door Knutselsmurf » 13 feb 2024, 01:25
knutselsmurf schreef: â12 nov 2016, 18:37
Aansluitend het remanker ontworpen. Doordat het een gegoten wiel is heb ik ruimte genoeg, ook met een kleinere schijf. De stalen remleiding een kwartslag terug gedraaid, anders gaat die tegen het brede, nieuwe rubber van 240 breed aanlopen.
En zo moet het remanker er dan uit komen te zien.
Rood uiteraard de gaten voor de as en de bevestiging van de klauw. Het rechthoekige gat is voor de blokkering van het anker. Anders gaat je remklauw ook mee rond tijdens het remmen.
Op de binnenkant van de achterbrug las ik een nok die past in het gat. Dan heb je bij het stellen van de belt geen storing, anker schuift gewoon mee met de as en dus het wiel. Plaats op de schijf blijft dan ook gelijk, ik heb dat weleens anders gezien.
En zo ziet het er dan uit op de motor.
Klauw mooi in het midden. Beltspanner vervalt, althans de zwarte antenne die er altijd achter uit steekt. Het stelblok van de andere zijde verhuist naar deze kant. Aan de linkerkant komt op zijn plaats de side-mount met dezelfde maat op de as. Die dient dan meteen als stelblok.
En om alvast vooruit te kijken een fotosoepje.
Als die beltspanner weg is kun je er een mooie afdekplaat op zetten. En als er op het voorwiel weer de afdekplaten komen, zwart of RVS gepolijst wil ik dat achter ook doen. En mogelijk de klauw ook poedercoaten. Maar ja, de klant bepaald.
[quote=knutselsmurf post_id=159756 time=1478972268]
Aansluitend het remanker ontworpen. Doordat het een gegoten wiel is heb ik ruimte genoeg, ook met een kleinere schijf. De stalen remleiding een kwartslag terug gedraaid, anders gaat die tegen het brede, nieuwe rubber van 240 breed aanlopen.
[b][u]En zo moet het remanker er dan uit komen te zien.[/u][/b]
[imgres]https://lh3.googleusercontent.com/pQoHs6lIyze1HPaKJwY7HijsdtPGytl_nMH7UlhUd1v_ulZ66wNt-CWJ4fc-CwXMJ0rTe3JjjAeAMfmtvTccqcKbhCEivlZyF0Ozr_xRAdqrheo42tDxNX5kAFQOhSxA0IYrOY6WVMGDg4tp_ifbvYH1r3MEgthhFeILaqT4hw_sE2ydplADOjnRY8cV7yiiHm3TmzAx_jqI3YU7RIL85gAOJWLJi6cz1fbj9HWzBHGsXbcdThO9GBwSbHvsZgjJM-Nixi4Ml1SPkvWPSlcXWGSEqFJO7GRC_M0qWNt2scrVL6yclZRba9pehgdknL0YdibE0o8OUG9hT6kogu6M9QjwP6Jojj-gScS10X06Y1VXWDXXb47ylOh3sA9iB2yC6Q2aS5jNeGPeueVus47AhmEgqvUXzIvqEXu_Hh7mc5enjIIFl0jZ5uW4aOSSUSBVbU4PS8tm44IpUUuMoOR0C2UteKzKeDMUtlOWIQgSxw2yZTz0wc64dpx0mA3JD5UTCobTUf9FN0PJ2QiKeWDBlTnYA7V0Wu5x8FlWlA5nx5K-LR9zvqHjO5tuGcvur6n4xKXoQ6Lp2h-hvJnExT1NtlKgOLQJ9xR_ZRAOojXySBAve7e5=w1194-h895-no[/imgres]
Rood uiteraard de gaten voor de as en de bevestiging van de klauw. Het rechthoekige gat is voor de blokkering van het anker. Anders gaat je remklauw ook mee rond tijdens het remmen.
Op de binnenkant van de achterbrug las ik een nok die past in het gat. Dan heb je bij het stellen van de belt geen storing, anker schuift gewoon mee met de as en dus het wiel. Plaats op de schijf blijft dan ook gelijk, ik heb dat weleens anders gezien.
[b][u]En zo ziet het er dan uit op de motor.[/u][/b]
[img]https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV85D88rHJlVEsPddAo5qS_5q9XZDpBUIQUmJrb95tDDqkecFbYlaPzmM9PCfo9H86tVHvOTqlUBTXOfJHiGHdDqN7T_TYPC1oG47yfDuYeuRjT9wRSnLWEXmmyOGGgpINqPHsd_-zK7b3p5TC6Trt85D=w1605-h898-s-no-gm?authuser=0[/img]
Klauw mooi in het midden. Beltspanner vervalt, althans de zwarte antenne die er altijd achter uit steekt. Het stelblok van de andere zijde verhuist naar deze kant. Aan de linkerkant komt op zijn plaats de side-mount met dezelfde maat op de as. Die dient dan meteen als stelblok.
[b][u]En om alvast vooruit te kijken een fotosoepje.[/u][/b]
[imgres]https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV84s8jJX5sEAqk8ko-o4nYrsC9y0QCaP4IJeI0qOoQrXRQOjJq9eQ52ye7CBZB6ANq3Vl3M0IrvXgM7qxhSmMbzYTX7dKr_TFTt8QRUmOZGBapTqhAhrYHotx_9k2Wtw8ajA626odyN25l0Kh-SYI8Mo=w1196-h898-s-no-gm?authuser=0[/imgres]
Als die beltspanner weg is kun je er een mooie afdekplaat op zetten. En als er op het voorwiel weer de afdekplaten komen, zwart of RVS gepolijst wil ik dat achter ook doen. En mogelijk de klauw ook poedercoaten. Maar ja, de klant bepaald.
[/quote]