Mijn benzine meter geeft een lagere benzine stand aan , dan dat er daadwerkelijk aan benzine in de tank zit!!
Vandaag ook weer, het lampje van de reserve gaat branden, dus ik zet hem daar ook op !
Toen stonden er 280 km op de dagteller.
Ik rijdt vervolgens van Zevenbergen naar Steenbergen, om daar ( vlak bij huis ) ff te tanken.
Er ging maar 16 liter in, en dan zat ik al in de vulpijp !!
En de teller stond op dat moment op 303 km.
FF snel rekenen, en dat zegt me dat ik 1 op 18,93 nog wat rij!!!
Zeg maar 1 op 19.
Terwijl ik niet continue op de snelweg gezeten hebt, met een mooie gelijkmatige snelheid !!
Ik heb van de week veel getoerd in de hoek Dinteloord, Steenbergen.
Dus veel korte stukjes en onregelmatig rijgedrag!!
Is zo'n zuinig verbruik normaal bij een Star ?
En wat kan ik doen aan de benzine meter stand, die dus aangeeft dat ik op reserve over moet gaan, terwijl er dus blijkbaar nog een liter of 5 in de tank zit!!
Wie heeft hier ook ervaring mee ??
Grtzzz,
Wilco.
Benzine meter.
Re: Benzine meter.
Wilco, die van mijn rijdt gemiddeld ook 1 op 20
Hoe het komt dat de benzinemeter verkeerd aangeeft,
krijg je wel antwoord van de techneuten.
groeten Joop.
Hoe het komt dat de benzinemeter verkeerd aangeeft,
krijg je wel antwoord van de techneuten.
groeten Joop.
0
SREU#0150
Re: Benzine meter.
Ik rij ook met een gemiddelde van ruim 1 op 20.
Maar ik schakel pas over op reserve als mijn motor er echt de brui aangeeft, op dat moment gooi ik hem op reserve en bolderd hij er binnen 1 sec weer door.
Dan weet je dus dat je echt op reserve rijdt.
Maar ik schakel pas over op reserve als mijn motor er echt de brui aangeeft, op dat moment gooi ik hem op reserve en bolderd hij er binnen 1 sec weer door.
Dan weet je dus dat je echt op reserve rijdt.
0
Staffy
Old soldiers never die, they just fade away.
Old soldiers never die, they just fade away.
Re: Benzine meter.
Bij mij ook 1:20.
Kan tot het reservelampje 300km rijden, dus de reservehoeveelheid is dan nog 5 liter (= 100km)
Hij begint, na het reservelampje, te sputteren na ongeveer 360km totaal, en dan moet je dus met je benzinekraantje overschakelen. Dan heb je dus nog 2 liter over (=40km) en dan istie echt leeg....
Let wel.....behaalde verbruik/km in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst !!!
Volgens mij is het typisch amerikaans dat je zoveel reservebrandstof hebt. Had ik ook met een amerikaanse auto in het verleden.
De mazzel,
Kokkie.
Kan tot het reservelampje 300km rijden, dus de reservehoeveelheid is dan nog 5 liter (= 100km)
Hij begint, na het reservelampje, te sputteren na ongeveer 360km totaal, en dan moet je dus met je benzinekraantje overschakelen. Dan heb je dus nog 2 liter over (=40km) en dan istie echt leeg....
Let wel.....behaalde verbruik/km in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst !!!
Volgens mij is het typisch amerikaans dat je zoveel reservebrandstof hebt. Had ik ook met een amerikaanse auto in het verleden.
De mazzel,
Kokkie.
0
- Kleine jan
- R.I.P.
- Reactions: 0
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
- Contacteer:
Re: Benzine meter.
De benzine meter van een ws geeft inderdaad vaak te weinig aan je kan dit oplossen door een ander weerstand er tussen te zetten vele tips staan op het duitse wildstarfan forum .
http://www.wildstarfan.de
http://www.wildstarfan.de
0
Kleine Jan & Petra
Re: Benzine meter.
Het lampje en de reserve-kraan lopen inderdaad niet synchroon. Ik zelf vind dit niet zo,n probleem, je kunt dan nog op je gemak uitkijken naar een tankstation. Het verbruik is wel normaal, zeker als je de reactie's van onze overige Starrijders leest. Om nou te gaan proberen om het moment van branden van je lampje samen te laten vallen met het moment van sputteren door elektronische maatregelen vind ik wat ver gaan. Je moet je lampje maar zien als waarschuwing voor het sputteren, rijdt wel zo prettig.
Re: Benzine meter.
Jullie hebben gelijk, het is teveel gevraagd en niet nodig om het inschakelen van het lampje en het verbruik precies gelijk te laten lopen.
Bovendien, naarmate je de motor langer hebt, leer je hem beter kennen, en weet je als vanzelf wat je kan verwachten!!
Het zuinige rijden is wel fijn, vooral in deze tijd waar we een asociaal hoge prijs voor de brandstoffen moeten betalen!!
Grtzzz,
Wilco.
Bovendien, naarmate je de motor langer hebt, leer je hem beter kennen, en weet je als vanzelf wat je kan verwachten!!
Het zuinige rijden is wel fijn, vooral in deze tijd waar we een asociaal hoge prijs voor de brandstoffen moeten betalen!!
Grtzzz,
Wilco.
Re: Benzine meter.
De benzinemeter van een wildstar wordt in eerste instantie aangestuurd via een vlotter met hefarm in je tank.
Dit is niet een van de meest exacte manieren om een niveau in een tank te bepalen, vandaar de afwijking.
Gerben
Ik vind de hoge benzineprijs niet erg, alleen maar een reden om nog meer plezier per liter te beleven :huh:
Vandaar dat ik de laatste tijd niet verder dan 185 kilometer met een volle tank kom....
Dit is niet een van de meest exacte manieren om een niveau in een tank te bepalen, vandaar de afwijking.
Gerben
Ik vind de hoge benzineprijs niet erg, alleen maar een reden om nog meer plezier per liter te beleven :huh:
Vandaar dat ik de laatste tijd niet verder dan 185 kilometer met een volle tank kom....
Re: Benzine meter.
Haal je nog zooooveeeeeeel kilometers met een volle tank..........gerben termignoni schreef:De benzinemeter van een wildstar wordt in eerste instantie aangestuurd via een vlotter met hefarm in je tank.
Dit is niet een van de meest exacte manieren om een niveau in een tank te bepalen, vandaar de afwijking.
Gerben
Ik vind de hoge benzineprijs niet erg, alleen maar een reden om nog meer plezier per liter te beleven :huh:
Vandaar dat ik de laatste tijd niet verder dan 185 kilometer met een volle tank kom....
knap werk!
greeeeeeeeeetz..........bigtwin :dance:
Re: Benzine meter.
Als je net als Staffie doorrijdt tot ie inhoudt en dan de kraan in de bovenste stand draait rij je echt op de reserve, deze bedraagt overigens 3 ! liter en geen 5..........