Banden voor standaard fiets

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wpee
Gast
Reactions:

Banden voor standaard fiets

Bericht door wpee »

Hallo

Het zit er weer aan te komen voor mij, nieuwe banden. De voorband is aardig weg op de zijkanten en de achterband wordt plat in het midden. Voor dat eht echt nodig is wil ik me eens oriënteren wat zo verkrijgbaar en goed is. Ik heb nu voor een Bridgestone G703 (130 breed) en achter een Bridgestone G702 (150 breed).

1) ik zoek dus iets voor een standaard motor, ik zou achter graag iets breder willen zonder dat ik moet slijpen aan framedelen. Ik heb begrepen dat 160 zou kunnen passen, maar is breeeeder ook mogelijk? Past het dan nog op de standaard velg

2) Als ik dan toch bij standaard maten blijf, welk merk band heeft goede eigenschappen. Omdat ik rustig rij zoek ik iets wat slijtvast is.

Gr Wim
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door RockEDstar »

Wim, kijk ook eens bij de duitse Wildstarfans.
Daar houden(hielden?) ze deze ervaringen per merk ook goed bij.

Zie op hun Forum de Tips of kijk op onderstaande site:

http://www.wildstar-sh.de/75201/943125.html

Weliswaar allemaal in het duits maar dat moet voor een Limburger toch geen probleem zijn. Duitsers zijn toch halve Limburgers,.....of was het nou andersom.....?
0
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door gerben termignoni »

Achter kan zonder aanpassingen een 170 brede band.
Dit is echter geen standaard maat en zal bestelt moeten worden, ik heb er ooit een bestelt en heb er drie weken op moeten wachten.
Is te overwegen als je nog effe kunt doorrijden met je huidige rubber.

Gerben
Gebruikersavatar
wpee
Gast
Reactions:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door wpee »

Hoi Gerben

Een 170/80 B16 ?
Welk merk want ze zijn niet allemaal even breed op de wangen gemeten of komt het niet zo nauw. Het is nogal lastig als ik een band ga bestellen en daarna er achter kom dat het toch net niet past.

Mijn voorkeur gaat naar bridgestone (G702) of metzeler (marathon 880) , puur omdat het middelste stukje profielloos is en je daarom geen groef dicht rijd middenop.

(ik kan gemakkelijk nog een paar maanden vooruit op de huidige band)
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door RockEDstar »

Wim, je hebt gelijk. Er zijn merken(of slechts een merk) die je niet in een 170-breedte kunt gebruiken. Op ons oude forum hebben we het er uitgebreid over gehad. Misschien dat Gerben zich dat kan herinneren. Die is veul jonger. Op de vermelde duitse site gebruikt men de Metzeler Marathon .
0
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door gerben termignoni »

Volgens mij had ik een 170/70/16 van Bridgestone.
Deze zit standaard op de VN 1600 en als ik het goed heb ook op de xv1300 midnight star.

Gerben
Gebruikersavatar
wpee
Gast
Reactions:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door wpee »

Hoi

Ik ben er in ieder geval uit, ik houme aan de standaard maten. Dit omdat een bredere band (bv 160) minder wegoppervlak heeft dan de 150, dat komt weer doordat je met de standaard velgbreedte een sterkere bollingkrijgt bij een bredere band en daardoor minder weg oppervlak.
Nu twijfel ik nog tussen de merken. Ik doe nog wat onderzoekjes met google maar wat ik al gevonden heb is dat Bridgestone de "beste" allrounder is en metzeler (marathon 880) wel wat harder is maar daardoor ook gevoeliger voor nat wegdek. Daar heb ik nu al wat problemen mee dus eigenlijk wil ik dit niet. Dit heb ik van het USA forum gelezen.
Kan iemand dat bevestigen of is dit anders?

Wim
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door RockEDstar »

Wim, ik kan alleen oordelen over de Pirelli Route 66 en de Michelin voor de RS en WS. De Pirelli vond ik de prettigste en ging 26.000 km mee('k Ben een zeer rustige rijder en toendertijd solo gereden en waarom haast hebben op een WS). Dat is die band van de jongens die van banden weten..... Volgens mij is op het duitse forum al het een en ander uit de doeken en onderzoek naar gedaan.
0
Gebruikersavatar
Bartman
Member
Reactions: 108
Berichten: 1199
Lid geworden op: 13 jan 2008, 14:45
Contacteer:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door Bartman »

Wim
Ik heb op dit moment ook als voorband de metzeler marathon.
Deze zit erop sinds ik de motor 2 1/2 jaar geleden gekocht heb.
Heb nu echter sinds enige tijd last van zgn cupping
De voorband vertoond scheef afgesleten kanten in het profiel waarbij er vooral bij linker bochten trilling in het stuur ontstaat.
Ik weet niet of er meer fans zijn met deze ervaring, maar het ligt aan de profielvorm zeggen de experts.
Mischien een ovebodige toevoeging maar bij het ontstaan van de cupping zat er nog zeker voldoende profiel op de band.
0
Groeten Bartman.
Drive wise - drive Wildstar.

SREU#0222
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Banden voor standaard fiets

Bericht door Yogi »

johan maessen schreef:Ik heb er sinds het begin van het seizoen een set Continental Whitewalls onder zitten.
Ze zijn echt fantastisch en slijten nauwelijks.

Johan
Me too. perfecte band. Ik vind alleen het profiel een beetje racy. Ik hou van een old skool profiel. De Metzeler eigenlijk.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Plaats reactie