Adwin onderweg naar herstel

De naam zegt het al, al je beste wensen, felicitaties etc. etc. kun je hier kwijt...
Gesloten
Gebruikersavatar
Marijke
Member
Reactions: 81
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 jan 2008, 23:46
Contacteer:

Adwin onderweg naar herstel

Bericht door Marijke »

Beste allemaal,

Velen van jullie weten inmiddels dat Adwin op dit moment niet helemaal gezond is. Stan heeft erover verteld op de nieuwjaarsreceptie en sommigen hebben het van "horen zeggen". Ik merk dat het hier en daar een eigen leven gaat leiden. Dat willen wij heel graag voorkomen, daarom zal ik kort vertellen wat er allemaal is gebeurd.

In december 2019 is er een tumor gevonden in Adwin's rechterlong.
Op 2 januari is er een kijkoperatie uitgevoerd.
Een week later zijn de 2 bovenste kwabben van de rechterlong operatief verwijderd.
Vijf dagen later is Adwin ontslagen uit het ziekenhuis, maar na een paar dagen ging het totaal mis en is hij met een ernstige longbloeding per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Onder narcose zijn diverse onderzoeken uitgevoerd.
Er was die middag geen actieve bloeding meer te zien.
Helaas volgde er een dag of 3 later in het ziekenhuis opnieuw een bloeding, waarna nog dezelfde middag het resterende deel van de long is verwijderd.
Het gevaar was nog niet geweken.... weer na een aantal dagen ontstond er een lekkage bij de luchtpijp die operatief moest worden gedicht. Toen was het wachten op herstel.
Gisteren ging het weer verkeerd. Het gehechte deel ging weer open.
Vanmorgen is de 5de operatie uitgevoerd. De oude operatiewond die al een paar keer is geopend, vormt nu een soort luikje naar de longholte waarin steriele gazen zijn aangebracht. Deze moeten dagelijks worden vervangen. Door de omgeving nu droog te houden, moet de holte uiteindelijk kleiner worden en moet littekenweefsel ervoor gaan zorgen dat alles sluit en herstelt.
Het wordt een lang traject, maar Adwin is strijdlustig en samen gaan we ervoor.

Hoelang hij nog in het ziekenhuis moet blijven, weet ik nog niet, maar dat zal nog wel een poosje zijn.

Zodra er iets nieuws te melden is, doe ik dat hier, omdat het niet te doen is om alle mailtjes, appjes te telefoontjes te beantwoorden, hoe lief dit ook is bedoeld. Mochten er toch vragen zijn, dan graag in eerste instantie aan mij.

Een kaartje is natuurlijk altijd leuk om te ontvangen ;-)
Hij ligt in het Sint Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein op kamer D310
1
Afbeelding
Marijke

SREU#0140
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marijke
Member
Reactions: 81
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 jan 2008, 23:46
Contacteer:

Re: Adwin onderweg naar herstel

Bericht door Marijke »

We zijn bijna een week verder en ik kan zeggen dat Adwin kleine stapjes vooruit gaat en het vertrouwen met de dag een stukje toeneemt. Hij blijft nog zeker een week in het ziekenhuis. Het is fijn om te zien en horen dat zo veel mensen met hem meeleven. Mocht je hem willen bezoeken, bel mij dan even op 0653355096.
6
Afbeelding
Marijke

SREU#0140
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marijke
Member
Reactions: 81
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 jan 2008, 23:46
Contacteer:

Re: Adwin onderweg naar herstel

Bericht door Marijke »

Goed nieuws: Adwin mag morgen weer naar huis!!!
7
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Marijke

SREU#0140
Afbeelding
Gesloten