleinjan »

Big Beaver schreef:Ik heb sinds kort White Wall Dunlop onder mijn fiets, kan dus niets zeggen over de levensduur.

Een ding kan ik wel vertellen, dat White Wall van Dunlop is KLOTE, diplomatiek en zachtjes uitgedrukt.

Ik heb van alles geprobeerd, inclusief de meest dure troep die motoport mij adviseert, naadje!
Er lopen bruine sporen vanaf de velg richting zwart van de band.
Vim tegenwoordig heet dat anders, groene zeep, spul van Lidl, spul van Wibra, origineel banden reinigingsspul,
en dat van het advies van Motoport, nada niets helpt.

Dus mocht je White Wall willen om de White Wall, KOOP g e e n d u n l op , N I E T D O E N!
Dunlop zwijgt in ALLE TALEN, nadat ik ze hierop heb aangesproken.

Sorry, moest het even kwijt, doe je voordeel ermee
al jaren dunlop white wall erop en nooit geen problemen er mee gehad,makkelijk schoon te maken zelfs,heb er nu een metzeler voorop,deze is moeilijker schoon te maken,maar iets harder boenen en deze is ook schoon
de bruine strepen bij jou kan roest zijn wat uit de binnenkant van je velg komt en dat is moeilijk te verwijderen
0
GROET'N UUT VENNE
jankleinjan@caiway.nl
Gebruikersavatar
wpee
Gast
Reactions:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door wpee »

Het worden Metzelers Marathon 880 (black wall)
Standaard maten
Morgen gaan ze erop.

Kijken hoe ze bevallen....


gr Wim
Gebruikersavatar
Kuper
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 jan 2008, 12:05
Contacteer:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door Kuper »

wpee schreef:Het worden Metzelers Marathon 880 (black wall)
Standaard maten
Morgen gaan ze erop.

Kijken hoe ze bevallen....


gr Wim
Zou graag van je willen horen hoe ze bevallen na een tijdje, heb al 3 paar WW van Dunlop versleten maar die gaan maar 12.000 km mee gemiddeld. Schoonmaken van de WW doe ik met wasbenzine en dat gaat super moet ik zeggen.
De banden zijn nu nog redelijk maar ik ga zekers de Metzelers WW aanschaffen maar het zou leuk zijn wanneer ik weet of ze goed bevallen en hoeveel km ze mee gaan gemiddeld.
0
"The Iron Horse"

WSFH SREU#0118
Gebruikersavatar
wpee
Gast
Reactions:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door wpee »

Hoi

Ik rij de winter door, niet zo veel, boven de 3 graden zonder pekel en droog dan wil ik wel een uurtje rijden op zondag.
Ze gaan langer mee dan de Bridgestones zegt men, ze zijn harder. In het droge wil ik best door de bocht, dus dat test ik wel even voor je. Ik ben zelf meer benieuwd naar nat wegdek, waar het met hardere banden dus ook wat gladder kan aanvoelen.
De huidige banden zijn achter plat en voor driehoekig, dus nieuwe banden rijden altijd beter. Maar qua levensduur moet het beter zijn, de huidige zijn ongeveer 13000km meegegaan. Achter is het profiel dacht aan het lopen, ze moeten echt vervangen worden dus.

Ik laat wel wat horen
Wim
Gebruikersavatar
wpee
Gast
Reactions:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door wpee »

Hallo,

Eerste testbericht: ik heb net de banden 30km ingerub, dus B-weggetje en slingeren maar met 60kmph. Kan wel 'savonds na 21h00.
Met wielen terug zetten ging het goed, het lijkt wel alsof het profiel van de voorband verkeerd om draait. Maar de pijl wijst de goede kant op. Het profiel loopt dus bij elkaar ipv uit elkaar zoals bij de bridgestones. Achter is het profiel voor mijn gevoel wel juist. Ik denk overigesn wel dat Metzeler er goed over nagedacht heeft dus de pijltjes wijzen bij mij wel in de goede rotatie richting.

Ik ben verstandigerwijs nog niet voor de "plattere" bochten gegaan omdat het niet helemaal droog is. Volgende week zondag hebben we een toertocht met mijn eigen club, dus dan weet ik hopelijk wat meer.

Gr Wim
Plaats reactie