remcylinders

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

remcylinders

Bericht door Keesie »

hallo techneuten.ben bezig met mijn voorremmen,moet andere schijven en twijffel of ik mijn remcylinders moet renoveren.het wiel is er nu uit en heb gekeken of mijn remzuigertjes goed werken.nu gaat bij mij de kleine eerst en dan pas de grotere een beetje,is dit juist?gr.kees
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: remcylinders

Bericht door Rebel57 »

Als de zuigers bewegen, en natuurlijk niet lekken zou ik alleen goed schoonmaken.
Contact vlakken van de blokken ook schoonmaken mbv een staalborsteltje en insmeren met een beetje kopervet.
Omdat je toch met je remmen bezig bent, zou ik ook de remvloeistof vervangen. Dit moet regelmatig gebeuren!!!!!
Helaas wordt dat bij een jaarlijkse servicebeurt nauwelijks gedaan. Geloof me, je voorkomt een helehoop ellende.

Verversings interval is 1 x per jaar (doch min 1 x per 2 jaar)
Dit is een klein klusje en kan je zelf goed doen.

Heb oa voor bovenstaande handelingen een handleiding geschreven. Helaas staan ze nog niet online :32:
(knipoogje Bult) :bat:

ps: het is niet zo gek dat de kleinste eerst gaat. Het komt omdat er voor de kleinste cil. minder remolie nodig is om hem te verplaatsen.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: remcylinders

Bericht door Krekel »

rebel57 schreef:Heb oa voor bovenstaande handelingen een handleiding geschreven. Helaas staan ze nog niet online :32:
(knipoogje Bult) :bat:.
Ze staan als "sticky" op het forum en de aanpassingen op de website komen eraan. (zie PB'tje)

Groet, Jaap.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: remcylinders

Bericht door Rebel57 »

Krekel schreef:
rebel57 schreef:Heb oa voor bovenstaande handelingen een handleiding geschreven. Helaas staan ze nog niet online :32:
(knipoogje Bult) :bat:.
Ze staan als "sticky" op het forum en de aanpassingen op de website komen eraan. (zie PB'tje)

Groet, Jaap.
There's more, zie mailtje
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: remcylinders

Bericht door Keesie »

bedankt johan maar ik ververs mijn remvloeistof regelmatig en aan mijn blokken te zien werkt alles goed{zijn niet scheef afgesleten ofzo)ik weet even voldoende,gr,kees
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Plaats reactie