Wild/roadstar = brede grijns

Nieuwe forumbezoekers stellen zich hier voor. Vertel in het kort iets over jezelf en je motorfiets.
Gebruikersavatar
Firebird76
Gast
Reactions: 0
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 dec 2018, 18:02
Contacteer:

Wild/roadstar = brede grijns

Bericht door Firebird76 »

Goedenavond allemaal,
Het is tijd om mij voor te stellen.
Ik ben een echte newbe in bikerland. Afgelopen december mijn rijbewijs gehaald. UiterAard wilde ik direct kilometers maken dus kocht ik een yammie xj900f uit 1990 en reed daarmee door nat weer en heel veel wind! Na 3500 kilometer in 2 maanden vond ik genoeg ervaring had op gedaan om de overstap naar een roadstar te maken. Eind februari wS het dan zover. Een mooi bike uit 2004 met 20000k op de teller.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het een intimiderende motor vond. Maar toen ik eenmaal voor het eerst de straat uitreed was ik verbaasd hoe makkelijk het stuurde. De 300+ kilo laat zich redelijk makkelijk verplaatsen.
Anders dan de xj besloot ik met deze machine niet door al het weer te rijden. Het is een mooie machine en die wil ik graag zo houden. Forensen doe ik alleen wannner er een kleine kans op buien zijn. Uiteraard bij lichtste kans op pekel staat ie stil.

Elke keer als ik de motor start en ik dat mooie diepe geronk hoor begin ik te glimlachen.. wat een sound,(Standaard uitlaat zonder demper) just perfect!
Deze uitlaten en een kn ovaal luchtfilter en de machtige v-twin bezorgen me veel rij plezier.

Volgende weekend cruise ik op mijn gemakje naar Dynojet in Uithoorn om hem(of haar? Wat is het eigenlijk?) af te laten stellen. Benieuwd of ik er dan meer uit weet te peuteren dan 1/15 1/16.

Sind de aanschaf heb ik er een mooie higwaybar opgezet, voorzien van een nieuw voorbandje(michelin commander 2)

Volgende stap is het bouwen van een stalling. Mooi droog en meteen een mooie plek om, zover mogelijk, het eigen onderhoud te doen.

Btw zijn er nog voorwaarden/regels voor het bezoeken van de bijeenkomst in juni ?

Wees gegroet🖖🏻
0
Don’t take yourself to damn seriously! :preek:
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Wild/roadstar = brede grijns

Bericht door knutselsmurf »

Hallo, Firebird, welkom hier op dit forum. Ben benieuwd naar je ervaring in Uithoorn. Maar 1:19....1:20 moet goed haalbaar zijn.
Ook het onderhoud is geen ingewikkelde wetenschap, dus moet goed te doen zijn. Hoewel ik er diverse in onderhoud heb.
Over de bijeenkomst, lees Treffen in juni zal het bestuur wel iets te melden hebben.
Veel plezier met je dikke V-Twin! :star:

Gebruikersavatar
Elfomonte
Member
Reactions: 35
Berichten: 1763
Lid geworden op: 12 jan 2008, 02:31
Locatie: ijmuiden en torrevieja
Contacteer:

Re: Wild/roadstar = brede grijns

Bericht door Elfomonte »

hallo firebird
veel plezier met de motor een mooie aankoop
groet bert :star:
0
Gebruikersavatar
Grote Wim
Gast
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Wild/roadstar = brede grijns

Bericht door Grote Wim »

Firebird,welkom bij de WSFH goeie keus club en motor.Heb je een Roadstar 1600 of 1700.
Ik heb zelf 14 jaar op een Wildstar gereden en daar 110.000 km mee afgelegd met heel veel plezier sinds 2017 over gegaan op een Roadstar1700 geweldige motor.Heb mijn motor ook laten afstellen bij Jeroen daar zal je geen spijt van krijgen die weet waar hij mee bezig is.We hopen je te zien op 24 maart opening nieuw seizoen vertrek 10 aanwezig vertrek 11.00 aanwezig bij de Mac Donald aan A12 Veendam.Zorg dat je bent afgetankt bent ,en de regels kent rijden in een groep.Misschien lid worden zodat je nog meer kan ontdekken op het forum nu als gast ben je beperkt.Zeker kan je deelnemen op het treffen in juni alle info hier over staat ook op het forum.Veel rijplezier.
Regels, rijden in een groep wordt nog uitgelegd voor nieuwkomers voor die tijd voor vertrek. :star:
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
Firebird76
Gast
Reactions: 0
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 dec 2018, 18:02
Contacteer:

Re: Wild/roadstar = brede grijns

Bericht door Firebird76 »

BeDaNkt voor de reacties!

Ik heb een Roadstar 1700, Grote Wim. Kan het niet vergelijken maar een fijne machine iT is!
Thanks voor de tip, ga zeker kijken of ik er aanwezig kan zijn de 24ste.
0
Don’t take yourself to damn seriously! :preek:
Gebruikersavatar
Jaap
Member
Reactions: 16
Berichten: 253
Lid geworden op: 10 apr 2014, 21:04
Contacteer:

Re: Wild/roadstar = brede grijns

Bericht door Jaap »

Even voor de goede orde; volgens mij vertrekken we uit Veenendaal en niet uit Veendam Wim. Zou een beetje lullig zijn als firebird daar op ons gaat staan wachten. Ach, tis maar 200 kilometer verschil, maar toch.

In ieder geval Firebird, welkom bij deze geweldig club. We gaan je zien.

Jaap en Eelkje
0
Gebruikersavatar
Firebird76
Gast
Reactions: 0
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 dec 2018, 18:02
Contacteer:

Re: Wild/roadstar = brede grijns

Bericht door Firebird76 »

Haha, dat scheelt inderdaad nogal. Zowel in richting, kilometers en tijd! Hierdoor is de kans dat ik er volgende week zondag bij ben gegroeid. Thansk Jaap en Eelkje
0
Don’t take yourself to damn seriously! :preek:
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 420
Berichten: 3752
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Wild/roadstar = brede grijns

Bericht door Kokkie »

Mocht je mee willen rijden, neem dan even de regels door via de volgende link. Tis even wat lezen, maar wel nodig..
Voor de al wat meer ervaren rijders is onderaan die pagina een wat kortere samenvatting.

- Ride Out Rules

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Leen
Gast
Reactions:

Re: Wild/roadstar = brede grijns

Bericht door Leen »

Welkom Firebird bij deze geweldige :star: club.
Gebruikersavatar
Grote Wim
Gast
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Wild/roadstar = brede grijns

Bericht door Grote Wim »

Jaap schreef: ↑15 mar 2019, 17:33 Even voor de goede orde; volgens mij vertrekken we uit Veenendaal en niet uit Veendam Wim. Zou een beetje lullig zijn als firebird daar op ons gaat staan wachten. Ach, tis maar 200 kilometer verschil, maar toch.

In ieder geval Firebird, welkom bij deze geweldig club. We gaan je zien.

Jaap en Eelkje
Foutje bedankt!!
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Plaats reactie